Asiakkaat sen maksaa jos tosiaan työkseen ajaa. Niin ja jos työmatkoja ajaa eikä julkisilla pääse niin kai ne vähennykset kasvaa.Rene-Rane kirjoitti: totta mutta tämä on taas väärin niitä kohtaan joilla on pitkät työmatkat jne jne esim. taksi kuskit... ja kaikki ketä ajavat työkseen.
Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
noniin.. mutta miksi kaikesta pitää tehdä kallista laskekaa nyt jukolauta jotain muutakin kun palkkoja ei täälä ole kohta enää varaa asua ja elääwesku kirjoitti:Asiakkaat sen maksaa jos tosiaan työkseen ajaa. Niin ja jos työmatkoja ajaa eikä julkisilla pääse niin kai ne vähennykset kasvaa.Rene-Rane kirjoitti: totta mutta tämä on taas väärin niitä kohtaan joilla on pitkät työmatkat jne jne esim. taksi kuskit... ja kaikki ketä ajavat työkseen.

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Edelleenkin: Verotus pitää sisällyttää polttoaineen hintaan. Näin suurikulutuksisen auton omistamista ei veroteta, sillä ajamista kylläkin. Sama pätee pienikulutuksiseen, jos ajaa paljon -> kuluttaa paljon -> saastuttaa paljon -> maksaa paljon.V.J.S kirjoitti:Niin siis tuo kilometripohjainen verotushan voidaan hoitaa käytännössä vain yhdellä tavalla, eli GPS-loggeri joka autoon pakolliseksi...Isoveli valvoo ja sillaikarg kirjoitti: Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella...Tarkoittaako se sitten sitä, mikä pitää maksaa kun auton ostaa, vai sitä mikä pitää maksaa joka vuosi vai säkällä molempia..?
![]()
Ihan samaa mieltä tuosta Vehviläisen kommentista, että puhuu vaan itselleen lisää kannatusta, oikeasti mitään vastaavaa harjoitetta ei varmasti ole missään työryhmässä edes oikeasti pohdinnan alla. Ovelasti myös sysää tuon teknisen rajoitteen, eli muuttuvien nopeusrajoitusten kalliuden teiden ylläpitäjien vastuulle...Oikeasti, jos sitä rahaa / tukea moiseen harjoitukseen antaa, niin varmasti ilmestyy taulut pääteiden varsille rapi-rapi aikataululla. Nyt vaan hymistellään että hitto ku ne on niin kalliita, kyllä me muuten...
Ei voi ymmärtää mikä estää asian toteuttamista näin, ainoalla oikeudenmukaisella tavalla

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Työmatkoihin homma on helppo kompensoida nostamalla verotuksen matkavähennyksen ylärajaa. Firmoille (takseille ja kuljetusyhtiöille) sitten mahdollisesti jotenkin muuten. Joku foorumin ammattikuskeista osaakin varmasti kertoa pitkästä aikaa, saako ja jos saa niin mistä veroista helpotusta yrityskäyttöisessä autossa. ALV:n saa pois joo, mutta autovero ja ajoneuvovero mennee kuin yksityisilläkin? Vakuutusmaksut käsittääkseni ovat pilvissä verrattuna yksityiskäyttöön, mutta se ei ole valtion laskuttamaa rahaa.Rene-Rane kirjoitti:totta mutta tämä on taas väärin niitä kohtaan joilla on pitkät työmatkat jne jne esim. taksi kuskit... ja kaikki ketä ajavat työkseen.
mutta tuota suomen "hienoa" autoverotusta voisi kieltämättä muuttaa/laskea !
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Haluan nähdä sen poliitikon joka sanoo "poistimme autoveron, ja nostimme samalla bensan hintaa euron litra" 

Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Ei kun kyllä se pitää nimenomaan rankaista ostamisesta (autovero), omistamisesta (käyttömaksut, katsastukset, käyttövoimamaksut) että ajamisesta (polttoaine).qaw kirjoitti: Edelleenkin: Verotus pitää sisällyttää polttoaineen hintaan. Näin suurikulutuksisen auton omistamista ei veroteta, sillä ajamista kylläkin. Sama pätee pienikulutuksiseen, jos ajaa paljon -> kuluttaa paljon -> saastuttaa paljon -> maksaa paljon.
Ei voi ymmärtää mikä estää asian toteuttamista näin, ainoalla oikeudenmukaisella tavalla
Moneen kertaan ennenkin asiasta olen kirjoitellut, mutta tämä käyttövoimaveropelleily ja bensan sekä dieselin eriarvoinen verotus on jotain ihan käsittämätöntä. Polttoaineverot samalle tasolle, käyttövoimaverot hitoille ja autovero nyt sitten vaikka niiden CO2 päästöjen mukaan, jos sitä on kerran ihan pakko periä. Parhauttahan tietenkin olisi, kun koko saakelin autovero (eli ostamisen verotus) poistuisi. Jokainen voisi sitten valita omaan käyttöönsä sopivimman yksilön, eikä tarvitsisi ynnäillä mitään järjettömiä vuotuisia kilometrilaskelmia, että kannattaako ottaa bensa vai diisseli jne.
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Ai joo.. Trafin lapussa lukeekin "Ajoneuvovero" eli se ei olekaan pelkästään "autovero".aero kirjoitti:Autovero ainakin on se, joka maksetaan kun auton ostaa (tai oikeastaan rekisteröi), mutta poliitikon kielessä todennäköisesti molempia.

Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Tässähän käy joskus myöhemmin todennäköisimmin niin, että isoveli kiristää valvontaa ja tommoset kilometripohjaiset verotukset lisätään vaan kokonaispottiin, kunhan sopiva tekniikka on saatu pakolla jokaiseen autoon (autoilijoiden kustannuksella tietenkin). Ja eiköhän sitä bensaveroa nostella muutenkin siitä huolimatta, että mitä muita veroja autoilijat joutuvat maksamaan.wesku kirjoitti:Eiköhän homma olisi ollut jo vuosikymmenet helppo toteuttaa korottamalla bensaveroa.karg kirjoitti: Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Jos autovero poistettasiin olisi polttoaineveroa korotettava 30 senttiä. Lisäksi syntyisi säästöä, kun autoveron keräämisen aiheuttamat kulut poistuisi.Naxu kirjoitti:Haluan nähdä sen poliitikon joka sanoo "poistimme autoveron, ja nostimme samalla bensan hintaa euron litra"
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Vai olisko 40-50 senttiä jos ajaminen vähentyisi ? Miten 30 c laskettu ?Pekka Valtanen kirjoitti:Jos autovero poistettasiin olisi polttoaineveroa korotettava 30 senttiä. Lisäksi syntyisi säästöä, kun autoveron keräämisen aiheuttamat kulut poistuisi.Naxu kirjoitti:Haluan nähdä sen poliitikon joka sanoo "poistimme autoveron, ja nostimme samalla bensan hintaa euron litra"
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Miksi veroa pitäisi korottaa enemmän, jos ajaminen vähentyisi?wesku kirjoitti:Vai olisko 40-50 senttiä jos ajaminen vähentyisi ? Miten 30 c laskettu ?Pekka Valtanen kirjoitti:Jos autovero poistettasiin olisi polttoaineveroa korotettava 30 senttiä. Lisäksi syntyisi säästöä, kun autoveron keräämisen aiheuttamat kulut poistuisi.Naxu kirjoitti:Haluan nähdä sen poliitikon joka sanoo "poistimme autoveron, ja nostimme samalla bensan hintaa euron litra"
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Koska verojen kokonaispotti vähenisi, kun polttoaineen kulutus vähenisi. Ts. jos se 30snt on laskettu nykyisellä polttoainekulutuksella, niin jos väki tuon hintakorotuksen vuoksi ajaa vähemmän, jää verokertymä pienemmäksi.qaw kirjoitti: Miksi veroa pitäisi korottaa enemmän, jos ajaminen vähentyisi?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Ainii mä tyhmänä aattelin että sitten mm. tiestön ylläpitotarvekin vähenee, joten ei tarvita niin isoa pottia... mutta koskapa niitä verotuloja olisi niiden maksajien eduksi suunnattu 

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Eihän niitä läheskään kaikkia suunnata nytkään, joten tuo yhtälö ei vain toimi...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
sepä tässä autoverotuksessa kaikkein surullisinta onkin
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74