lämpömittari ongelma
lämpömittari ongelma
eli 9000 cd vm95 2.0l ei turbo,auto kun käy joutokäynnillä lämpö viisari nousee klo 10 ja flekti lähtee pyörimään ja lämpö laskee.mutta ajossa lämpömittari pysyy hieman yli sinisen?juur vaihdettu uus termostaatti,mietityttää miksei nouse lämmöt normaaliin?
Re: lämpömittari ongelma
baituvei, mikä on normaali lämpötila matka-ajossa. mulla on tasan tarkkaan näin talvella 74C ja kaupungissa sitte nousee nesteiden lämpötila tonne ~80C. Tietenki jos seisottaa tyhjäkäynnillä niin nousee tonne sataan asti jolloin alkaa flekti toimimaan. OBD-liittimen kautta oon tutkinut noita lukemia. Termari vissin toimii oikein?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: lämpömittari ongelma
mite se voi valskata jos on uus o-rengas? ja sama ongelma ollu ennen termarin vaihtoa?
Re: lämpömittari ongelma
eipä ole mahdollista taas tuo,tiiviste homma..jokin toinen asia on autossa mutta mikä..
jos mimmi tietää muuta niin kerro?kaikki apu on tarpeen,ei ole mun auto korjattavana. menee vaan ymmärryksen yli..
jos mimmi tietää muuta niin kerro?kaikki apu on tarpeen,ei ole mun auto korjattavana. menee vaan ymmärryksen yli..
Re: lämpömittari ongelma
kyllä minä, ja isäntä ollu 30v saabin kanssa kimpussa. mutta tuo menee yli ymmärryksen.valehtelin,isäntä ollu melkein 40v saabin kanssa tekemisissä.
Re: lämpömittari ongelma
hmm..tuota lämpöanturia veikkaisin,sijaitseekos tuo anturi siinä termostaattikotelon lähellä? vaiko missä?
Re: lämpömittari ongelma
Imusarjan alapuolella, lähempänä koneen hanttarin puolista päätyä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: lämpömittari ongelma
olen käyttäny ETSI muotoa,muttei löydy vastaavaa tapausta..mittariston ruuveja on turha kiristää jos tyhjäkäynnillä nousee mittari normaalisti kl 10 asentoo ja termostaatti aukee. matka ajossa se kun ei vaan nouse senttiä ylemmäksi sinisestä viivasta.
Re: lämpömittari ongelma
Laita pahvi syylärin eteen ja käy sitten koettamassa. Mikäli lämmöt nousee ok on selvää, että jostain syystä termari päästää nesteet liian aikaisin kiertoon. Tyhjäkäynnillä ei ajoviima pääse vaikuttamaan asiaan.hautsi83 kirjoitti:olen käyttäny ETSI muotoa,muttei löydy vastaavaa tapausta..mittariston ruuveja on turha kiristää jos tyhjäkäynnillä nousee mittari normaalisti kl 10 asentoo ja termostaatti aukee. matka ajossa se kun ei vaan nouse senttiä ylemmäksi sinisestä viivasta.
9-5 Aero - 00
Re: lämpömittari ongelma
Nyt kyllä sanoisin, että älä laita sitä pahvia syylarin eteen.
Vaihda mielummin jo se termari, originaaliosa maksaa sen kympin.
Oletko mitannut lohkon tai nesteen oikeata lämpötilaa?
Vaihda mielummin jo se termari, originaaliosa maksaa sen kympin.
Oletko mitannut lohkon tai nesteen oikeata lämpötilaa?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: lämpömittari ongelma
Kun sitä termaria lähtee ostelemaan, niin mitä lämpötilaa Arwon Raati suosittelee? Esimerkiksi Motonetilla on turboon tarjolla kolmea eri lämpötilaa välillä 82-89 astetta.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: lämpömittari ongelma
89 astetta näyttää stanssatun tuohon originaaliosaan, jonka olen joskus vaihtanut uuteen vastaavaan.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.