
Käynnistysongelmia kylmällä 900i
Käynnistysongelmia kylmällä 900i
Rakas isiliising-käyttöautoni 900i 16v -91 ei oikein tahdo käynnistyä kylmänä ja kylmällä ilmalla. Kesäisin hörähtää käyntiin kerrasta, mutta kun lämpötila laskee nollan tuntumaan alkavat ongelmat. Startatessa kylmänä ei lähde käyntiin, ja ilmeisesti kastelee tulpat (bensa alkaa haista). Jo alle tunti johdon päässä korjaa kyllä ongelman, mutta kun aina ei ole mahdollisuutta saada autoa lämmitykseen, ja talvellakin pitäisi liikkeelle päästä..
Saapin yllä leijuu isukin antama uhkaus talven ajan seisontavakuutuksesta, jos ongelmaan ei suhteellisen huokeaa ratkaisua löydy. En kuitenkaan raaskisi luopua talveksi turvallisesta ja muuten hyvin toimivasta menopelistä! Onko kenelläkään mitään hajua, mikä voisi olla vikana?

Akku on hyvä.
Kylmäkäynnistyssuutin on saamani informaation mukaan vaihdettu, mutta pitää ilmeisesti testata se vielä ja varmistaa asia, kiitos vinkistä! Googlettamalla löysinkin jo jotain ohjetta siihen:
http://www.saunalahti.fi/peasant/saab_kks.shtml
Lisää vinkkejä otetaan vastaan!

http://www.saunalahti.fi/peasant/saab_kks.shtml
Lisää vinkkejä otetaan vastaan!
Vastaan, vaikka en ruiskuekspertti olekaan. Tarkista kaikki ali- ja ylipaineletkut mitä siellä konehuoneessa on. Alipainevuodot aiheuttavat mm. seuraavia ongelmia ja häiröitä. Tyhjäkäynti "vaeltaa", chek engine valo palaa satunnaisesti, kiihdytyksessä pätkii ja ei oikein tahdo lähteä kylmänä käyntiin. Lukuisista sähkövikamahdollisuuksista em. oireiden perusteella aloittaisin etsimisen vaihtamalla lämpötunnistinanturin.
Vaikuttaa vahvasti Jampankin mainitsemalta lämpö- eli NTC-vastukselta.
Esim. Motonetissakaan anturi ei maksa montaa euroa.
Suurin osa LH-jetronicin vioista johtuu ko. anturista.
Esim. Motonetissakaan anturi ei maksa montaa euroa.
Suurin osa LH-jetronicin vioista johtuu ko. anturista.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).