Tonnarin kytkin antoi periksi
Tonnarin kytkin antoi periksi
Moi!
Auto on siis -97 9000 CD 2.0t, stage 1. Mittarissa 328tkm.
Keskustassa ajellessani alkoi kytkin pohjassa kuulumaan ihmeellinen surina. Pari minuuttia pystyi ajamaan normaalisti, jonka jälkeen vaihteita piti vaihtaa voimalla, rusahdusten säestämänä. Ja auto liikkui vaikka kytkimen painoi pohjaan, ja pakkia ei saa enää päälle edes väkisin.
Kytkin siis toimi täydellisesti ajoon lähtiessäni, mutta parin minuutin ajon aikana meni tuohon kuntoon.
Onko se nyt sitten hommattava uusi kytkinpaketti kerralla?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=84-1839
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=84-1837
Ymmärsinkö oikein, että molemmat noista yllämainituista sopivat, mutta tuo isompi kannattaisi laittaa? Ja mitenkä iso homma on itse vaihto / paljonko suurinpiirtein kustantaa viedä johonkin pajalle vaihdatettavaksi?
Auto on siis -97 9000 CD 2.0t, stage 1. Mittarissa 328tkm.
Keskustassa ajellessani alkoi kytkin pohjassa kuulumaan ihmeellinen surina. Pari minuuttia pystyi ajamaan normaalisti, jonka jälkeen vaihteita piti vaihtaa voimalla, rusahdusten säestämänä. Ja auto liikkui vaikka kytkimen painoi pohjaan, ja pakkia ei saa enää päälle edes väkisin.
Kytkin siis toimi täydellisesti ajoon lähtiessäni, mutta parin minuutin ajon aikana meni tuohon kuntoon.
Onko se nyt sitten hommattava uusi kytkinpaketti kerralla?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=84-1839
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=84-1837
Ymmärsinkö oikein, että molemmat noista yllämainituista sopivat, mutta tuo isompi kannattaisi laittaa? Ja mitenkä iso homma on itse vaihto / paljonko suurinpiirtein kustantaa viedä johonkin pajalle vaihdatettavaksi?
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Samantien 240 mm kytkin. Autossasi voi olla isompi vauhtipyörä jonka kevyesti koneistamalla saa pelittään hienosti.
Jos on varaa avata potilas ensin ja todeta vauhtipyörän malli niin sen jälkeen voi päättää jatkotoimenpiteistä
Jos on varaa avata potilas ensin ja todeta vauhtipyörän malli niin sen jälkeen voi päättää jatkotoimenpiteistä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Oiskohan tuossa painelaakeri antautunut ? Anyway, koko setti vaihtoon vaan ja -97 malliin menee isompi heittämällä.
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Lainataanpa topiccia.
Eilen kävin katsastamassa 95 vuoden 2.3t. No siinä sitte ku otti päästöjä kierroksilla ni auto ikään kuin nytkähti(vaihde tietysti vapaalla). Ihmeteltiin siinä, että mitä vattua. No siinä jatkettiin sitten ja ei enää mitään ihmeellistä..Autolle leima ja kotia päin.
No tänään starttasin auton ja rupes nykimään vapaalla ja lopuks sammu. Autossa sintteri niin kelasin et kai se vaan vähän jotenki nihras.. Starttasin uudelleen ja ei enää mitään.
Myöhemmin sitten lähdin kotia päin ja ei mitään, kunnes tulin valoihin ja auto rupes taas nykimään. No yritin lähteä liikkeelle niin ei mitään saumaa. Auto vähän nytkähti ja sammui.. No siinä naama punasena starttaamaan ja kokeilin uudestaan vähän reilummalla kaasulla ja ei, taas auto sammui. No siinä potkin ja hakkasin vaihdekeppiä ja vaihdepoljinta ja lopulta pääsin liikkeelle ja kotiinkin asti.
Voiko pelkkä painelaakerin antautuminen aiheuttaa tuollaisia ongelmia? Ja olisko uudenmaan alueella saabisteja, keltä sais apua/nosturia remontissa?
Eilen kävin katsastamassa 95 vuoden 2.3t. No siinä sitte ku otti päästöjä kierroksilla ni auto ikään kuin nytkähti(vaihde tietysti vapaalla). Ihmeteltiin siinä, että mitä vattua. No siinä jatkettiin sitten ja ei enää mitään ihmeellistä..Autolle leima ja kotia päin.
No tänään starttasin auton ja rupes nykimään vapaalla ja lopuks sammu. Autossa sintteri niin kelasin et kai se vaan vähän jotenki nihras.. Starttasin uudelleen ja ei enää mitään.
Myöhemmin sitten lähdin kotia päin ja ei mitään, kunnes tulin valoihin ja auto rupes taas nykimään. No yritin lähteä liikkeelle niin ei mitään saumaa. Auto vähän nytkähti ja sammui.. No siinä naama punasena starttaamaan ja kokeilin uudestaan vähän reilummalla kaasulla ja ei, taas auto sammui. No siinä potkin ja hakkasin vaihdekeppiä ja vaihdepoljinta ja lopulta pääsin liikkeelle ja kotiinkin asti.
Voiko pelkkä painelaakerin antautuminen aiheuttaa tuollaisia ongelmia? Ja olisko uudenmaan alueella saabisteja, keltä sais apua/nosturia remontissa?
9-5 SC Aero -05 Chilliröd
9-3 2.0T Pre-aero Monté Carlo Edition
Ex: 9000 2.3t -95 cse
#5025
9-3 2.0T Pre-aero Monté Carlo Edition
Ex: 9000 2.3t -95 cse
#5025
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Tuo nyt kuulostaa jo bensapumpun pätkimiseltäaDe kirjoitti:Lainataanpa topiccia.
No tänään starttasin auton ja rupes nykimään vapaalla ja lopuks sammu.
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Jaa, kun auto pyrkii liikkumaan vaihde vapaalla?Kaide kirjoitti:Tuo nyt kuulostaa jo bensapumpun pätkimiseltäaDe kirjoitti:Lainataanpa topiccia.
No tänään starttasin auton ja rupes nykimään vapaalla ja lopuks sammu.
Taisin selittää epätarkasti? Voin vakuuttaa, että on mekaanista.
edit. Eli siis en meinaa rykimistä, vaan ihan fyysistä nykimistä.
9-5 SC Aero -05 Chilliröd
9-3 2.0T Pre-aero Monté Carlo Edition
Ex: 9000 2.3t -95 cse
#5025
9-3 2.0T Pre-aero Monté Carlo Edition
Ex: 9000 2.3t -95 cse
#5025
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Mulla on nosturi ja paineilmatyökalut noin 50 km Keravalta pohjoiseen. Ota yhteyttä yv:nä, mikäli tarve on edelleen olemassa ja auto siirrettävissä niin kauas.aDe kirjoitti:Lainataanpa topiccia.
Eilen kävin katsastamassa 95 vuoden 2.3t. No siinä sitte ku otti päästöjä kierroksilla ni auto ikään kuin nytkähti(vaihde tietysti vapaalla). Ihmeteltiin siinä, että mitä vattua. No siinä jatkettiin sitten ja ei enää mitään ihmeellistä..Autolle leima ja kotia päin.
No tänään starttasin auton ja rupes nykimään vapaalla ja lopuks sammu. Autossa sintteri niin kelasin et kai se vaan vähän jotenki nihras.. Starttasin uudelleen ja ei enää mitään.
Myöhemmin sitten lähdin kotia päin ja ei mitään, kunnes tulin valoihin ja auto rupes taas nykimään. No yritin lähteä liikkeelle niin ei mitään saumaa. Auto vähän nytkähti ja sammui.. No siinä naama punasena starttaamaan ja kokeilin uudestaan vähän reilummalla kaasulla ja ei, taas auto sammui. No siinä potkin ja hakkasin vaihdekeppiä ja vaihdepoljinta ja lopulta pääsin liikkeelle ja kotiinkin asti.
Voiko pelkkä painelaakerin antautuminen aiheuttaa tuollaisia ongelmia? Ja olisko uudenmaan alueella saabisteja, keltä sais apua/nosturia remontissa?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Jos vaihde vapaalla liikkuu niin lootassa on jotain pahasti pielessä...aDe kirjoitti:Jaa, kun auto pyrkii liikkumaan vaihde vapaalla?Kaide kirjoitti:Tuo nyt kuulostaa jo bensapumpun pätkimiseltäaDe kirjoitti:Lainataanpa topiccia.
No tänään starttasin auton ja rupes nykimään vapaalla ja lopuks sammu.
Taisin selittää epätarkasti? Voin vakuuttaa, että on mekaanista.
edit. Eli siis en meinaa rykimistä, vaan ihan fyysistä nykimistä.

Jos vaihde päällä ja kytkin pohjassa liikkuu niin kykässä vikaa, irrottaako missään vaiheessa polkimen liikerataa? semmostakin havaittu että jos painaa ihan pohjaan alkaa kytkin ottaa uudestaan kiinni, levy on silloin liian paksu.
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Tuohon ketjun aloitusviestiin päivitystä. Lähdin äsken viemään autoa huoltoon ja kokeilin vielä kytkintä. Se toimikin aivan normaalisti ja vaihteenvaihdot sujuivat ilman rusahduksia, joten pystyin ajamaan auton huoltoon ilman ongelmia. Auto oli siis seissyt viikon hallissa.
Erikoinen juttu, että se tuolla tavalla heräsi eloon, mutta uudet romut on nyt siis jokatapauksessa tulossa tilalle.
Erikoinen juttu, että se tuolla tavalla heräsi eloon, mutta uudet romut on nyt siis jokatapauksessa tulossa tilalle.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Nyt toimii taas auto. Ihmeellistä miten kytkinpoljin voikaan olla niin kevyt 
Isompi kytkinpaketti on nyt sisällä, tuohon ei pienempi edes käynyt.

Isompi kytkinpaketti on nyt sisällä, tuohon ei pienempi edes käynyt.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
No selviskö mikä oli vikana?nimismies kirjoitti:Nyt toimii taas auto. Ihmeellistä miten kytkinpoljin voikaan olla niin kevyt
Isompi kytkinpaketti on nyt sisällä, tuohon ei pienempi edes käynyt.
9-5 SC Aero -05 Chilliröd
9-3 2.0T Pre-aero Monté Carlo Edition
Ex: 9000 2.3t -95 cse
#5025
9-3 2.0T Pre-aero Monté Carlo Edition
Ex: 9000 2.3t -95 cse
#5025
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Sen mitä ymmärsin, niin kaikki kytkimen osat oli ihan loppuun kuluneet. Eli nuo hilppeet mitä kytkinpakettiin kuuluu ja lisäksi työsylinteri jonka ostin myös erikseen olivat täysin vaihtokamaa.aDe kirjoitti:
No selviskö mikä oli vikana?
Onko se nyt sitten paineasetelma vai kytkinlevy, jossa on ne 4 jousta ympyrän muodossa? Joka tapauksessa yksi niistä jousista oli irti ja se oli kairannut sitten sitä toista levyä jotenkin. Ja metalli oli melkoisesti vääntynyt siitä kohdin, missä jousi oli alunperin ollut kiinni. Pahoittelen näitä ammattimaisia termejä...

Mutta luulin tosiaan vuosi sitten tonnarin ostaessani, että kytkinpolkimen kuuluu olla jäykkä. Eli se on vissiin ollut jo koko tämän vuoden ajan heikossa hapessa.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Okei. Elikkä kytkinlevy on kyseessä missä on ne jouset.nimismies kirjoitti:Sen mitä ymmärsin, niin kaikki kytkimen osat oli ihan loppuun kuluneet. Eli nuo hilppeet mitä kytkinpakettiin kuuluu ja lisäksi työsylinteri jonka ostin myös erikseen olivat täysin vaihtokamaa.aDe kirjoitti:
No selviskö mikä oli vikana?
Onko se nyt sitten paineasetelma vai kytkinlevy, jossa on ne 4 jousta ympyrän muodossa? Joka tapauksessa yksi niistä jousista oli irti ja se oli kairannut sitten sitä toista levyä jotenkin. Ja metalli oli melkoisesti vääntynyt siitä kohdin, missä jousi oli alunperin ollut kiinni. Pahoittelen näitä ammattimaisia termejä...
Mutta luulin tosiaan vuosi sitten tonnarin ostaessani, että kytkinpolkimen kuuluu olla jäykkä. Eli se on vissiin ollut jo koko tämän vuoden ajan heikossa hapessa.
Purettiin JiiVeen kanssa oma tonnari ja siellä oli kans työsylinteri aika pahassa kunnossa. Tilasin samalla aeron kytkimen, sintterin tilalle. Onko sintteristä kiinnostuneita?
9-5 SC Aero -05 Chilliröd
9-3 2.0T Pre-aero Monté Carlo Edition
Ex: 9000 2.3t -95 cse
#5025
9-3 2.0T Pre-aero Monté Carlo Edition
Ex: 9000 2.3t -95 cse
#5025
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Koneistettiinko vauhtipyörä tasaiseksi ennen 240mm kytkinlevyn istutusta?
Vanha levy on nimittäin pienempi, mutta samalla asetelmalla. Rupee sitte jossain välissä ehkä täristämään, jos "ammattilaiset" on taas tapansa mukaan källänny
.
Vanha levy on nimittäin pienempi, mutta samalla asetelmalla. Rupee sitte jossain välissä ehkä täristämään, jos "ammattilaiset" on taas tapansa mukaan källänny

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Tonnarin kytkin antoi periksi
Kyllä.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä