Audi A4 (B5) lämpöongelmia

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Audi A4 (B5) lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Jos ei omassa kulkineessa takaovi porsi niin kaverin (kimppakydin) Audi on kirjaimellissti Jääätävä.

Kone lämpenee, kaikkinäyttää olevan OK.
Mutta lämpöä ei taho suuttimista tulla vaikka miten on HI pällä.

Onkohan Audeissakin jokin porsiva sähköinen kiertovesipumppu lämppärin kennon vedelle? Vai mistä kannattaa lähteä tutkimaan. Linkki interwebeihin hyvälle AUDI-FAQ sivullekkin riittää.

Mitenköhän Kaide on selvinnyt Saabin vaihdosta audiin ;)
aero
-
Viestit: 9133
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Audi A4 (B5) lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja aero »

[cencor mode off]
http://www.audiclub.fi/audifinns/
[cencor mode on]
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4817
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Audi A4 (B5) lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Bensa vai diesel (millä koneella)?
Ilmastoinnilla vai ilman (manuaali vai automaatti-ilmastointi)?
Ilmeisesti climatronic, koska mainittiin sana "HI", mutta varmuudeksi .....

Linkkejä: http://www.ultimatevw.com/etusivu/
http://www.vagarena.fi/
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Audi A4 (B5) lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

2.4 V6
Automaattisesti ilmastoitu, tarkka vuosi -98
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Audi A4 (B5) lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

georgahti kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:2.4 V6
Automaattisesti ilmastoitu, tarkka vuosi -98
olette unohtaneet thedä nuotion vänkärin jalkatilaan..
Perkele!
Sekö se oli :!:
Oletin että audissa, reemium autossa olisi sentään jokin billet-alumiinin kippo missä voi polttaa tenttua. Jotenkin itäblokkimaista alkaa värkkää klapien ja sytykkeiden kanssa.
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Audi A4 (B5) lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Itsekään en vaginoja tunne, mutta olettaisin tuon paneelin toimivan niinkuin Saabissakin. Eli HI asennossa läpät on täysin kuumalla ja kaikki ilma tulee kennon kautta.

Joltain vedenkierto ongelmalta tuo haiskahtaa täysin.
Ajattelin että kokeilen ensin ilmata kunnolla. Js ei auta niin huuhtelen jäähdytysjärjestelmän ja katson millaista kuraa siellä on. Mahdollisesti Jäähdytysjärjestelmän putsaus/forte käsittely ja uudet litkut.
Pahasti en voi metsään näin mennä.

Ellei sitten kyseessä ole jokin vaginoimainen, tiedostettu anturi/säätö/moottori/yms vika.
Vääränmerkkisen "ominaisuus" niinkuin E30:sen porsiva sähköinen vesipumppu...
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4817
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Audi A4 (B5) lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Mahdollisesti lämpötilan säädön läppämoottori V68 rikki, läppä jumissa tai säätötanko irti?
Systeemi sijaitsee keskikonsolin uumenissa.

Vilkuttaako climatronic näyttöä jonkin aikaa käynnistettäessä?
Tarvittaessa sopivaa testeriä tai VAG-COM/VCDS kiinni ja tutkimaan.

ps. kyllä se niin on, että hi-asennolla läppä on täysin kuumalla eli ottaa kennon läpi ilman. Aivan sama mitä lämpötilaa anturit antavat.
Suriseeko läppämoottori kun ajaa edes-takaisin lo..hi?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Audi A4 (B5) lämpöongelmia

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ettei se "kiesi" nyt vaan ole Saudi-Arabiaan tarkoitettu yksilö.
Yhdellä minun kaverilla on tuonti "kiesi" joka ei todellakaan ole mikään talviauto.
Ainakaan Suomen olosuhteissa, "kiesi" ei oikeastikkaan lämpene sisätiloista talvella.

Mutta eipä vag tuotteiden lämmittimiltä voi paljoa vaatiakkaan.
nimim...kokemusta on, -25 asteen pakkasessa saa ajella n.30-40km ennekuin lämmitin
rupeaa hönkimään lämpöä kabiiniin.
Ja kaupungissa moottorinlämmöt ovat luokkaa +80 astetta, ja kun päästään baanalle
niin lämmöt ovat normaalit.
Tämä edellinen bensakoneella varustettu kulkine.

Dieselit onkin jo eri juttu, työkaveri kirosi skeidan lämpötilan laskua työmatkalla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin