odotahan vain, kun yrität laskea sitä takaisin paikalleen.
Ei vaan... helppoa kun sen muutaman kerran tekee: sopivassa kulmassa lasket huulille ja sitten kääntelet varovasti, niin johan plumpsahtaa sisään.
Nyt on pumppu vaihdettu, mutta ei elonmerkkiä autossa. Mekaniikan kanssa pärjään, mutta sähkötekniikan kanssa en. Virtakynän kanssa koitin etsiskellä virtoja johdoista, mutta en löytänyt. Vanhan bensapumpun sain kyllä pyörimään, kun kokeilin akkulaturin kanssa.
Kokeilin virtakynällä sulaketaulusta bensapumpun sulakkeen kohdalta, mutta en löytänyt virtaa sieltäkään, sulake oli kyllä ehjä. Kummastelin kovasti, että virtakynä meni sulaketaulusta läpi, enkä nähnyt mitään vastakappaletta sulakkeelle, pelkkää muovia.
Onko bensapumpulla painekytkin jossain? Voiko olla mahdollista, että sulaketaulusta on sulakkeen vastakappaleet tippuneet?
Kun penkin nostaa ylös, niin pitääkö sen äänen kuulua vaikka pumppu olisi vaan jumissa? Eli sain omani käymään tosiaan kolauttamalla, mutta muutaman päivän seisomisen jälkeen ei taas käynnisty.
Oli pakko tarkastaa, miksi bensapumpun sulake tuntuu olevan niin erikoisesti paikallaan. Otin sulaketaulun esille, eikä sulakkeen kohdalle tullut johdon johtoa???? Onko saab keksinyt langattomat sähköt??? No, kokosin sulaketaulun ja kokeilin kuunnella startatessa bebsapumpun ääntä ja iloinen surinahan sieltä kuuluu. Käyntiin vaan ei lähde. Mitäs sitten tehdään?
Ei haise bensa ja liitokset pysyy kyllä. Muuten hökötyksen asennus tankkiin tuntuu holtittomalta, mutta tankki on täynnä, että luulisi pumpun ainakin pinnan alla olevan.
Joo, kävin koittamassa ja virtakynälle löytyi kyllä virta johtoliittimestä. Saatanhan minä sen letkun liitoksetkin tarkistaa, mutta ihmettelen kyllä kovasti, jos on irti.
Voiskos se piru sittenkin olla jäässä?
Mikä se rele on noista kaikista? Ohjekirja sanoo et paikalla I, mutta taas relekotelossa kojetaulun alla ei vastaavaa paikkaa ole... Onko tuo rele 4- vai 5-piikkinen?
Motonetin sivuilla annetaan kaks vaihtoehtoa:
- GM-900 Ruiskupumpun rele jos navat 50/TD/87/31/30/15
- GM-900 Ruiskupumpun rele jos navat TD/87/31/30/15
Noissa releissä on kuitenkin navat numeroitu ihan eri tavalla: 30/85/86/87 ja näyttää normi lisävaloreleeltä. Olenko väärällä kotelolla (kojetaulun alla, rattiakselin vasemmalla puolella) vai mistä jumittaa?