OG satku syö apc-bokseja ja paineet vaeltaa? Missä vika?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

OG satku syö apc-bokseja ja paineet vaeltaa? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

En löytänyt etsi toiminolla vastaavaa joten näin. Mikähän mahtais olla vikana kun tuntuu että tuo laitos vaikuttas särkevän ton apc:n? Vika ilmenee tyhjäkäynnillä mankkuvenan sarjatulituksena :lol: Aikasemman mustan boksin piirilevyn ulkopuoliselle liittimelle tulevat kolvaukset olivat hapettuneet.. :| Nyt kun vaihdoin punasen boksin tosa kesällä niin olihan niitä huolettomia kilometrejä aika paljonkin, mutta taas alkaa sama tulitus :( Niin ja joku turvenuija on vääntänyt sen bensalinjan (suutintukin) alkupäästä mutkille, vissiin irroittaessaan niitä banjoja :evil: Voisko olla että sen takia on käynyt hieman laihalla tietyillä kierrosalueella(selittäs puutumisen ja ahtojen laskemisen 4000-5000rpm alueella) ja sen takia polttas ton apc-boksin? Mahdollista, todennäköistä?
Pientä piristystä on laitettu mm: jt:n 3" putkisto alusta asti, bensalastu(jossa lukee päällä bsr SAAB T90, tai jotain sinnepäin) ja tuo punainen boksi..
Alkaa vaan enemmän houkuttaan se NG900Turbo :twisted:
Viimeksi muokannut kekkilä, Pe Marras 12, 2010 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: OG satku syö apc-bokseja? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja twirl »

Tuo puutuminen ja ahtojen lasku 4000 paikkeilla ja jälkeen tietääkseni aivan normaali vakio puhaltimella..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: OG satku syö apc-bokseja? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

twirl kirjoitti:Tuo puutuminen ja ahtojen lasku 4000 paikkeilla ja jälkeen tietääkseni aivan normaali vakio puhaltimella..
Normaalia että tolla boksilla ja ahtimella että ensin piikkaa n.1,1bar ja sitte n4000rpm laskee n.0,4-0,5bar ja sitten 4700-5000rpm paikkeilla piikkaa takas jonnekki 0,8bar?
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: OG satku syö apc-bokseja? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

tuo sarjatuli voi johtua huonoista tulpanjohdoista. Ostaa sitten alkuperäiset, eikä tarvikehjohtoja. Ne tarvikkeet ei sitten pelaa, vaikka olisi kuinka silikonimonihyperextrasupersuojatut. nimim kerran kokeillut. Tai kesti ne kuukauden päivät. alkuperäiset pelasivatkin sitten hyvin niin kauan kuin auto mulla oli.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: OG satku syö apc-bokseja? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Bougithan tosa näkyy olevan paikoillaan nyttenki, tiiä millon sitte vaihettu viimeksi.. Mites tulppien kans, jos ne on ottanu ihteesä nii voiko niistä tulla sama ongelma? Tällähetkellä paikallaa n.7000km sitte vaihetut NGK:n BCP7EVX:ät
edit: millä lailla nuo tulpanjohdot vaikuttaa mankkuvenaan, sytyttää väärin joten nakuttaa siitä syystä?
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: OG satku syö apc-bokseja? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

kekkilä kirjoitti:Bougithan tosa näkyy olevan paikoillaan nyttenki, tiiä millon sitte vaihettu viimeksi.. Mites tulppien kans, jos ne on ottanu ihteesä nii voiko niistä tulla sama ongelma? Tällähetkellä paikallaa n.7000km sitte vaihetut NGK:n BCP7EVX:ät
edit: millä lailla nuo tulpanjohdot vaikuttaa mankkuvenaan, sytyttää väärin joten nakuttaa siitä syystä?
Lähinnä kai antavat häiriötä jolloin boxi menee sekaisin.

Paineanturi voi kans aiheuttaa hajotessaan sarjatulta, voi kokeilla yhdistämällä piuhat.
Sijaitsee polvisuojan alla, tietty jos vain paineilla ampuu niin testimieles voi tukkii hyttiin menevän letkun, siis sen mikä lähtee imusarjasta tuonne kuskinpuolelle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: OG satku syö apc-bokseja? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

tetammi kirjoitti: Lähinnä kai antavat häiriötä jolloin boxi menee sekaisin.

Paineanturi voi kans aiheuttaa hajotessaan sarjatulta, voi kokeilla yhdistämällä piuhat.
Sijaitsee polvisuojan alla, tietty jos vain paineilla ampuu niin testimieles voi tukkii hyttiin menevän letkun, siis sen mikä lähtee imusarjasta tuonne kuskinpuolelle.
Jos meinaat sitä ylipainekytkintä niin sekin on tulpattu pois käytöstä tällä hetkellä koska rajoitti ahdot 0,6barin kohille, alkuperäinen ahtomittari pois käytöstä koska letku meni hukkaan kojelaudan syövereihin :lol: Paikallaan Autogaugen ahtomittari, orkkismittarin kera pätkäs aina 1,1barin kohilla(fuelcut?) Eilen iltasella töistä tullessa vaikutti taas alottavan sitä nakuttelua tyhjäkäynnillä tuollakin boksilla, sitten tuo ihmeellinen paineitten vaeltelu kans ihmetyttää :roll:
kekkilä kirjoitti: ensin piikkaa n.1,1bar ja sitte n4000rpm kieppeillä laskee n.0,4-0,5bar ja sitten 4700-5000rpm paikkeilla piikkaa takas jonnekki 0,8bar
Eikait tuo nyt aivan normaalia ole? :lol:
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: OG satku syö apc-bokseja? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

kekkilä kirjoitti:
tetammi kirjoitti: Lähinnä kai antavat häiriötä jolloin boxi menee sekaisin.

Paineanturi voi kans aiheuttaa hajotessaan sarjatulta, voi kokeilla yhdistämällä piuhat.
Sijaitsee polvisuojan alla, tietty jos vain paineilla ampuu niin testimieles voi tukkii hyttiin menevän letkun, siis sen mikä lähtee imusarjasta tuonne kuskinpuolelle.
Jos meinaat sitä ylipainekytkintä niin sekin on tulpattu pois käytöstä tällä hetkellä koska rajoitti ahdot 0,6barin kohille, alkuperäinen ahtomittari pois käytöstä koska letku meni hukkaan kojelaudan syövereihin :lol: Paikallaan Autogaugen ahtomittari, orkkismittarin kera pätkäs aina 1,1barin kohilla(fuelcut?) Eilen iltasella töistä tullessa vaikutti taas alottavan sitä nakuttelua tyhjäkäynnillä tuollakin boksilla, sitten tuo ihmeellinen paineitten vaeltelu kans ihmetyttää :roll:
kekkilä kirjoitti: ensin piikkaa n.1,1bar ja sitte n4000rpm kieppeillä laskee n.0,4-0,5bar ja sitten 4700-5000rpm paikkeilla piikkaa takas jonnekki 0,8bar
Eikait tuo nyt aivan normaalia ole? :lol:
Paineanturi ja ylipainekatkaisija ovat eri asia. Eli todennäköisesti sulla toi paineanturi haistelee kojetaulun sisäistä painetta tällä hetkellä.
Kannattaa kaivaa se esiin ja ohittaa myös se, tosin ahtojen käyttäytyminen varmaan olis parempaa toimivan paineanturin kanssa.

Tuolla sivulta löytyy kompot ja muutenki paljon tietoo
http://www.900aero.com/main/tech_main_apcteo.htm
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG satku syö apc-bokseja ja paineet vaeltaa? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos paineanturin ohittaa, voi saman tien poistaa koko APC:n?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: OG satku syö apc-bokseja ja paineet vaeltaa? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

APC reagoi ilman paineanturiakin nakutukseen ja nostaa paineita pelkällä P-säädöllä. I-säätö tarvitsee painetiedon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG satku syö apc-bokseja ja paineet vaeltaa? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko väliä ottaako paineanturilta vaan johdon irti vai pitääkö ne oikosulkea?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: OG satku syö apc-bokseja ja paineet vaeltaa? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Muistaakseni oikosulkea kannatti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: OG satku syö apc-bokseja ja paineet vaeltaa? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Taispa vaan olla väliaikasta häiriötä se nakuttelu, nyt ei nakutellu olleskaa. Nuo paineitten sekoilu ihmetyttää, voisiko olla sen lyttääntyneen bensalinjan syytä että käy tietyllä kierrosalueella(4000-5000rpm) laihalla ja sen takia pujottaa paineita?? Ku tosiaan nostaa takas sitte 0,8barin kieppeille sen jälkeen.. :roll:
Edit: On varmaan ennenkin kysytty mutta pystyykö ylipainekytkintä säätään isommalle? :lol: Oishan se varmaan aina parempi olla olemassa :wink:
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: OG satku syö apc-bokseja? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

kekkilä kirjoitti:Bougithan tosa näkyy olevan paikoillaan nyttenki, tiiä millon sitte vaihettu viimeksi.. Mites tulppien kans, jos ne on ottanu ihteesä nii voiko niistä tulla sama ongelma? Tällähetkellä paikallaa n.7000km sitte vaihetut NGK:n BCP7EVX:ät
edit: millä lailla nuo tulpanjohdot vaikuttaa mankkuvenaan, sytyttää väärin joten nakuttaa siitä syystä?

antaa häiriötä sinne apc:lle. se tulitus katoaa välillä huonoilla piuhoilla, mutta tulee yhtä äkkiään takaisin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: OG satku syö apc-bokseja ja paineet vaeltaa? Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Passi »

Tarkista että APC purkki ei vuoda vettä sisään. Itsellä oli purkin keskitienoilla oleva tiiviste sökö ja oli pari senttiä jäätä pohjalla liittimen tuntumassa.
99T-museopeli
Vastaa Viestiin