Ja viime perjantaina näin:haffu kirjoitti: Riihelän Esko vastasi seuraavalla tavalla pari kuukautta sitten: http://www.iltalehti.fi/autot/2010091712347668_ae.shtml
Okei, voihan sen noinkin tiivistää, mutta jotenkin mulle tulee tuosta mieleen vain nopeusrajoitus. TLL:stä kuitenkin löytyy ainakin viisi (5) määräystä nopeuden käytöstä, joista suurin osa toki tekevät nimenomaan ylärajan nopeudelle (nopeusrajoitus, auton pysyminen kuljettajan hallinnassa sekä auton pysäyttäminen ajoradan edessä näkyvällä osalla, ohitettavan nopeuden nostamisen kielto), mutta ainakin yksi mainitsee myös, ettei liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti.Esko Riihelä kirjoitti: Suomessa ei ole määrätty nopeuksista muuta kuin korkein sallittu nopeus
27.8. Esko kirjoittaa näin
Valitettavasti Tieliikenneasetus on asiasta eri mieltä - kielto- tai rajoitusmerkki on voimassa seuraavaan risteykseen, kumoavaan merkkiin tai vastaavan merkin selkäpuoleen, ellei toisin ole säädetty. Nopeusrajoitusmerkistä (nro 361) sanotaan näin:Esko Riihelä kirjoitti: Rajoitus on voimassa seuraavaan yleisen tien risteykseen ,jonka jälkeen on uusi nopeusrajoituksesta kertova merkki.
Tämä erehdyttävästi muistuttaa toisin säätämistä. Nämä mainitut merkit ovat nopeusrajoitus-, aluerajoitus-, taajama- sekä pihakatumerkkejä, eivät risteyksiä.Tieliikenneasetus kirjoitti: Merkki on voimassa kyseisellä tiellä seuraavaan merkkiin 361―363, 572, 573 tai 575 saakka. Merkin voimassaolo päättyy myös merkkiin 571, jollei välittömästi merkin 571 jälkeen ole liikennemerkillä osoitettu uutta nopeusrajoitusta.
Joitain muitakin mielenkiintoisia kohtia on osunut silmiin, nämä kaksii tuli ensimmäisenä mieleen. Eskolla on paljon asiallista tekstiä, mutta en kuitenkaan lähtisi poliisia haastamaan väittämällä "No kun Esko Iltalehdessä sanoi".