Voihan se olla tuotakin luokkaa.pasijalmari kirjoitti:Oiskohan niin halpa, epäilen että 49951 alkaen.
9-4X vahvistettu?
Re: 9-4X vahvistettu?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-4X vahvistettu?
Mulla on fiilis, että näihin euroopan ja pohjoismaiden hintoihin vaikuttaa melkoisesti
miten myynti jenkeissä ja kanadassa lähtee pyörimään.
miten myynti jenkeissä ja kanadassa lähtee pyörimään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-4X vahvistettu?
Ei mitään toivoa noilla moottoreilla. EU-normikulutukset lienee sen verrran karut noilla GM:n parhautta edustavilla V6 bensakoneilla, että hinta Euroopassa ja etenkin Suomessa (jos noita tänne peräpohjolaan tullaan edes tuomaan) tulee alkamaan oikeasti sieltä 55k€:n tuntumasta. Referenssiksi voisi ottaa Volvo XC60:n, jonka T5 bensakoneen (aut) hinta alkaa 53k€:stä. Tuon CO2 päästöarvo on 198g, 9-4X:n arvoa en tiedä, mutta satavarmaa on, että kolmelitranen vapari ei mene paljon alle 220g:n ainakaan automaatilla, ja hinta on sitten sen mukainen.juhokare kirjoitti:Eli, jos verrataan sitten Suomen hintoihin, niin pitäisi mennä alle 39 000 euron, ehkä siinä 35-39 teuroa. Jos näin Suomessa, niin ei paha! Mitähän nelivetona maksaisi, ehkä noin vähän päälle 40 000euroa? Ja dieselinä samaisen verran?Marko A kirjoitti:FWD mallin hinnat alkaen hinta on alle 9-3X mallin aloitushinnan. Siis Jenkkihinnastossa.
Dieseleistä on turha puhua, koska sellaista ei 9-4X:ään ole odotettavissa ainakaan pariin vuoteen. Nyt jos vasta kartoitetaan vaihtoehtoja dieseliksi, on aika varma, että tuotantomalli nokivasaralla varustettuna on vielä aika kaukaisessa tulevaisuudessa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9-4X vahvistettu?
Linkki L.A:n Videoon. Plussaa Hundain mainos alussa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-4X vahvistettu?
Olisi melkoinen pommi, jos 3.0 265hv:n saisi halvemmalla kuin muiden merkkien aavistuksen pienempien koriltaan hinnat alkaen 2.0 dieselit. Senpä takia en uskokaan siihen, koska kyseisellä moottorilla kulutus on jotain ihan tähtitieteellistä ja verot samalla useamman tonnin enemmän.
Vertailun vuoksi:
Cadillac SRX 33.800$, suomihintaa ei ole
Audi Q5 2.0T Premium 35.200 => huonommin varusteltu suomiversio 59.120€
BMW X3 Xdrive30i 38.850$ => huonommin varusteltu suomiversio 70.555€
MB GLK350 35.500$ => huonommin varusteltu suomiversio 70.460
Volvo XC60 3.2 FWD 32.400$ ei tuoda suomeen
Volvo XC60 T6 AWD 38.600$ => T6 Summum 64.806€
Saab 9-4X 3.0FWD 34200$
Tuon taulukon perusteella olen sitä mieltä, että 3.0 XWD:n hinta tulee alkamaan täällä 6:lla. Se, että 3.0FDW on kalliimpi kuin vastaa käkkylä on pieni pettymys. Hinnan olisi pitänyt olla alempi kuin vastaavan Cadillacin, jotta se olisi aidosti houkutteleva vaihtoehto amerikassa. Nyt halvemmalla saa "amerikan mersun", jolla on kattava myyntiverkosto, tunnettu merkki ja viime vuosina eniten jälleenmyyntiarvoaan kasvattaneet vaihtoautot.
EDIT. Cadillacista vielä sen verran, että 3.0 AWD, eli halvin neliveto maksaa heillä 40,755$. Eli 7 tuhatta taalaa lisää perusetuvetoon.
Vertailun vuoksi:
Cadillac SRX 33.800$, suomihintaa ei ole
Audi Q5 2.0T Premium 35.200 => huonommin varusteltu suomiversio 59.120€
BMW X3 Xdrive30i 38.850$ => huonommin varusteltu suomiversio 70.555€
MB GLK350 35.500$ => huonommin varusteltu suomiversio 70.460
Volvo XC60 3.2 FWD 32.400$ ei tuoda suomeen
Volvo XC60 T6 AWD 38.600$ => T6 Summum 64.806€
Saab 9-4X 3.0FWD 34200$
Tuon taulukon perusteella olen sitä mieltä, että 3.0 XWD:n hinta tulee alkamaan täällä 6:lla. Se, että 3.0FDW on kalliimpi kuin vastaa käkkylä on pieni pettymys. Hinnan olisi pitänyt olla alempi kuin vastaavan Cadillacin, jotta se olisi aidosti houkutteleva vaihtoehto amerikassa. Nyt halvemmalla saa "amerikan mersun", jolla on kattava myyntiverkosto, tunnettu merkki ja viime vuosina eniten jälleenmyyntiarvoaan kasvattaneet vaihtoautot.
EDIT. Cadillacista vielä sen verran, että 3.0 AWD, eli halvin neliveto maksaa heillä 40,755$. Eli 7 tuhatta taalaa lisää perusetuvetoon.
Re: 9-4X vahvistettu?
Näin kuten seisoo tässä alla saattoi lukea auto motor & sport lehdestä jokin aika sitten ja jos tämä pitää paikkansa niin 9-4X ei saa diesel eikä biopower moottoria lähiaikoina, mitä sillä sitten tarkoitetaan? No miten hyvään niin tämä tulee haittaamaan 9-4X myyntiä pohjoismaissa, näiden moottoreiden puuttuminen heti alussa kun auto on uusi täällä pohjolassa.
"Uppgifterna från Norge om diesel - och biopowermotorer till Saab 9-4X är inte korrekta och har därför tagits bort från det norska pressmaterialet, säger Hans-Jörgen Brandt, Saabs kommunikationschef för de nordiska länderna. "Det som gäller är att 9-4X lanseras med två motoralternativ, 3,0 V6 med 265 hk samt 2,8 V6 turbo med 300 hk."
Tiedotukset Norja'sta koskien diesel ja biopower moottoreita 9-4X:ään eivät ole korrekteja kertoo saabin pohjoismaiden viestintäpäällikkö Hans-Jörgen Brandt. Se mikä pätee nyt on, että 9-4X toimitetaan kahdella moottori vaihtoehdolla, 3,0 V6 265hv sekä 2,8 V6 turbo 300hv.
Koko stoori täällä.
"Uppgifterna från Norge om diesel - och biopowermotorer till Saab 9-4X är inte korrekta och har därför tagits bort från det norska pressmaterialet, säger Hans-Jörgen Brandt, Saabs kommunikationschef för de nordiska länderna. "Det som gäller är att 9-4X lanseras med två motoralternativ, 3,0 V6 med 265 hk samt 2,8 V6 turbo med 300 hk."
Tiedotukset Norja'sta koskien diesel ja biopower moottoreita 9-4X:ään eivät ole korrekteja kertoo saabin pohjoismaiden viestintäpäällikkö Hans-Jörgen Brandt. Se mikä pätee nyt on, että 9-4X toimitetaan kahdella moottori vaihtoehdolla, 3,0 V6 265hv sekä 2,8 V6 turbo 300hv.
Koko stoori täällä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-4X vahvistettu?
Surkea homma, jos ei tule dieseliä. Kyllä ne Fiatin myllyt voisivat kait sopia siihen, jos ovat sopineet jo muihinkin malleihin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-4X vahvistettu?
Ja lähtöhintahan näillä on siellä 50 000 euron tietämillä, eli pirun kalliita ovat! Ja bensat ovat tuota luokkaa. Paikallinen muhoslainen oli vaihtanut Landcruiserin 3.0Tdi Q7 4.2FSI, mutta käytettyyn. Se kertoo jo jotain näiden isojen cityjen hinnoista.Teme100 kirjoitti:Olisi melkoinen pommi, jos 3.0 265hv:n saisi halvemmalla kuin muiden merkkien aavistuksen pienempien koriltaan hinnat alkaen 2.0 dieselit. Senpä takia en uskokaan siihen, koska kyseisellä moottorilla kulutus on jotain ihan tähtitieteellistä ja verot samalla useamman tonnin enemmän.
Vertailun vuoksi:
Cadillac SRX 33.800$, suomihintaa ei ole
Audi Q5 2.0T Premium 35.200 => huonommin varusteltu suomiversio 59.120€
BMW X3 Xdrive30i 38.850$ => huonommin varusteltu suomiversio 70.555€
MB GLK350 35.500$ => huonommin varusteltu suomiversio 70.460
Volvo XC60 3.2 FWD 32.400$ ei tuoda suomeen
Volvo XC60 T6 AWD 38.600$ => T6 Summum 64.806€
Saab 9-4X 3.0FWD 34200$
Tuon taulukon perusteella olen sitä mieltä, että 3.0 XWD:n hinta tulee alkamaan täällä 6:lla. Se, että 3.0FDW on kalliimpi kuin vastaa käkkylä on pieni pettymys. Hinnan olisi pitänyt olla alempi kuin vastaavan Cadillacin, jotta se olisi aidosti houkutteleva vaihtoehto amerikassa. Nyt halvemmalla saa "amerikan mersun", jolla on kattava myyntiverkosto, tunnettu merkki ja viime vuosina eniten jälleenmyyntiarvoaan kasvattaneet vaihtoautot.
EDIT. Cadillacista vielä sen verran, että 3.0 AWD, eli halvin neliveto maksaa heillä 40,755$. Eli 7 tuhatta taalaa lisää perusetuvetoon.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9-4X vahvistettu?
Sitten pitäs enään saada järjesteltyä GM:n Mexicon tehtaan tuotanto uusiksi, että saataisiin nuo fiiun dieselit tungettua sinne linjoille. Ihan turha haikailla dieselien perään, eiköhän nuo nykyiset fiat-peräiset dieselit ole jätetty pois 9-4X:stä ihan vaan siitä syystä, että niiden asentaminen Mexicon tehtaalla 9-4X:n keulalle on mahdoton yhtälö teknis-taloudellisista ja tuotannollisista syistä, kuten "piireissä" on tapana sanoa. Tuskin ihan niin uuvattia porukkaa on Saabilla hommissa, etteikö niille olisi tullut mieleenkään selvittää näiden TTiD mottien käyttöä 9-4X:ssä.juhokare kirjoitti:Surkea homma, jos ei tule dieseliä. Kyllä ne Fiatin myllyt voisivat kait sopia siihen, jos ovat sopineet jo muihinkin malleihin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9-4X vahvistettu?
Mielestäni olis paljon parempi ja ehkä järkevämpikin jos dieselkattilaa kallistuttaisiin vilkuileen tosiaan (kuten moni jo maininnutkin) tuolta BMW:n puolelta!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-4X vahvistettu?
BMW:n mooottorien kohdalla asiasta tekee poikkeuksellisen haastavan se, että heidän R4/R6:nsa ovat tarkoitettu pitkittäisen asennukseen. Ja 9-4X/SRX ovat poikittaismoottorisia. Käytännössä koko voimansiirto ja etupään pyöräntuenta menisi uusiksi.core2 kirjoitti:Mielestäni olis paljon parempi ja ehkä järkevämpikin jos dieselkattilaa kallistuttaisiin vilkuileen tosiaan (kuten moni jo maininnutkin) tuolta BMW:n puolelta!
Re: 9-4X vahvistettu?
ttela kirjoittaa 18.11.2010 seuraavaa:
"Men när det gäller 9-4X så var den ursprungliga planen att ha en variant med dieselmotor också – inte minst i Europa är det en tydlig konkurrensnackdel att bara ha bensinmotorer.
– När vi ingick i GM så var planen att vi skulle ha en V6 dieselmotor. Men senare, efter att vi blev självständiga, erbjöd GM oss en V4-diesel vi inte tyckte mötte de krav vi hade på den här typen av bil.
Men på den viktiga USA-marknaden är det just bensinmotorer som gäller.
– Och vi tror också den kan sälja bra i länder som Kina, säger Victor Muller."
Vai että V4 dieseliä olisi ollut tarjolla. Harvinaisempi kone autopuolella. No näillä näkymin dieseliä ei sitten taida tosiaankaan olla tulossa.
Niin ja koko artikkeli tästä
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1028262- ... es-dieseln
Ja karkeasti tiivistettynä jotain seuraavaa:
Alunperin 9-4X:ään oli suunnitelmissa myös dieselversio lähinnä euroopan takia.
Kun olimme GM:n osa niin tarkoituksemme oli saada V6 moottori, mutta myöhemmin itsenäistymisen myötä GM tarjosi meille V4 moottoria, joka ei kuitenkaan täyttänyt vaatimuksiamme tämän tyyppiseen autoon.
Tärkeillä USA:n markkinoilla kuitenkin bensiinimoottori on se tulee kyseeseen.
Muller uskoo myös että bensakoneista voidaan myydä hyvin mm Kiinan kaltaisissa maissa.
"Men när det gäller 9-4X så var den ursprungliga planen att ha en variant med dieselmotor också – inte minst i Europa är det en tydlig konkurrensnackdel att bara ha bensinmotorer.
– När vi ingick i GM så var planen att vi skulle ha en V6 dieselmotor. Men senare, efter att vi blev självständiga, erbjöd GM oss en V4-diesel vi inte tyckte mötte de krav vi hade på den här typen av bil.
Men på den viktiga USA-marknaden är det just bensinmotorer som gäller.
– Och vi tror också den kan sälja bra i länder som Kina, säger Victor Muller."
Vai että V4 dieseliä olisi ollut tarjolla. Harvinaisempi kone autopuolella. No näillä näkymin dieseliä ei sitten taida tosiaankaan olla tulossa.
Niin ja koko artikkeli tästä
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1028262- ... es-dieseln
Ja karkeasti tiivistettynä jotain seuraavaa:
Alunperin 9-4X:ään oli suunnitelmissa myös dieselversio lähinnä euroopan takia.
Kun olimme GM:n osa niin tarkoituksemme oli saada V6 moottori, mutta myöhemmin itsenäistymisen myötä GM tarjosi meille V4 moottoria, joka ei kuitenkaan täyttänyt vaatimuksiamme tämän tyyppiseen autoon.
Tärkeillä USA:n markkinoilla kuitenkin bensiinimoottori on se tulee kyseeseen.
Muller uskoo myös että bensakoneista voidaan myydä hyvin mm Kiinan kaltaisissa maissa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 9-4X vahvistettu?
Yksi video lisää 9-4X saapumisesta L.A.siin. Katso video.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9-4X vahvistettu?
Itse kyllä veikkaisin että jos ei muuta tule kuin noita tehokkaita bensakoneita, voi euroopan myynti olla kyllä aika vaisua. Taloudellisuus on kuitenkin IN, paitsi jenkkilässä, jossa ei nyt muutenkaan ymmärretä mistään mitään....
Re: 9-4X vahvistettu?
Sanoisin että melkeinpä sanomattakin selvää.Komppaaja kirjoitti:Itse kyllä veikkaisin että jos ei muuta tule kuin noita tehokkaita bensakoneita, voi euroopan myynti olla kyllä aika vaisua. Taloudellisuus on kuitenkin IN, paitsi jenkkilässä, jossa ei nyt muutenkaan ymmärretä mistään mitään....
Kyllä joku voi tietysti Suomestoliitossa ostaakkin jonkun bensarohmun, esim. sellainen jolle ei kilometrejä paljon tule tai tarvitse polttoaineita itse maksaa. Mutta näitä biilejä ei montaa myydä. Ja jälleenmyyntiarvo (minkä perusteella jotkut spedet autoja ostaa) tulee varmasti pysymään kovana
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion