Koeajoja??
Re: Koeajoja??
On taas tullut harrastettua tuota auton ulkoilutusta.
Kävin reissuillani myös Tampereen Metro-Autossa. Siellä korjattiin tuo pikkumustan eka "vamma". Yhden suuttimen runkoon tuleva korkepaineputki kiristettiin (niinkuin ennen sanottiin suihkun putken helmen kiristys).
Nykyisin ei enää putkissa ole tuollaisia "kiristyshelmiä" vaan tilalla on uuden muotoinen kiristin putken tiivistykseen. Painnet noissa pukissa ovat huimia liekö parhaimmillaan tuolla 1600-1700 barin luokkaa. Asentaja kertoi paineiden aiheutavan paineputkiin ns. lisävärinöitä, jotla saattavat aiheuttaa noita kiristysten muutoksia.
Sattumalta huomasin, kun moottorin suojuksen otin pois, että jostain vuotoa oli ja nyt tuo sitten on kunnossa. Ei vaikuttanut ajoon eikä käynnistymiseen, minkä aikaa lie ollut, en tiedä?
Samalla laitatin autooni myös takakuraläpät paikalleen Ja Defan 10A:rin laturin auton akulle. Nyt voi surutta käytää Webastoa ja ei tartte raapailla ikkunoita.
Ajo on jatkunut yhtä mukavana kuin ennenkin ja kylmenevillä ilmoilla ei tunnu olevan vaikutusta auton ominaisuuksiin. Matka jatkuu!
Kävin reissuillani myös Tampereen Metro-Autossa. Siellä korjattiin tuo pikkumustan eka "vamma". Yhden suuttimen runkoon tuleva korkepaineputki kiristettiin (niinkuin ennen sanottiin suihkun putken helmen kiristys).
Nykyisin ei enää putkissa ole tuollaisia "kiristyshelmiä" vaan tilalla on uuden muotoinen kiristin putken tiivistykseen. Painnet noissa pukissa ovat huimia liekö parhaimmillaan tuolla 1600-1700 barin luokkaa. Asentaja kertoi paineiden aiheutavan paineputkiin ns. lisävärinöitä, jotla saattavat aiheuttaa noita kiristysten muutoksia.
Sattumalta huomasin, kun moottorin suojuksen otin pois, että jostain vuotoa oli ja nyt tuo sitten on kunnossa. Ei vaikuttanut ajoon eikä käynnistymiseen, minkä aikaa lie ollut, en tiedä?
Samalla laitatin autooni myös takakuraläpät paikalleen Ja Defan 10A:rin laturin auton akulle. Nyt voi surutta käytää Webastoa ja ei tartte raapailla ikkunoita.
Ajo on jatkunut yhtä mukavana kuin ennenkin ja kylmenevillä ilmoilla ei tunnu olevan vaikutusta auton ominaisuuksiin. Matka jatkuu!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Kävin ja pystyin koeajamaan Oulun Aineella NG9-5 2.0T FWD. Auton kiihtyi ja raivosi tiellä kiihdyttäessä kelpoisesti, automaatti pisteli vaihteita paljon ilman jahkailuja, auton ohjattavuus erinomainen. Lopuksi kysyin myyjältä, että tuossahan oli ajovakaus ja etenkin pito yhtä hyvä kuin Hiluxin AWD - myyjä siihen, se on etuveto. Täh!! Mitäs sitten kun olisi neliveto ajattelin? Mahtava auto!! Meidän vanhaporukan 9-3SS on myös ajonvakaus, mutta se saattaa hieman mutkitella jne., mutta tässä autossa se oli HYVIN vähäistä - maastoautojen tasoinen pito ja vakaus jo etuvetona. Saab on tosiaan onnistunut tekemään erinomaisen Saabin. Sisältä se oli hyvää perusSaabbia kuten ennen - ei siis mitään uutta valon alla. Jos olisi rahaa tai jopa sekä kanttia, niin vetäisin sileäksi tuon Hiluxin. Mutta en tule tekemään niin. Onhan tuossa auto KOKO rahan edestä. Jos vertaa Bemun 5sarjan 3.0TDi X-drive, niin vähintään yhtä hyvä kokonaisuus ajossa, kyllä tämä uusi Saab kiihtyi yhtä hyvin jäisellä ja lumisella tiellä nastoilla kuin tämä Bemu kesäkumeilla paljaalla tiellä. Ja Bemun automaatti jahkaili kauemmin, ei varmastikaan parempi automaattivaihteisto.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Koeajoja??
Ja jos toisaalta puhutaan sisustuksesta, niin värien harmaus on ehkä pienen pieni miinus, koska pidän tummemasta perusväristä. Mutta se muut elektroniikoineen, voi hyvä että oli makean räpeltää Vectorin laitteistoa. Kaikki oli käden ulottuvilla ja erittäin helppo käyttää siinä määrin, että alle 30 sekunnissa opin käyttämään koko autoa. Moottoritila vaikutti hyvin viimeisteltyä - turbo ei ole edessä vaan takana. Pitkiä valoja en päässyt kokeilemaan, koska ei ollut vielä pimeää, mutta olisi ollut antoisaa nähdä, kun tämä NGysiviis pistää koko helahoidon valokeidan näkyville.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Koeajoja??
Koko ajokierros sanoisiko maksoi koko rahan edestä sen suureen puutetunteen, josta kärsin tässä elokuusta asti. Vaikka Aineelle muka on tärkeämpi merkki Skoda, ei yksikään myyjä kiellä millään eleellä Saabin laatua autona (sen myös näkee). Menekistä se vain on kyse, että firma pysyisi paremmin tolpillaan, Skoda myy hyvin kait.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Koeajoja??
Hei Juhokare!
Tuota mitä kerroit, olen yrittänyt tolkuttaa koko syksyn. Hienoa, että pääsit koeajolle! Mitä sisustukseen tulee, niin sen voi jokainen tilata mielekseen. Valikoimia alkaa olla ja varmasti jatkossa myös lisääntyy.
On muuten Webasto makea ja helppokäyttöinen peli näillä keleillä. Defan 10A:n laturi on hieno peli ohessa.
Terveisin Risto
ps. Oletko muistanut kertoa kaimapojalle terveisiä?
Tuota mitä kerroit, olen yrittänyt tolkuttaa koko syksyn. Hienoa, että pääsit koeajolle! Mitä sisustukseen tulee, niin sen voi jokainen tilata mielekseen. Valikoimia alkaa olla ja varmasti jatkossa myös lisääntyy.
On muuten Webasto makea ja helppokäyttöinen peli näillä keleillä. Defan 10A:n laturi on hieno peli ohessa.
Terveisin Risto
ps. Oletko muistanut kertoa kaimapojalle terveisiä?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Hei Risto!
Monella on täällä ollut jänniäkin mielipiteitä. Itse en pystynyt aikaisemmin niitä antamaa (minkäänlaisia), kun koeajattavaa autoa ei ollut. Nyt oli, josta oli helppo antaa omaa kantaa. Webasto on toimiva pienempänäkin versiona! Hiluxin diesel-motti lämpiää pienemmälläkin hyvänlaisesti.
En ole ollut kaimasi kanssa keskustelutilanteissa, joten en ole vielä kertonut terveisiä.
t. Juhok
Monella on täällä ollut jänniäkin mielipiteitä. Itse en pystynyt aikaisemmin niitä antamaa (minkäänlaisia), kun koeajattavaa autoa ei ollut. Nyt oli, josta oli helppo antaa omaa kantaa. Webasto on toimiva pienempänäkin versiona! Hiluxin diesel-motti lämpiää pienemmälläkin hyvänlaisesti.
En ole ollut kaimasi kanssa keskustelutilanteissa, joten en ole vielä kertonut terveisiä.
t. Juhok
ristos kirjoitti:Hei Juhokare!
Tuota mitä kerroit, olen yrittänyt tolkuttaa koko syksyn. Hienoa, että pääsit koeajolle! Mitä sisustukseen tulee, niin sen voi jokainen tilata mielekseen. Valikoimia alkaa olla ja varmasti jatkossa myös lisääntyy.
On muuten Webasto makea ja helppokäyttöinen peli näillä keleillä. Defan 10A:n laturi on hieno peli ohessa.
Terveisin Risto
ps. Oletko muistanut kertoa kaimapojalle terveisiä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Koeajoja??
Mutta onhan tuo autona todella laadukas jo etuvetoisena ja puhumattakaan, jos olisi xwd joka kulmassa. 2.0T räyhää samanlailla kulkupuolella kuin se Bemun iso diesel, mutta paljon hiljaisempi ja vähän sivistyneemmin. Olisi mukava ajaa vielä dieselinä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Koeajoja??
Siinäpä se. Ei kai kukaan myyjä voi sanoa etteikä saab ole laadukas, kun se eittämättä sitä on. Mutta toki sitten jos toista halvempaa merkkiä myydään aivan simona kalliiseen verratuna, ei liene vaikea arvata kumpiko merkki leivän myyjän suuhun tuo ja kumpaanko panostetaan...mutta eiköhän se saabinkin myynti siitä nouse kunhan päästään ensi vuoteen....juhokare kirjoitti: Vaikka Aineelle muka on tärkeämpi merkki Skoda, ei yksikään myyjä kiellä millään eleellä Saabin laatua autona (sen myös näkee). Menekistä se vain on kyse, että firma pysyisi paremmin tolpillaan, Skoda myy hyvin kait.
Re: Koeajoja??
Jaaha - nytkö se ihme on sitten tapahtunut ja Aineella on NG koeajettavana. Pitäneepä yrittää käydä joku päivä jos pääsis vaikka ajelulle.juhokare kirjoitti:Kävin ja pystyin koeajamaan Oulun Aineella NG9-5 2.0T FWD. .
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Koeajoja??
Hyvä Oulun seudun kaverit! Nyt sitten vaan ajelemaan, toivottavasti nautitte.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Katos katos! Mahdollisimman pian pitää käydä. Sen verran on jo pidempään poltellut päästä tutustumaan. Ehkä jo ensiviikolla on käyntiä sielläpäin, joten käydään tutustumassa. Jos oikein lapsettais kovasti, niin vois vaikka kameran kanssa varustautua ja jotain kuviakin napsaista.mike kirjoitti: Jaaha - nytkö se ihme on sitten tapahtunut ja Aineella on NG koeajettavana. Pitäneepä yrittää käydä joku päivä jos pääsis vaikka ajelulle.
Edelleen on liikenteestä bongattujen saldo tasan kaksi kappaletta. Ja todennäköisesti näissäkin on kyseessä yksi ja sama auto.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Koeajoja??
Tämä on kyllä ihan selkeä linja. Esimerkkinä myyjä kertoi käyneensä koeajolla asiakkaalta tulevan 2004 vuoden 9-3 SS:n jolla oli ajettu yli 130tkm. Kehui sitä hiljaisemmaksi, laadukkaammaksi ja paremmaksi ajaa kuin omistamansa ihan uusi Skoda Octavia. Ja samaan soppaan heitti kommenttia tuosta mun "uudesta" Aerosta, että jos ois (hänellä) taskussa ylimääräinen 40k€ shekki, niin tarjoais sen tuosta autostani. Toki, myyjän puheet on myyjän puheita. Mutta selkeästi Saabin arvostus näkyy.juhokare kirjoitti:Vaikka Aineelle muka on tärkeämpi merkki Skoda, ei yksikään myyjä kiellä millään eleellä Saabin laatua autona (sen myös näkee). Menekistä se vain on kyse, että firma pysyisi paremmin tolpillaan, Skoda myy hyvin kait.
Mutta onhan se selvä juttu, että jos merkien myyntisuhde on vaikkapa 100 / 1, niin ei se tietotaso ja aktiivisuus ole samaa luokkaa. Tästä käynee esimerkkinä, että samaisen myyjän kanssa käytiin hauska keskustelu siitä, on diesel XWD versiota 9-3:sta tarjolla vai ei. Myyjän mukaan siis oli. Ei enää ole.
Häiritsikö ketään muuta mun lisäksi, että siinä uuden 9-5:n päällä oli koko ajan se linnunp@sk@?? Siis kaikki ne viikot kun auto oli hallissa, siellä C pilarin kohdalla vänkärin puolella, oli katolla linnunjätös. Eikä sitä kukaan ollut pyyhkinyt pois?!?!
Pikkujuttuja, mutta mua häiritsee.
Ja kun tähän asiaan päästiin, niin edelleen ihmettelen myyjien toimintaa ajoittain. Kuitenkin iso osa ajasta heillä ei ole siellä aktiivista myyntityötä tehtäväksi. Luulis nyt sen verran oma tienesti kiinnostavan, että pitäis oman tietotaitonsa ajan hermolla. Tietoa kyllä saa jos haluaa. Kaikki pienimmätkin malli-speksit selville! Ja pitäis sitten ne autonsa siellä hallissa haluttavan näköisenä.
Itse ainakin ilahdun jos törmään automyyjään joka on selkeästi innostunut autoista. Sekä yleisellä tasolla, että "omista" merkeistään. Se voi olla vaikka mikä 1.2 skoda josta saa olla innoissaan. Kaikissa autoissa on hyviä puolia ja oivalluksia.
On jotenkin karua jos tietotaso mallistosta on sitä luokkaa, että perus TM:n lueskelija tietää enemmän malleista, tekniikasta, varusteista jne. Saatikka sitten "merkkifanaatikko"..!
Sori taas off-topic. Tässä vain on aihe joka mua aina jurppii. Pitäis alkaa itse myymään autoja...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Koeajoja??
Aijaa, miks?9-5T kirjoitti:mua häiritsee pelkkä ajatuskin että saabista pyyhittäis linnunpaskaa pois.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Koeajoja??
Ja kun olisi pyytänyt hyvitystarjousta, niin olisi saanut häneltä silmää räpäyttämättä kakkosella alkavan lukeman ja perustelut, jotka alkaisivat MUTKUMarko A kirjoitti:Esimerkkinä myyjä kertoi käyneensä koeajolla asiakkaalta tulevan 2004 vuoden 9-3 SS:n jolla oli ajettu yli 130tkm. Kehui sitä hiljaisemmaksi, laadukkaammaksi ja paremmaksi ajaa kuin omistamansa ihan uusi Skoda Octavia. Ja samaan soppaan heitti kommenttia tuosta mun "uudesta" Aerosta, että jos ois (hänellä) taskussa ylimääräinen 40k€ shekki, niin tarjoais sen tuosta autostani.
"...markkinat ovat niin ja näin, on jo uusi malli markkinoilla, kysyntä on nyt heikkoa, tähän aikaan ei kauppa käy, väri on hankala, pomo ei vaan anna hyvittää enempää, vaikka minä kyllä hyvittäisin, maahantuoja on hinnoitellut näin, asiakkaat noin jne. "
Juuri noinhan se homma tehdään, ensin pehmitetään ja sitten pamautetaan kun poka vaikuttaa kypsälle.
Re: Koeajoja??
No niin. Nyt no uusi Saab koeajettu. 2.0T BioPower automaatti. Loistava auto. Miellyttävä ajokokemus jos nyt pari pientä miinustakin. Suoraan vertasin omaan 9-3:n. Samat tiet kävin ajamassa. Omalla autolla tullessa ja heti perään 9-5:llä. Kivaa kyytiä. -15 oli pakkasta ja uutuus ilman jännitystä kylmästä käyntiin... Hyvin se lämpenee. Ehta Saab! Lisää myöhemmin ja kuvat mukana..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red