lämpömittari ongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

eli 9000 cd vm95 2.0l ei turbo,auto kun käy joutokäynnillä lämpö viisari nousee klo 10 ja flekti lähtee pyörimään ja lämpö laskee.mutta ajossa lämpömittari pysyy hieman yli sinisen?juur vaihdettu uus termostaatti,mietityttää miksei nouse lämmöt normaaliin?
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja Makwe »

baituvei, mikä on normaali lämpötila matka-ajossa. mulla on tasan tarkkaan näin talvella 74C ja kaupungissa sitte nousee nesteiden lämpötila tonne ~80C. Tietenki jos seisottaa tyhjäkäynnillä niin nousee tonne sataan asti jolloin alkaa flekti toimimaan. OBD-liittimen kautta oon tutkinut noita lukemia. Termari vissin toimii oikein?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

mite se voi valskata jos on uus o-rengas? ja sama ongelma ollu ennen termarin vaihtoa?
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

eipä ole mahdollista taas tuo,tiiviste homma..jokin toinen asia on autossa mutta mikä..
jos mimmi tietää muuta niin kerro?kaikki apu on tarpeen,ei ole mun auto korjattavana. menee vaan ymmärryksen yli..
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

kyllä minä, ja isäntä ollu 30v saabin kanssa kimpussa. mutta tuo menee yli ymmärryksen.valehtelin,isäntä ollu melkein 40v saabin kanssa tekemisissä.
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

hmm..tuota lämpöanturia veikkaisin,sijaitseekos tuo anturi siinä termostaattikotelon lähellä? vaiko missä?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4245
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Imusarjan alapuolella, lähempänä koneen hanttarin puolista päätyä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
hautsi83
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 22:37

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja hautsi83 »

olen käyttäny ETSI muotoa,muttei löydy vastaavaa tapausta..mittariston ruuveja on turha kiristää jos tyhjäkäynnillä nousee mittari normaalisti kl 10 asentoo ja termostaatti aukee. matka ajossa se kun ei vaan nouse senttiä ylemmäksi sinisestä viivasta.
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2091
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja Julle »

hautsi83 kirjoitti:olen käyttäny ETSI muotoa,muttei löydy vastaavaa tapausta..mittariston ruuveja on turha kiristää jos tyhjäkäynnillä nousee mittari normaalisti kl 10 asentoo ja termostaatti aukee. matka ajossa se kun ei vaan nouse senttiä ylemmäksi sinisestä viivasta.
Laita pahvi syylärin eteen ja käy sitten koettamassa. Mikäli lämmöt nousee ok on selvää, että jostain syystä termari päästää nesteet liian aikaisin kiertoon. Tyhjäkäynnillä ei ajoviima pääse vaikuttamaan asiaan.
9-5 Aero - 00
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Nyt kyllä sanoisin, että älä laita sitä pahvia syylarin eteen.

Vaihda mielummin jo se termari, originaaliosa maksaa sen kympin.
Oletko mitannut lohkon tai nesteen oikeata lämpötilaa?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Kun sitä termaria lähtee ostelemaan, niin mitä lämpötilaa Arwon Raati suosittelee? Esimerkiksi Motonetilla on turboon tarjolla kolmea eri lämpötilaa välillä 82-89 astetta.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: lämpömittari ongelma

Viesti Kirjoittaja teesalama »

89 astetta näyttää stanssatun tuohon originaaliosaan, jonka olen joskus vaihtanut uuteen vastaavaan.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin