kannen nostosta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

kannen nostosta

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Milläs olette saneet pidettyä nokka-akseleiden ketjunpyörät oikeessa asennossa, kun olette kannen nostaneet paikoiltaan? Ettei ajoitus huku?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Mikes9000
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: La Touko 10, 2003 13:43

Pyöristä

Viesti Kirjoittaja Mikes9000 »

Ite tein ainakin nostimien vaihdon yhteydessä niin että laitoin nippusiteet rattaiden reijistä niin ettei ketju pääse nousemaan ja sen jälkeen irroitin kiristimen ja rattaat nokka-akseleista, eikä näin ollen jako pääse menemään sekaisin...
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Onhan siellä merkinnät pyörissä ja kannessa...

vaan on tuo banduittikin hyvä konsti ja ainakin varma.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Onhan siellä merkit, mutta ajattelin ettei siinä kiroilun lomassa pääse ketju hyppimään kampuran päästä.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Pyöristä

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mikes9000 kirjoitti:Ite tein ainakin nostimien vaihdon yhteydessä niin että laitoin nippusiteet rattaiden reijistä niin ettei ketju pääse nousemaan ja sen jälkeen irroitin kiristimen ja rattaat nokka-akseleista, eikä näin ollen jako pääse menemään sekaisin...
Meneekö ne rattaat akseleihin kiinni monessa asennossa, vai pitääkö siinä sitten kuitenkin katsoa jakomerkkejä?

Mulla on jossain vaiheessa vastaavanlainen projekti edessä. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mahtuuko muuten nostamaan turboineen ja imusarjoineen päiväneen ylös?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Itse irrotin pakosarjan ja siirsin niin eteen kuin mahdollista ja samalla otin myös imusarjan irti. Näin homma onnistui helposti, mutta olisi varmaankin onnistunut myös pakosarja, turbo ja imusarjakin paikallaan. Painoahan paketille tulee huomattavasti lisää noiden ollessa kiinni...
Tuota nippusidehommaa kannattaa muuten käyttää mikäli rattaat irrottaa. Huomattavasti helpompaa saada se 15 niittiä rattaiden väliin. :wink:
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kiitos vastanneille
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Saab9000
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 09:21

Viesti Kirjoittaja Saab9000 »

Kyllä se kansi lähtee siitä pakosarjoineen päivineen ja imusarjoineen.. Mutta jos on ilmastointi niin on aika hankala.. Se on aika pahasti edessä siinä.. Myös flekti otettiin pois tieltä..
Vastaa Viestiin