Elikkäs, autossa vakio männät yms, tosin vaihettu uusiin 10tkm sitten. Myös kampiakseli, lohkot jne on vaihdettu. Autossa 1.1bar ahdot, sekä stage-1 ohjelma. Miten auto kestää? Kuinka syö laatikkoa/kytkintä? Kyseessä siis 9000 CSE -95 turbo.
Kestää kunnes hajoaa. Kytkin tai loota sieltä menee ekana niinkun arvailitkin. Koneen koko tietenkin vaikuttaa, ja sitä et kertonut. 2.0 koneen kanssa noilla ahdoilla tuskin kannattaa yöunia menettää
Älkääs nyt pelotelko. Arvataan nyt vaikka että tuohon on vaihdettu alakerta porsineen tilalle ja jos jostain syystä uudet männät on nippuun eksyneet niin ei haittaa.
Vakiopannusta ilman muutoksia jotku ottaa about 400 hp jolloin ahtopaineet lienee vielä alle 2 baria 2-litraisella koneella virtauskyvystä ja säätäjän mielialasta riippuen.
Eli kyllä kone kestää ne vakio stg1-3 säädöt normaalisti huollettuna (ahdot max 1,35 bar).
Jos auto on ollut matalapaineinen alunperin ja kytkin on orkkiskokoa niin se alkaa luistamaan ensimmäisenä. Laatikon saa rikki vaparistakin sudittelemalla.
Tehoversioissa sitten kolmosrattaaseen iskee karies aikanaan.
Sitten kun sen putkiston saat vaihdettua niin nykysoftalla voi ajaa mutta ylärekisterin tehoreservit tulee vasta päivityksellä käyttöön. Tutustuppa vähän aikaisempiin foorumin keskusteluihin samoista aiheista
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Ouurait. Eli pitäisi kyllä kestää.. kyseessä siis 2.3 litranen kone. Kytkin joku aika sitten vaihettu, huomaa kyllä että priima kunnossa on, nyt vaan seurailemaan kauan menee kun alkaa luistamaan
Ja putkistoa tulee joo heti kun jostain löydän järkevissä hinnoissa pyörivä, tonnia en ala maksamaan vaikka olisi kuin rosteria..
ihan vertailu kohteeksi
kysäsin ng:n downpipen hintaa marmorilta niin olisi maksanut muistaakseni 1560€
kumma juttu että ei ne mene kovin hyvin kaupaksi
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Steg 3, aeron turvo ja turbolta asti on 3" putkistö perälle asti. Ainakin pitäsi kestää 1bar ahdot mitä luultavammin. tässä lähi päivinä tarkotus olisi ostaa tuo turbo ruuvi nii saisi säädettyä ahtoja.
Miksi ?
Jos sulla on stg3 softa niin kyllä tuosta turbosta ja suuttimista on kaikki irti otettu mitä järkevästi saa.
Sitäpaitsi stg3 ahdot pitäis olla 1,3 bar luokkaa, muutoin voit epäillä softaasi tai etsiä vikaa muualta. Ruuvilla ei homma oikeasti kuntoon tule
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
tohon on tehty t7 mankku softa. kytkee kiini nii alkaa puskemaan yli 1,5bar ahtoja. ton takia olisin ostamassa ton turbo ruuvin. kuitti löyty tosta että on laitettu stage 3 softa (maptun kuitti+ plus osat)
Laita mielummin peruspaine ensin paikalleen. Ja suurenna T7 mankun C-nipassa oleva kuristin vaikka 1,5 mm poralla auki jos tuo sinun avara putkisto tarviikin vielä nopeampaa hukkaportin säätöä. Ja tarkista että se hukkaportti liikkuu tahmaamatta yleensäkin.
Se mitä et pysty tarkistamaan on sitten softan puolella, mikä on hukkaportin kellon esipaineasetus reg_kon_mat -taulukossa. Nämä kaikki vaikuttaa samaan lopputulokseen
Mielekiintoista olisi kuulla millä teknisellä perustelulla joku saa sulle myytyä turboruuvin jolla tuo piikkaus sen avulla katoaisi. Bleederin vaikutushan on päinvastainen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Oli tyhjempää tietä tossa niin pysty kattelee ahto mittaria tarkemmin. Kunnolla kun polkasee kaasua ja kiihdyttää niin se piikkaa tonne 1,5bar mutta siitä sitten hiljaksee laskee tohon 1,1-1,2bar paikoille
TolTuo kirjoitti:Oli tyhjempää tietä tossa niin pysty kattelee ahto mittaria tarkemmin. Kunnolla kun polkasee kaasua ja kiihdyttää niin se piikkaa tonne 1,5bar mutta siitä sitten hiljaksee laskee tohon 1,1-1,2bar paikoille
Gapo kirjoitti:Ouurait. Eli pitäisi kyllä kestää.. kyseessä siis 2.3 litranen kone. Kytkin joku aika sitten vaihettu, huomaa kyllä että priima kunnossa on, nyt vaan seurailemaan kauan menee kun alkaa luistamaan
Jos on 240mm täyspaineisen kytkin, niin kyllä se hyvin kestää vääntöä. Koko kesä meni vähintään 400nm, todellisuudessa varmaan lähempänä 450nm väännöillä ja hyvin löytyy levystä pitoja.
Säätäjästä toki toikin kiinni, jos se 400nm pitää löytyä jo 2000rpm alkaen, voi kytkin alkaa luistamaan kohtuu helpostikin .