Uudet jousijalat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
pepe
"Kaasari"

Re: Uudet jousijalat

Viesti Kirjoittaja pepe »

Kyllä minäkin hyväksyn ammattitaitoisen hitsarin korjauksen,mutta kun on niitä "autotalli"hitsareita niin ,viranomaiset ei voi tietää miten hyvin se on hitsattu. Varmaan sen takia kyseinen lakipykälä on voimassa. Kyllähän ne laivatkiin on hitsattu. Itsekin olen autoasentaja ja olen hitsannut esim. mazda 626 alapallon kiinni, kun on ollut väljä reikään. Saabitkin tunnen sutkoht hyvästi,niitä kymmen vuotta on tullut korjattua.
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Mikä tässä siis on ongelma?
Uudet maksavat ~400€/kpl, halvemmalla pääsee hitsaamalla itse / hitsauttamalla jossain muualla. Jokainen tekee valintansa sen mukaan, mihin kukkaro ja kiinnostus venyy.
pepe
"Kaasari"

Hyvä on ostan uudet merkkiliikkeestä! Ei tämä ole rahasta kiinni,vaan periaate kysymys!
core2
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja core2 »

Paremmat niistä kunnolla hitsatuista ja vahvistetuista tulee kuin uusista, ota yhteys johonkin autopeltisepän liikkeeseen ja ota kustannus arvio niin huomaat, että halvemmaksi se tulee kuin uudet.
Näitä alustan osiahan vahvistetaan kilpailukäyttöönkin, eivätkä ne ole laittomia käyttää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
pepe
"Kaasari"

Vuoden -93 jälkeen ei ole enää tehty saabeja(paitsi ysitonnari -98 asti)." Kaikista autoista tulee ennen pitkään oopeleita" Se on vaan totuus!
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

pepe kirjoitti:Kyllä minäkin hyväksyn ammattitaitoisen hitsarin korjauksen,mutta kun on niitä "autotalli"hitsareita niin ,viranomaiset ei voi tietää miten hyvin se on hitsattu. Varmaan sen takia kyseinen lakipykälä on voimassa. Kyllähän ne laivatkiin on hitsattu. Itsekin olen autoasentaja ja olen hitsannut esim. mazda 626 alapallon kiinni, kun on ollut väljä reikään. Saabitkin tunnen sutkoht hyvästi,niitä kymmen vuotta on tullut korjattua.
En minä tarkoittanut spekulointiani offensiiviksi kenenkään ammattitaitoa kohtaan. :wink: Toisaalta ammattitaitoinen asentaja hallitsee kyllä kaikenlaiset hitsaamisetkin..

(Masan alapallot ovat kyllä surullisen kuuluisia eivätkä oikein edes pysy muulla kuin "kielletyllä hepillä" paikoillaan..)

Mutta:
pepe kirjoitti:Hyvä on ostan uudet merkkiliikkeestä! Ei tämä ole rahasta kiinni,vaan periaate kysymys!
Jos periaatteena on täyttää varsinaisesta asiasta edes mitään tietämättömän ja tuntemattoman, ehkäpä pelkän Lukion sekä sattumaluennot Yliopistossa läpikäyneen paperivirkamiehen silkkaa teknistä tietämättömyyttään laatima vaatimus, ja nimenomaan oman kukkaron kustannuksella niin OK! :D

Mutta kuten "core" totesi, saattaapa tulla korjaamalla jopa vahvemmat kuin alkuperäisistä, ja toisekseen NG:n sekä OG-kolkin etupään ripustuksien geometria on sellainen että vaikka jousijalka katkeaisi jousilautasen yläpuolelta, ei em. geometriasta johtuen iskunvaimenninpatruuna pääse ulostumaan jousijalasta ajossa.
pepe
"Kaasari"

Kyllähän rallissa koria vahvitetaan hitsaamalla lisä saumoja, mutta ei tukivarsia eikä ohjauksen osia. Ne pitetään valmiiksi vahvistetut,paitsi jokkis nillä ei saakaan ajaa liikenteessä.
Aatellaan tilanne että olen korjautanut jousijalan hitsaamalla ja ajan kolarin ja joku kuolee,ja syyksi todetaan ,vaikka murtunut jousijalan hitsaus(jäänyt joku huokonen hitsaukseen). Tutkijalautakunta toteaa tapauksen ja ryhtyy selvittämään missä hitsattu ja katsastettu. Sen jälkeen vakuutusyhtiö kyselee että kuka maksaa tämän hitsauksen tuloksen. Veikkaan että sillä korjaamolla ei oo helpoo sen jälkeen,eikä sillä katsastus miehellä.Kuka ottaa vastuu?
Ei ole tarkoitus riidellä eikä haastaa riitaa!!!! Asiat täytyy miettiä pitemmälle varsinkin,jos on yrittäjä!
pepe
"Kaasari"

Tarkointan sillä "oopelilla" sitä. Missä toissessa autossa on sama alusta kun saabissa 93-??
pepe
"Kaasari"

Kertokaa mulle että missä autokorjaamossa hitsari joka hitsaa vitosen saumoja ja on siitä viellä paperit? Kyllä ne jannut on rahahommissa jossain muualla!
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

pepe kirjoitti:Tarkointan sillä "oopelilla" sitä. Missä toissessa autossa on sama alusta kun saabissa 93-??
Mitähän ihmeen merkitystä sillä on? Miksi Saabit ovat Opeleita, mutta ei toisin päin? Tuota paskapropagandaasi voit mennä levittämään tuonne og-jeesustelijoille, mutta täällä se nyt vaan on täyttä idiotismia.
pepe
"Kaasari"

Saatiinhan tänne sivuille vipinää!
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

pepe kirjoitti:...Kolmen viestin perjantaitrollipökäle...
No osta ne uudet jousijalat. :roll:
pepe
"Kaasari"

Miten niin propagandaa? Sullakin siinä 900 -96 on opelin "pohjalevy" ja takajarrut. GM yhdisteli kyseisien autojen osia kustannussyistä!
pepe
"Kaasari"

Miten mun sanomisiani voi muut muutella?
pepe
"Kaasari"

Siitä lähtien kun korimalli muuttui.Siis 93.
Vastaa Viestiin