Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
abo tarbus
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 21:44

Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja abo tarbus »

Mikä Saabin lohko ja moottorinohjaus olisi paras rakenteluun? T5 ja T7 ilmeisesti järkeviä valintoja ohjelmoitavuuden kannalta. Tarkoitus olisi perehtyä syvällisesti trionicin säätöön itse. Kokemusta on megasquirtin säätämisestä ja rakentamisesta turbokäytössä.

2.0 vai 2.3? Jossain vaiheessa tullut sisuskaluiltaan kevyempi moottori?

Korimalleista 9-5 miellyttää silmää eniten. 9-3 voisi olla kevyempi. Aerot ja muut hipomallit ovat ilmeisesti esteettisiä ja ohjelmallisia muutoksia tavismalleihin pl. esim. Aeron kytkin? Mm. Aerot tuntuvat olevan sisustaltaan sopivan kaukana siitä suomisoffajalopuu-lookista.

Vapaata analysointia otetaan vastaan. Kiinnostaisi rakentaa setämiesautosta E85:lla, yli tonnisilla suuttimilla ja evo mitsun ahtimella reipas kulkine kuitenkin niin, että tietty ministerimäisyys säilyisi esim. 9-5ssa.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

abo tarbus kirjoitti:Mikä Saabin lohko ja moottorinohjaus olisi paras rakenteluun? T5 ja T7 ilmeisesti järkeviä valintoja ohjelmoitavuuden kannalta. Tarkoitus olisi perehtyä syvällisesti trionicin säätöön itse. Kokemusta on megasquirtin säätämisestä ja rakentamisesta turbokäytössä.

2.0 vai 2.3? Jossain vaiheessa tullut sisuskaluiltaan kevyempi moottori?

Korimalleista 9-5 miellyttää silmää eniten. 9-3 voisi olla kevyempi. Aerot ja muut hipomallit ovat ilmeisesti esteettisiä ja ohjelmallisia muutoksia tavismalleihin pl. esim. Aeron kytkin? Mm. Aerot tuntuvat olevan sisustaltaan sopivan kaukana siitä suomisoffajalopuu-lookista.

Vapaata analysointia otetaan vastaan. Kiinnostaisi rakentaa setämiesautosta E85:lla, yli tonnisilla suuttimilla ja evo mitsun ahtimella reipas kulkine kuitenkin niin, että tietty ministerimäisyys säilyisi esim. 9-5ssa.

9-5
2.3
kone pois ja palasiks, laakerit ja kaikki kuluvat osat vaihtoon. Takomännät koneeseen.
Kannelle kevyt porttaus, eli lähinnä R-seetit. Nokkakepeiksi 9.6mm enemit tai T5 jos ei virikeppejä viitti. Säädettävät nokkapyörät on must. Kytkimen vaihto tukevampaan ja tarvittaessa vaihdelaatikon uudelleenlaakerointi.
Polttoainetta syöttämään boschin -044 pumppu. T7 saa kohtuullisella vaivalla säädettyä 500hp asti. :roll:
touhottaja1
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: La Loka 27, 2007 02:15

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja touhottaja1 »

JouniCSE kirjoitti:
abo tarbus kirjoitti:Mikä Saabin lohko ja moottorinohjaus olisi paras rakenteluun? T5 ja T7 ilmeisesti järkeviä valintoja ohjelmoitavuuden kannalta. Tarkoitus olisi perehtyä syvällisesti trionicin säätöön itse. Kokemusta on megasquirtin säätämisestä ja rakentamisesta turbokäytössä.

2.0 vai 2.3? Jossain vaiheessa tullut sisuskaluiltaan kevyempi moottori?

Korimalleista 9-5 miellyttää silmää eniten. 9-3 voisi olla kevyempi. Aerot ja muut hipomallit ovat ilmeisesti esteettisiä ja ohjelmallisia muutoksia tavismalleihin pl. esim. Aeron kytkin? Mm. Aerot tuntuvat olevan sisustaltaan sopivan kaukana siitä suomisoffajalopuu-lookista.

Vapaata analysointia otetaan vastaan. Kiinnostaisi rakentaa setämiesautosta E85:lla, yli tonnisilla suuttimilla ja evo mitsun ahtimella reipas kulkine kuitenkin niin, että tietty ministerimäisyys säilyisi esim. 9-5ssa.

9-5
2.3
kone pois ja palasiks, laakerit ja kaikki kuluvat osat vaihtoon. Takomännät koneeseen.
Kannelle kevyt porttaus, eli lähinnä R-seetit. Nokkakepeiksi 9.6mm enemit tai T5 jos ei virikeppejä viitti. Säädettävät nokkapyörät on must. Kytkimen vaihto tukevampaan ja tarvittaessa vaihdelaatikon uudelleenlaakerointi.
Polttoainetta syöttämään boschin -044 pumppu. T7 saa kohtuullisella vaivalla säädettyä 500hp asti. :roll:
jos vakio konneesta ala noilla eväillä virittelee, niin 500 heppaa et saa likellekkään vaikka säätelet ovia myöten :lol:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

touhottaja1 kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
abo tarbus kirjoitti:Mikä Saabin lohko ja moottorinohjaus olisi paras rakenteluun? T5 ja T7 ilmeisesti järkeviä valintoja ohjelmoitavuuden kannalta. Tarkoitus olisi perehtyä syvällisesti trionicin säätöön itse. Kokemusta on megasquirtin säätämisestä ja rakentamisesta turbokäytössä.

2.0 vai 2.3? Jossain vaiheessa tullut sisuskaluiltaan kevyempi moottori?

Korimalleista 9-5 miellyttää silmää eniten. 9-3 voisi olla kevyempi. Aerot ja muut hipomallit ovat ilmeisesti esteettisiä ja ohjelmallisia muutoksia tavismalleihin pl. esim. Aeron kytkin? Mm. Aerot tuntuvat olevan sisustaltaan sopivan kaukana siitä suomisoffajalopuu-lookista.

Vapaata analysointia otetaan vastaan. Kiinnostaisi rakentaa setämiesautosta E85:lla, yli tonnisilla suuttimilla ja evo mitsun ahtimella reipas kulkine kuitenkin niin, että tietty ministerimäisyys säilyisi esim. 9-5ssa.

9-5
2.3
kone pois ja palasiks, laakerit ja kaikki kuluvat osat vaihtoon. Takomännät koneeseen.
Kannelle kevyt porttaus, eli lähinnä R-seetit. Nokkakepeiksi 9.6mm enemit tai T5 jos ei virikeppejä viitti. Säädettävät nokkapyörät on must. Kytkimen vaihto tukevampaan ja tarvittaessa vaihdelaatikon uudelleenlaakerointi.
Polttoainetta syöttämään boschin -044 pumppu. T7 saa kohtuullisella vaivalla säädettyä 500hp asti. :roll:
jos vakio konneesta ala noilla eväillä virittelee, niin 500 heppaa et saa likellekkään vaikka säätelet ovia myöten :lol:
Perustuuko väite tietoon :?:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
touhottaja1
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: La Loka 27, 2007 02:15

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja touhottaja1 »

ei perustu tietoon, vaan laskutaitoon ja terveeseen järkeen :D
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

touhottaja1 kirjoitti:ei perustu tietoon, vaan laskutaitoon ja terveeseen järkeen :D
Kannattaa joskus kokeilla sitä tietoakin kun laukoo "totuuksia".
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

touhottaja1 kirjoitti: jos vakio konneesta ala noilla eväillä virittelee, niin 500 heppaa et saa likellekkään vaikka säätelet ovia myöten :lol:
Jos opeteltas vaikka lukemaan ensin. T7 säädettävyys piisaa sinne 500hp nurkille eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Ko. settiin oltiin laittamassa evo mitsun puhallinta joka ei riitä kun noin 380hp nurkille. Jos sen tilalle laitetaan isompaa puhallinta niin siitä koneesta saa kohtuu vaivalla sen 500 ulos. Ja tämä nyt on sitten ihan tieto eikä mitään posken soittelua.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

abo tarbus kirjoitti:Mikä Saabin lohko olisi paras rakenteluun?
B206
Saabiton saabisti
#1470
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

vuorpe kirjoitti:
abo tarbus kirjoitti:Mikä Saabin lohko olisi paras rakenteluun?
B206
Siihen on syytä sitten muistaa porata öljyruutille reiät. Öljypumpun hampaat ovat sitä vanhaa mallia ja tuohon ei käy ne uudemmat T7 malliset. Painonsäästökin on aika minimaalinen kun 2x4/B2x5 lohkosta jättää tasapainohilppeet pois.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

touhottaja1 kirjoitti:ei perustu tietoon, vaan laskutaitoon ja terveeseen järkeen :D
mitäs tuosta sitten laskit tehoja ja miten kun siinä ei ollut mitään kokoonpanoa ilmoitettu yms tietoja?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Mikä lohko ja moottorinohjaus paras rakenteluun?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Mitenkään osaa ottamatta keskusteluun mutta tuli vaan tuossa mieleen kun joskus yks hemmo puhu et volvossa ja saabissa ois sama lohko...Epäilen vahvasti tuota tietoa :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Vastaa Viestiin