9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti
9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti
Kuinkahan paljon tuo automaattilaatikko kesti tehoja ja vääntöjä, ja onko sitä mahdollista vahvistella taikka vaihtaa järkevästi johonkin kestävämpään. Kyseessä on vuoden 99 malli, ja autoa tekis kovasti mieli hieman piristellä, tällä hetkellä siinä pitäis olla se reilut 200 heppaa tuottava lastuviritys/ohjelmointi. Tiedän kyllä että automaatti ei hirveitä revityksiä kestä, mut olis vaan lepposa ajella.... Ja kohtapuoliin varmaan olis aika toi ahdin muutenkin vaihtaa, niin miksei samalla vähän tuottosampaan.
Re: 9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti
400Nm kestää puheiden ja kenttätestauksen mukaan moitteetta. Tuon jälkeen alkaa levypakat kulumaan lujempaa ja niiden elinikä on sitten jokin teho/aika funktio.
Perä on julmetun suurilla rattailla ja öljynvaihdon unohtaminen tuhoaa vakiotehoillakin ennenpitkään.
Kuulemma noita Aisinin laatikoita on vahvistettu, Volvoissahan on samoja perusvehkeitä 90-luvulla myös. En taas muista missäpäin suomea se yksi seppä ainakin oli.
Mutta vahvistus taisi olla rajallinen, n. 20% lisää pitoa.
Perä on julmetun suurilla rattailla ja öljynvaihdon unohtaminen tuhoaa vakiotehoillakin ennenpitkään.
Kuulemma noita Aisinin laatikoita on vahvistettu, Volvoissahan on samoja perusvehkeitä 90-luvulla myös. En taas muista missäpäin suomea se yksi seppä ainakin oli.
Mutta vahvistus taisi olla rajallinen, n. 20% lisää pitoa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti
mä rajasin 420Nm noi väännöt...mut kuka tietää kuinka tarkka toi trionicci on sen rajan suhteen...
9-3.1972
Re: 9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti
No T7:ssa se on teoreettinen laskelma jota on varmaan kalibroitu kyllä jokunen kerta vastaamaan mahdollisimman hyvin totuutta. Mutta virhelähteitä tulee heti mieleen:
- ylilyönti ahtopaineessa
- ilmamassamittarin virhemittaus
- muutokset raudassa vs. algoritmin muuttujien adaptiivisuus ko. muutoksiin
Mut korvakuulolta tuo 420Nm rajoitus kyllä piti paremmin kuin se edellinen
Mites ne ölpät ?
- ylilyönti ahtopaineessa
- ilmamassamittarin virhemittaus
- muutokset raudassa vs. algoritmin muuttujien adaptiivisuus ko. muutoksiin
Mut korvakuulolta tuo 420Nm rajoitus kyllä piti paremmin kuin se edellinen

9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti
joo nii toimii ny paremmi...ölpät on pysynny punasina et ok....vielävesa67 kirjoitti:No T7:ssa se on teoreettinen laskelma jota on varmaan kalibroitu kyllä jokunen kerta vastaamaan mahdollisimman hyvin totuutta. Mutta virhelähteitä tulee heti mieleen:
- ylilyönti ahtopaineessa
- ilmamassamittarin virhemittaus
- muutokset raudassa vs. algoritmin muuttujien adaptiivisuus ko. muutoksiin
Mut korvakuulolta tuo 420Nm rajoitus kyllä piti paremmin kuin se edellinenMites ne ölpät ?

9-3.1972