Hiushalkeama kannessa, pystyykö ajamaan?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Hiushalkeama kannessa, pystyykö ajamaan?

Viesti Kirjoittaja J-ani »

No nyt näyttää siltä, että 90:ni kannessa on hiushalkemama vielä kesän kansiremontin jäljiltä. Ei tosin ole vielä pakokaasumittausta paisunta säiliöstä tehty. Mitä tuo tekee koneelle ajan kanssa ja kärsiikö autolla ajaa normaalisti talven yli?

Jani
#1890
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Venttiilikotelo

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Oli sellanen varmaan viiden sentin halkeama tosin venttiilikopassa. Kemiallisella metallilla paikkasin. Ei tosin pure kanteen.
Viimeksi muokannut arnoldi, Ti Loka 19, 2004 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ajakaa
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 14:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ajakaa »

Ihan yleisesti vain tuollaisen vanhemman 90n omistajana kyselisin, että mihin tuo paljonpuhuttu halkeama yleensä ilmestyy, ja miten sen voi havaita (tartteeko ottaa jotain osia edestä pois vai miten). Ilmeneekö käynnissä jotenkin?
"SaabAna"
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Itselläkin oli vähän samankaltaista ongelmaa "aloittelijavuosina". Eli teetin kalliin kansirempan T8A:han mutta jälkeenpäin paljastuikin, että kansi oli kuitenkin halki. Halkeama oli kai kolmosen pakovenan kohdalla, ilmeisesti kolmospytyn paikkeilta niitä on useamminkin halkeillut. Olisi pitänyt vaan itse vaihtaa mikälie halpa 8V kansi+pahvi ja jatkaa ajoa, muttei sitä silloin tajunnut vaan piti päästää koneistamo sähläämään.

Eipä tuo pahemmin oireillut mutta satunnaisia käynnistyshäiriöitä ja kerran jäätiin tiellekin (kävi kolmella), vaihdoin sytytysjohdot ja luulin vian korjaantuneen sillä. Luulisin kyllä, että haljenneella kannellakin voi aika hyvin ajella jos jäähdytysnesteisiin lorauttaa bars leaksit (tietysti paremmin uskaltaa kokeilla jos auton myyntiarvo ei ole kummoinen :). Tuntuu tuo aine ainakin toimivan n. neljän auton kokemuksella. Lisätietoja http://www.quasimotors.com/about_bar.htm
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Minulla ei ollut kolmossylinterissä vaan ykkössylinterissä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=8972#8972
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

kansi

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Ja kaikki tämä sen vuoksi ettei tullut mieleenkään että se kansi voisi haljeta noin pienestä... No oppia ikä kaikki :)
#1890
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Mulla vuosi 900 t8:sta vain kansipahvi, tosin melko lailla, edellisen omistajan rannemomentin takia. Kyllä oli melkoista arpapeliä tuo lähteekö käyntiin vai ei... Ja kaverin pirssissä ei ollut kuin vallan pikkuruinen halkeama kriittisessä paikassa, ja muistutti enemmän suihkuhävittäjää kuin autoa, kun katsoi mitä putken päästä tuli...
Itse vaihdoin suosiolla omaani pahvin ja suoran kannen, kun tuli edukkaamaksi kuin katsoa onko vanha kansi halki/kiero.
Ja itselläni vika oli nimenomaan syksyllä/alkutalvesta.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vastaa Viestiin