9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
MikeT
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Joulu 11, 2009 22:40

9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti

Viesti Kirjoittaja MikeT »

Kuinkahan paljon tuo automaattilaatikko kesti tehoja ja vääntöjä, ja onko sitä mahdollista vahvistella taikka vaihtaa järkevästi johonkin kestävämpään. Kyseessä on vuoden 99 malli, ja autoa tekis kovasti mieli hieman piristellä, tällä hetkellä siinä pitäis olla se reilut 200 heppaa tuottava lastuviritys/ohjelmointi. Tiedän kyllä että automaatti ei hirveitä revityksiä kestä, mut olis vaan lepposa ajella.... Ja kohtapuoliin varmaan olis aika toi ahdin muutenkin vaihtaa, niin miksei samalla vähän tuottosampaan.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

400Nm kestää puheiden ja kenttätestauksen mukaan moitteetta. Tuon jälkeen alkaa levypakat kulumaan lujempaa ja niiden elinikä on sitten jokin teho/aika funktio.
Perä on julmetun suurilla rattailla ja öljynvaihdon unohtaminen tuhoaa vakiotehoillakin ennenpitkään.
Kuulemma noita Aisinin laatikoita on vahvistettu, Volvoissahan on samoja perusvehkeitä 90-luvulla myös. En taas muista missäpäin suomea se yksi seppä ainakin oli.
Mutta vahvistus taisi olla rajallinen, n. 20% lisää pitoa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: 9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

mä rajasin 420Nm noi väännöt...mut kuka tietää kuinka tarkka toi trionicci on sen rajan suhteen...
9-3.1972
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No T7:ssa se on teoreettinen laskelma jota on varmaan kalibroitu kyllä jokunen kerta vastaamaan mahdollisimman hyvin totuutta. Mutta virhelähteitä tulee heti mieleen:
- ylilyönti ahtopaineessa
- ilmamassamittarin virhemittaus
- muutokset raudassa vs. algoritmin muuttujien adaptiivisuus ko. muutoksiin

Mut korvakuulolta tuo 420Nm rajoitus kyllä piti paremmin kuin se edellinen :lol: Mites ne ölpät ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: 9-3 sportcoupe 2.0 tubo+ automaatti

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

vesa67 kirjoitti:No T7:ssa se on teoreettinen laskelma jota on varmaan kalibroitu kyllä jokunen kerta vastaamaan mahdollisimman hyvin totuutta. Mutta virhelähteitä tulee heti mieleen:
- ylilyönti ahtopaineessa
- ilmamassamittarin virhemittaus
- muutokset raudassa vs. algoritmin muuttujien adaptiivisuus ko. muutoksiin

Mut korvakuulolta tuo 420Nm rajoitus kyllä piti paremmin kuin se edellinen :lol: Mites ne ölpät ?
joo nii toimii ny paremmi...ölpät on pysynny punasina et ok....vielä ;)
9-3.1972
Vastaa Viestiin