Päästelin sitten menemään noin 500m, niin syttyi öljyvalo ja pling pling. Heitin tien reunaan heti ja sammutin, sekä lisäsin litran öljyä takapaksista. Tämän jälkeen auto tulille, ja sama homma -> ei vetoja kuin pintakaasulla mutta öljyvalo pysyi pois.
Nyt ajoin vielä n. 500m, kunnes huomasin jättimäisen savupilven auton takana. No vekslasin vielä auto hieman syrjään, ja haju auton sisällä oli vähintäänkin mielenkiintoinen. Tässä vaiheessa sammutin auton, ja lähdimme kakkosautolla nissan sunny liikenteeseen.
No nyt illemmalla menin tutkimaan tilannetta, ja koitin startata -> ei lähtenyt ilman kaasua, ja kaasun kanssa TODELLA nihkeästi kolistelleen, ja heti kun hölläsi kaasusta, sammui siihen. Koko tienoo täynnä savua, ja turbo roiskii öljyä pisin pitkin.
Auton alle katsottaessa huomaa että koko konehuoneen alaosa ihan öljyssä.
No, edes vetoköydelle ei löytynyt paikkaa keulasta joten auto jää nyt odottamaan huomista - ja traileria.
Pakkasta taphtumahetkellä oli n. -15c, ja huohotinpäivityksen joku versio asennettu
Auto on kuluttanut jo kauan öljyä n. 1l/2500km, mutta olen pitänyt öljyt tapissa kokoajan.
Mikähän nyt neuvoksi ? voiko olla ettei mitään vauriota ole sattunut vaan on vaan pelit jäätynyt ? Turbo lienee ainakin sökö..ja mitä muuta uskaltaa odottaa ?
Eli lähinnä minkä hintaiseen remonttiin varautua..
No, onneksi kakkosauto Nissan Sunny '91 toimii kuin junan vessa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)