Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
9-5 2.3t '00 käynnistyi aamulla hyvin, ja auto kävi OK lasien krapauksen ajan ihan OK. Senjälkeen liikkeelle lähdettäessä huomasin että kaasu ei reagoi kuin pintakosketukseen, vähänkään syvemmälle painettaessa ei tapahtunut mitään. No, ajattelin että vehkeet jäässä - kun ei mitään varoitusvaloja missään.
Päästelin sitten menemään noin 500m, niin syttyi öljyvalo ja pling pling. Heitin tien reunaan heti ja sammutin, sekä lisäsin litran öljyä takapaksista. Tämän jälkeen auto tulille, ja sama homma -> ei vetoja kuin pintakaasulla mutta öljyvalo pysyi pois.
Nyt ajoin vielä n. 500m, kunnes huomasin jättimäisen savupilven auton takana. No vekslasin vielä auto hieman syrjään, ja haju auton sisällä oli vähintäänkin mielenkiintoinen. Tässä vaiheessa sammutin auton, ja lähdimme kakkosautolla nissan sunny liikenteeseen.
No nyt illemmalla menin tutkimaan tilannetta, ja koitin startata -> ei lähtenyt ilman kaasua, ja kaasun kanssa TODELLA nihkeästi kolistelleen, ja heti kun hölläsi kaasusta, sammui siihen. Koko tienoo täynnä savua, ja turbo roiskii öljyä pisin pitkin.
Auton alle katsottaessa huomaa että koko konehuoneen alaosa ihan öljyssä.
No, edes vetoköydelle ei löytynyt paikkaa keulasta joten auto jää nyt odottamaan huomista - ja traileria.
Pakkasta taphtumahetkellä oli n. -15c, ja huohotinpäivityksen joku versio asennettu
Auto on kuluttanut jo kauan öljyä n. 1l/2500km, mutta olen pitänyt öljyt tapissa kokoajan.
Mikähän nyt neuvoksi ? voiko olla ettei mitään vauriota ole sattunut vaan on vaan pelit jäätynyt ? Turbo lienee ainakin sökö..ja mitä muuta uskaltaa odottaa ?
Eli lähinnä minkä hintaiseen remonttiin varautua..
No, onneksi kakkosauto Nissan Sunny '91 toimii kuin junan vessa
Päästelin sitten menemään noin 500m, niin syttyi öljyvalo ja pling pling. Heitin tien reunaan heti ja sammutin, sekä lisäsin litran öljyä takapaksista. Tämän jälkeen auto tulille, ja sama homma -> ei vetoja kuin pintakaasulla mutta öljyvalo pysyi pois.
Nyt ajoin vielä n. 500m, kunnes huomasin jättimäisen savupilven auton takana. No vekslasin vielä auto hieman syrjään, ja haju auton sisällä oli vähintäänkin mielenkiintoinen. Tässä vaiheessa sammutin auton, ja lähdimme kakkosautolla nissan sunny liikenteeseen.
No nyt illemmalla menin tutkimaan tilannetta, ja koitin startata -> ei lähtenyt ilman kaasua, ja kaasun kanssa TODELLA nihkeästi kolistelleen, ja heti kun hölläsi kaasusta, sammui siihen. Koko tienoo täynnä savua, ja turbo roiskii öljyä pisin pitkin.
Auton alle katsottaessa huomaa että koko konehuoneen alaosa ihan öljyssä.
No, edes vetoköydelle ei löytynyt paikkaa keulasta joten auto jää nyt odottamaan huomista - ja traileria.
Pakkasta taphtumahetkellä oli n. -15c, ja huohotinpäivityksen joku versio asennettu
Auto on kuluttanut jo kauan öljyä n. 1l/2500km, mutta olen pitänyt öljyt tapissa kokoajan.
Mikähän nyt neuvoksi ? voiko olla ettei mitään vauriota ole sattunut vaan on vaan pelit jäätynyt ? Turbo lienee ainakin sökö..ja mitä muuta uskaltaa odottaa ?
Eli lähinnä minkä hintaiseen remonttiin varautua..
No, onneksi kakkosauto Nissan Sunny '91 toimii kuin junan vessa
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
tuota lisä kyssäri vaan: eli moottori on jo kuluttanut 4 litraa 10000km öljynvaihtovälillä öljyä?
onko nuo 9 viitosen koneet nui huonoja vai onko tuo normaali öljynkulutus nuilla?
onko nuo 9 viitosen koneet nui huonoja vai onko tuo normaali öljynkulutus nuilla?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Ei ole normaali. Turbo ainakin hajalla, muu selviää purkamalla ja tutkimalla.mestari kirjoitti:tuota lisä kyssäri vaan: eli moottori on jo kuluttanut 4 litraa 10000km öljynvaihtovälillä öljyä?
onko nuo 9 viitosen koneet nui huonoja vai onko tuo normaali öljynkulutus nuilla?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Turbo on vaihdettu n. pari vuotta sitten, samanlaiseen GT17:sta. Sen kanssa keretty ajaan nyt n. 35 tkm..Eipä kauaa kestäny..
Ehkä pitää mitsu pistää tilalle(ja uus softa), jos tuosta selviää pelkällä turbon vaihdolla.
Jos muutakin vauriota paljon, niin pakko kai laittaa koko smetanavatkain palasina myyntiin.
Öljyä tosiaan on kulunut aika vaihtelevasti - mutta n. 4l pönikkä on mennyt 10 000km kohden. Jos vähän vähemmän, joskus enemmän.
Tämä siis 5w50:sillä. 0w40:set tulee ulos samantien (tai palaa).
Ehkä pitää mitsu pistää tilalle(ja uus softa), jos tuosta selviää pelkällä turbon vaihdolla.
Jos muutakin vauriota paljon, niin pakko kai laittaa koko smetanavatkain palasina myyntiin.
Öljyä tosiaan on kulunut aika vaihtelevasti - mutta n. 4l pönikkä on mennyt 10 000km kohden. Jos vähän vähemmän, joskus enemmän.
Tämä siis 5w50:sillä. 0w40:set tulee ulos samantien (tai palaa).
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Lienee männänrenkaatkin jumissa tuollaisella öljynkulutuksella, tai sitten turbon öljynpaluuputki karstasta tukossa tmv.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
eli onko odotettavissa samanlainen lahtaus kausi näiden osalta kuten kultaisella 80 luvulla kun kuupista alkoi laturin valot palamaan ja autot myytiin varaosiksi saab scanian aidan takaa taikka suoraan asiakkaalta kotoa. Moottorin nosto maksoi silloin jo yli tonnin (mk) ja siihen remontti päälle sen aikaisilla hinnoilla, nin tekemättä jäi useimmilta.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Vaimon vaatimuksesta laitetaan kuntoon..maksoi mitä maksoi kuulemma
On kuulemma niin komia auto ajella.
Saapi nähä kuin käy todellisuudessa, kun kuulee hinnan..
On kuulemma niin komia auto ajella.
Saapi nähä kuin käy todellisuudessa, kun kuulee hinnan..
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Hintahan voi olla kovakin jos vain merkkihuollon mielipiteen kysyt.Pelzi kirjoitti:
Saapi nähä kuin käy todellisuudessa, kun kuulee hinnan..
Asiansa osaava "merkitön huolto" voi osoittautua paremmaksi ja ennenkaikkea halvemmaksi.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
saabvector kirjoitti:Hintahan voi olla kovakin jos vain merkkihuollon mielipiteen kysyt.Pelzi kirjoitti:
Saapi nähä kuin käy todellisuudessa, kun kuulee hinnan..
Asiansa osaava "merkitön huolto" voi osoittautua paremmaksi ja ennenkaikkea halvemmaksi.
Joo ehdottomasti joku pieni korjaamo. Varmasti vaihtoon menee ainakin turbo, termari, ja huohotin pitäs pestä. Forte käsittely ja sihdin tarkistuskaan ei varmasti pahaksi olisi, ja niiden männänrenkaiden/ohjurien tarkistus ja herkistely. En kyllä yhtään osaa edes arvioida hintaa moiselle operaatiolle. Saa nähdä meneekö alta 3000 euron.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Oman auton huoltohistoria kirja edellisen omistajan teetättämänä merkkihuollossa, listalla oli uusi ahdin, " uusi " vanha huohotin päivitys ja koneen alakerran laittelua / putsausta : a 1646 ePelzi kirjoitti:saabvector kirjoitti:Hintahan voi olla kovakin jos vain merkkihuollon mielipiteen kysyt.Pelzi kirjoitti:
Saapi nähä kuin käy todellisuudessa, kun kuulee hinnan..
Asiansa osaava "merkitön huolto" voi osoittautua paremmaksi ja ennenkaikkea halvemmaksi.
Joo ehdottomasti joku pieni korjaamo. Varmasti vaihtoon menee ainakin turbo, termari, ja huohotin pitäs pestä. Forte käsittely ja sihdin tarkistuskaan ei varmasti pahaksi olisi, ja niiden männänrenkaiden/ohjurien tarkistus ja herkistely. En kyllä yhtään osaa edes arvioida hintaa moiselle operaatiolle. Saa nähdä meneekö alta 3000 euron.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Osaatteko sanoa mikä noita turboja oikein rikkoo ? että saisi korjautettua ongelman aiheuttajan, eikä seuraava turbo taas antaudu hetken päästä!
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Huono huolto ja/tai huono käyttö.Pelzi kirjoitti:Osaatteko sanoa mikä noita turboja oikein rikkoo ?
#3418
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Tonnarissa/og satkussa turbo kestää huonolla huollolla ja huonolla käytöllä 500000km.J.N kirjoitti:Huono huolto ja/tai huono käyttö.Pelzi kirjoitti:Osaatteko sanoa mikä noita turboja oikein rikkoo ?
Syynä on huono turbo ja huono moottori.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Jos Fortella (tms. vastaavalla aineella) meinaat pestä, niin suosittelen sen jälkeen öljypohjan avaamista ja pesua. Kaikki lietteet ei välttämättä tule ulos ja jää tukkimaan öljysihtiäPelzi kirjoitti:
Forte käsittely ja sihdin tarkistuskaan ei varmasti pahaksi olisi, ja niiden männänrenkaiden/ohjurien tarkistus ja herkistely. En kyllä yhtään osaa edes arvioida hintaa moiselle operaatiolle. Saa nähdä meneekö alta 3000 euron.
nm. Juuri konerikon läpikäynyt
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Taas moottoririkko(ko)? - 2.3t
Koko härdellihän johtuu koneen männistä mitkä on täysiä susia,en tajuu miksi tällä palstalla neuvotaan liottamaan,huohottamaan, putsaamaan,rapsuttamaan,toivomaan ym.ym...
Puhukaa totta,koneeseen on vaihdettava männät,tai siis jos vaihtaa esim puolimoottorin niillä uusilla susi männillä niin kestäänän se taas jopa/ehkä 200tkm.
Totuus joskus sattuu,mutta sen kertominen on reilua.mutta kaikki muu on tekohengitystä.
Puhukaa totta,koneeseen on vaihdettava männät,tai siis jos vaihtaa esim puolimoottorin niillä uusilla susi männillä niin kestäänän se taas jopa/ehkä 200tkm.
Totuus joskus sattuu,mutta sen kertominen on reilua.mutta kaikki muu on tekohengitystä.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159