Ei vaan... helppoa kun sen muutaman kerran tekee: sopivassa kulmassa lasket huulille ja sitten kääntelet varovasti, niin johan plumpsahtaa sisään.
ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
odotahan vain, kun yrität laskea sitä takaisin paikalleen. 
Ei vaan... helppoa kun sen muutaman kerran tekee: sopivassa kulmassa lasket huulille ja sitten kääntelet varovasti, niin johan plumpsahtaa sisään.
Ei vaan... helppoa kun sen muutaman kerran tekee: sopivassa kulmassa lasket huulille ja sitten kääntelet varovasti, niin johan plumpsahtaa sisään.
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
Nyt on pumppu vaihdettu, mutta ei elonmerkkiä autossa. Mekaniikan kanssa pärjään, mutta sähkötekniikan kanssa en. Virtakynän kanssa koitin etsiskellä virtoja johdoista, mutta en löytänyt. Vanhan bensapumpun sain kyllä pyörimään, kun kokeilin akkulaturin kanssa.
Kokeilin virtakynällä sulaketaulusta bensapumpun sulakkeen kohdalta, mutta en löytänyt virtaa sieltäkään, sulake oli kyllä ehjä. Kummastelin kovasti, että virtakynä meni sulaketaulusta läpi, enkä nähnyt mitään vastakappaletta sulakkeelle, pelkkää muovia.
Onko bensapumpulla painekytkin jossain? Voiko olla mahdollista, että sulaketaulusta on sulakkeen vastakappaleet tippuneet?
Kokeilin virtakynällä sulaketaulusta bensapumpun sulakkeen kohdalta, mutta en löytänyt virtaa sieltäkään, sulake oli kyllä ehjä. Kummastelin kovasti, että virtakynä meni sulaketaulusta läpi, enkä nähnyt mitään vastakappaletta sulakkeelle, pelkkää muovia.
Onko bensapumpulla painekytkin jossain? Voiko olla mahdollista, että sulaketaulusta on sulakkeen vastakappaleet tippuneet?
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
vika voi toki olla myös polttoainepumpun releessä..
9-3Aero-01
-
Kuminilkka
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ke Joulu 01, 2010 18:41
- Paikkakunta: Kuopio
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
Kun penkin nostaa ylös, niin pitääkö sen äänen kuulua vaikka pumppu olisi vaan jumissa? Eli sain omani käymään tosiaan kolauttamalla, mutta muutaman päivän seisomisen jälkeen ei taas käynnisty.
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
Oli pakko tarkastaa, miksi bensapumpun sulake tuntuu olevan niin erikoisesti paikallaan. Otin sulaketaulun esille, eikä sulakkeen kohdalle tullut johdon johtoa???? Onko saab keksinyt langattomat sähköt??? No, kokosin sulaketaulun ja kokeilin kuunnella startatessa bebsapumpun ääntä ja iloinen surinahan sieltä kuuluu. Käyntiin vaan ei lähde. Mitäs sitten tehdään?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24817
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
naksahtaako bensapumpun rele ku vääntää virrat päälle?
tuliko lähtö ja tulo puolen letkut oikein?
tuliko lähtö ja tulo puolen letkut oikein?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
Kuvittelisin letkujen olevan oikein päin, ne on niin jäykät, ettei ne helposti osu väärin.
Missä se rele on ja missä kohtaa se naksahtaa?
Missä se rele on ja missä kohtaa se naksahtaa?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24817
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
ei tietoa noin uudesta....
haiseeko bensa ku starttaa??
tulihan varmistettua uuden pumpun liitokset että pysyy....
haiseeko bensa ku starttaa??
tulihan varmistettua uuden pumpun liitokset että pysyy....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
Ei haise bensa ja liitokset pysyy kyllä. Muuten hökötyksen asennus tankkiin tuntuu holtittomalta, mutta tankki on täynnä, että luulisi pumpun ainakin pinnan alla olevan.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24817
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
tuleeko liittimelle +12 ku starttaa?? siis pumpun liitokseen!!!
jos tulee ni sitten pumppu ulos ja letkujen tarkastus.
jos tulee ni sitten pumppu ulos ja letkujen tarkastus.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
Siinähän se on, etten osaa käyttää, kun virtakynää 
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24817
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
sehän riittää... se johtoliittimeen ja starttaat...jos valo palaa ni sitten on ämpärissä vika
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
Joo, kävin koittamassa ja virtakynälle löytyi kyllä virta johtoliittimestä. Saatanhan minä sen letkun liitoksetkin tarkistaa, mutta ihmettelen kyllä kovasti, jos on irti.
Voiskos se piru sittenkin olla jäässä?
Voiskos se piru sittenkin olla jäässä?
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
jos siellä järjestelmässä on ilmaa niin saa startata todella pitkään ja harttaasti ennen kuin hörähtää käyntiin..
9-3Aero-01
-
Kuminilkka
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ke Joulu 01, 2010 18:41
- Paikkakunta: Kuopio
Re: ng 900 ei lähde käyntiin, jäässä?
Kyselempä nyt minäkin samalla...
Mikä se rele on noista kaikista? Ohjekirja sanoo et paikalla I, mutta taas relekotelossa kojetaulun alla ei vastaavaa paikkaa ole... Onko tuo rele 4- vai 5-piikkinen?
Motonetin sivuilla annetaan kaks vaihtoehtoa:
- GM-900 Ruiskupumpun rele jos navat 50/TD/87/31/30/15
- GM-900 Ruiskupumpun rele jos navat TD/87/31/30/15
Noissa releissä on kuitenkin navat numeroitu ihan eri tavalla: 30/85/86/87 ja näyttää normi lisävaloreleeltä. Olenko väärällä kotelolla (kojetaulun alla, rattiakselin vasemmalla puolella) vai mistä jumittaa?
Mikä se rele on noista kaikista? Ohjekirja sanoo et paikalla I, mutta taas relekotelossa kojetaulun alla ei vastaavaa paikkaa ole... Onko tuo rele 4- vai 5-piikkinen?
Motonetin sivuilla annetaan kaks vaihtoehtoa:
- GM-900 Ruiskupumpun rele jos navat 50/TD/87/31/30/15
- GM-900 Ruiskupumpun rele jos navat TD/87/31/30/15
Noissa releissä on kuitenkin navat numeroitu ihan eri tavalla: 30/85/86/87 ja näyttää normi lisävaloreleeltä. Olenko väärällä kotelolla (kojetaulun alla, rattiakselin vasemmalla puolella) vai mistä jumittaa?