Jos ei omassa kulkineessa takaovi porsi niin kaverin (kimppakydin) Audi on kirjaimellissti Jääätävä.
Kone lämpenee, kaikkinäyttää olevan OK.
Mutta lämpöä ei taho suuttimista tulla vaikka miten on HI pällä.
Onkohan Audeissakin jokin porsiva sähköinen kiertovesipumppu lämppärin kennon vedelle? Vai mistä kannattaa lähteä tutkimaan. Linkki interwebeihin hyvälle AUDI-FAQ sivullekkin riittää.
Mitenköhän Kaide on selvinnyt Saabin vaihdosta audiin
Bensa vai diesel (millä koneella)?
Ilmastoinnilla vai ilman (manuaali vai automaatti-ilmastointi)?
Ilmeisesti climatronic, koska mainittiin sana "HI", mutta varmuudeksi .....
Perkele!
Sekö se oli
Oletin että audissa, reemium autossa olisi sentään jokin billet-alumiinin kippo missä voi polttaa tenttua. Jotenkin itäblokkimaista alkaa värkkää klapien ja sytykkeiden kanssa.
Itsekään en vaginoja tunne, mutta olettaisin tuon paneelin toimivan niinkuin Saabissakin. Eli HI asennossa läpät on täysin kuumalla ja kaikki ilma tulee kennon kautta.
Joltain vedenkierto ongelmalta tuo haiskahtaa täysin.
Ajattelin että kokeilen ensin ilmata kunnolla. Js ei auta niin huuhtelen jäähdytysjärjestelmän ja katson millaista kuraa siellä on. Mahdollisesti Jäähdytysjärjestelmän putsaus/forte käsittely ja uudet litkut.
Pahasti en voi metsään näin mennä.
Ellei sitten kyseessä ole jokin vaginoimainen, tiedostettu anturi/säätö/moottori/yms vika. Vääränmerkkisen "ominaisuus" niinkuin E30:sen porsiva sähköinen vesipumppu...
Mahdollisesti lämpötilan säädön läppämoottori V68 rikki, läppä jumissa tai säätötanko irti?
Systeemi sijaitsee keskikonsolin uumenissa.
Vilkuttaako climatronic näyttöä jonkin aikaa käynnistettäessä?
Tarvittaessa sopivaa testeriä tai VAG-COM/VCDS kiinni ja tutkimaan.
ps. kyllä se niin on, että hi-asennolla läppä on täysin kuumalla eli ottaa kennon läpi ilman. Aivan sama mitä lämpötilaa anturit antavat.
Suriseeko läppämoottori kun ajaa edes-takaisin lo..hi?
Ettei se "kiesi" nyt vaan ole Saudi-Arabiaan tarkoitettu yksilö.
Yhdellä minun kaverilla on tuonti "kiesi" joka ei todellakaan ole mikään talviauto.
Ainakaan Suomen olosuhteissa, "kiesi" ei oikeastikkaan lämpene sisätiloista talvella.
Mutta eipä vag tuotteiden lämmittimiltä voi paljoa vaatiakkaan.
nimim...kokemusta on, -25 asteen pakkasessa saa ajella n.30-40km ennekuin lämmitin
rupeaa hönkimään lämpöä kabiiniin.
Ja kaupungissa moottorinlämmöt ovat luokkaa +80 astetta, ja kun päästään baanalle
niin lämmöt ovat normaalit.
Tämä edellinen bensakoneella varustettu kulkine.
Dieselit onkin jo eri juttu, työkaveri kirosi skeidan lämpötilan laskua työmatkalla.