EGR venttiilin hinta
EGR venttiilin hinta
Mistä olette hommaneet EGR-venttiilin 2.2Tid (2003) koneeseen?
Harakirikaupassakin maksaa yli 500 euroa
Vai oliko tähän joku korjauskonsti? Se siis jumittaa ja helikopteri valo syttyy ajoittain.
Jumittaa auki asentoon, kun kädelläkin koittaa.
Janne
Harakirikaupassakin maksaa yli 500 euroa
Vai oliko tähän joku korjauskonsti? Se siis jumittaa ja helikopteri valo syttyy ajoittain.
Jumittaa auki asentoon, kun kädelläkin koittaa.
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Re: EGR venttiilin hinta
Mårå
Tässä "pika"ohje ongelman korjaamiseksi jos kyseessä se sähköinen versio EGT:ästä.
-moottorin musta suojamuovi pois
-tuki 2 kpl EGR:n vesiletkua, esim varovasti lukkopihdeillä
-irroita sähköliitin
-irroita 2 kpl EGR:än kiinnityspulttia
-irroita varovasti venttiilin harmaa suojamuovi
-pese venttiilin nokeentunut osa uuninpesuaineella, huuhtele vedellä ja kuivaa
-voitele liikkuvat osat ja akseli esim. CRC aseöljyllä(minulla ko. öljy toimii hyvin)
-tarkista vielä että siinä epäkeskossa liukuvarressa ei ole kynnyksiä mihin EGR:ä voi jumitaa.
-asenna takaisin käännetyssä järjestyksessä.
Tuo sähköinen EGR:ä on sitten ihan viimeinen keksintö jonka "yläkerta" on meille antanut. Sinulla on luultavasti kaiken lisäksi imusarja niin täynnä paskaa että jumittaa jo sen takia. Kannattaa ehdottomasti kokeilla käsipelillä että venttiili toimii eikä jumita kun olet asentanut sen puhdistuksen jälkeen. Jos jumittaa vielä silloin niin ihan käsin vaan renkuttaa sitä "epäkeskomekanismiä" kunnes venttiilin aukeaa käsivoimin ja sulkeutuu jousen avustuksella.
Tässä kuvatut toimenpiteet eivät sitten ole korjaustoimenpiteitä. lähinnä vain ns. hätäapu. Ainoa tapa päästä ongelmasta on puhdistaa se imusarja.
Omassa Tid:issä on tätä samaa vaivaa ja koskaan ei ole tarvinnut vaihtaa EGR venttiiliä, puhdistus on aina auttanut ja laiskuuttani en ole imusarjaa puhdistanut. EGR ongelmat näyttäisivät ainakin minun kohdalla ajoittuvan talvikauteen, koskaan ei ole ko. ongelma kesällä vaivannut.
Toivottavasti tästä oli jotain apua, foorumilta löytyy haulla paljon kirjoituksia tästä.
Tässä "pika"ohje ongelman korjaamiseksi jos kyseessä se sähköinen versio EGT:ästä.
-moottorin musta suojamuovi pois
-tuki 2 kpl EGR:n vesiletkua, esim varovasti lukkopihdeillä
-irroita sähköliitin
-irroita 2 kpl EGR:än kiinnityspulttia
-irroita varovasti venttiilin harmaa suojamuovi
-pese venttiilin nokeentunut osa uuninpesuaineella, huuhtele vedellä ja kuivaa
-voitele liikkuvat osat ja akseli esim. CRC aseöljyllä(minulla ko. öljy toimii hyvin)
-tarkista vielä että siinä epäkeskossa liukuvarressa ei ole kynnyksiä mihin EGR:ä voi jumitaa.
-asenna takaisin käännetyssä järjestyksessä.
Tuo sähköinen EGR:ä on sitten ihan viimeinen keksintö jonka "yläkerta" on meille antanut. Sinulla on luultavasti kaiken lisäksi imusarja niin täynnä paskaa että jumittaa jo sen takia. Kannattaa ehdottomasti kokeilla käsipelillä että venttiili toimii eikä jumita kun olet asentanut sen puhdistuksen jälkeen. Jos jumittaa vielä silloin niin ihan käsin vaan renkuttaa sitä "epäkeskomekanismiä" kunnes venttiilin aukeaa käsivoimin ja sulkeutuu jousen avustuksella.
Tässä kuvatut toimenpiteet eivät sitten ole korjaustoimenpiteitä. lähinnä vain ns. hätäapu. Ainoa tapa päästä ongelmasta on puhdistaa se imusarja.
Omassa Tid:issä on tätä samaa vaivaa ja koskaan ei ole tarvinnut vaihtaa EGR venttiiliä, puhdistus on aina auttanut ja laiskuuttani en ole imusarjaa puhdistanut. EGR ongelmat näyttäisivät ainakin minun kohdalla ajoittuvan talvikauteen, koskaan ei ole ko. ongelma kesällä vaivannut.
Toivottavasti tästä oli jotain apua, foorumilta löytyy haulla paljon kirjoituksia tästä.
Re: EGR venttiilin hinta
EGR löytyy esim tuolta
http://www.vauxhallworldparts.com/parts ... partid=185
Jukka
http://www.vauxhallworldparts.com/parts ... partid=185
Jukka
jstrang kirjoitti:Mistä olette hommaneet EGR-venttiilin 2.2Tid (2003) koneeseen?
Harakirikaupassakin maksaa yli 500 euroa
Vai oliko tähän joku korjauskonsti? Se siis jumittaa ja helikopteri valo syttyy ajoittain.
Jumittaa auki asentoon, kun kädelläkin koittaa.
Janne
Jukkeli
Re: EGR venttiilin hinta
MoroNuts kirjoitti:Mårå
Tässä "pika"ohje ongelman korjaamiseksi jos kyseessä se sähköinen versio EGT:ästä.
-moottorin musta suojamuovi pois
-tuki 2 kpl EGR:n vesiletkua, esim varovasti lukkopihdeillä
-irroita sähköliitin
-irroita 2 kpl EGR:än kiinnityspulttia
-irroita varovasti venttiilin harmaa suojamuovi
-pese venttiilin nokeentunut osa uuninpesuaineella, huuhtele vedellä ja kuivaa
-voitele liikkuvat osat ja akseli esim. CRC aseöljyllä(minulla ko. öljy toimii hyvin)
-tarkista vielä että siinä epäkeskossa liukuvarressa ei ole kynnyksiä mihin EGR:ä voi jumitaa.
-asenna takaisin käännetyssä järjestyksessä.
Tuo sähköinen EGR:ä on sitten ihan viimeinen keksintö jonka "yläkerta" on meille antanut. Sinulla on luultavasti kaiken lisäksi imusarja niin täynnä paskaa että jumittaa jo sen takia. Kannattaa ehdottomasti kokeilla käsipelillä että venttiili toimii eikä jumita kun olet asentanut sen puhdistuksen jälkeen. Jos jumittaa vielä silloin niin ihan käsin vaan renkuttaa sitä "epäkeskomekanismiä" kunnes venttiilin aukeaa käsivoimin ja sulkeutuu jousen avustuksella.
Tässä kuvatut toimenpiteet eivät sitten ole korjaustoimenpiteitä. lähinnä vain ns. hätäapu. Ainoa tapa päästä ongelmasta on puhdistaa se imusarja.
Omassa Tid:issä on tätä samaa vaivaa ja koskaan ei ole tarvinnut vaihtaa EGR venttiiliä, puhdistus on aina auttanut ja laiskuuttani en ole imusarjaa puhdistanut. EGR ongelmat näyttäisivät ainakin minun kohdalla ajoittuvan talvikauteen, koskaan ei ole ko. ongelma kesällä vaivannut.
Toivottavasti tästä oli jotain apua, foorumilta löytyy haulla paljon kirjoituksia tästä.
Imusarjan putsasin pari viikkoa sitten. Oli sontaa! Tuota venttiiliä en saanut irti siitä komplexista, eli sen putsaaminen ei ollut ihan täydellinen operaatio. Muovikannen alta pääsee koittamaan ja se kara jumittaa auki asentoon.
Ilmeisesti se mokkula lähtee irti, kun nuo kaksi pulttia on pois ja koittaa vääntää esim miljoonapihdeillä se kiertäen irti. En ulskaltanut sitä tehdä.
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Re: EGR venttiilin hinta
Mårå
pultit irti ja pieni kopautus laippaan niin pitäisi lähteä. Siellä on luultavasti paskaa venttiilin lautasen akselissa joka jumittaa.
pultit irti ja pieni kopautus laippaan niin pitäisi lähteä. Siellä on luultavasti paskaa venttiilin lautasen akselissa joka jumittaa.
Re: EGR venttiilin hinta
Iltoja, on muuten tosi lujassa kiinni. Ei oikein uskalla näyttää lekaa tarpeex.Nuts kirjoitti:Mårå
pultit irti ja pieni kopautus laippaan niin pitäisi lähteä. Siellä on luultavasti paskaa venttiilin lautasen akselissa joka jumittaa.
Pääseekö se pyörimään kun ottaa 2 ruuvia irti?
Vai onko joku stoppari?
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Re: EGR venttiilin hinta
Mårå
Ei stopparia, karstaa vain ja paljon....
Ei stopparia, karstaa vain ja paljon....
Re: EGR venttiilin hinta
Onko tuossa jotakin elektroniikkaa? tarkastusta? Jos ei niin ei muutaku sokee lätkä sinne loppuu se sotkeminen. Mä laitan joka pirssistä tuon tukkeeseen samantien kun tollanen tulee eteen. Ihan turha kampe...
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: EGR venttiilin hinta
Lujassa on. EI irtoa. Oon hakannu pienellä moskalla sinne laipan väliin meisselia, talttaa ja puukkoaMimmi kirjoitti:On elektroniikkaa, eli ei onnistu.V-M kirjoitti:Onko tuossa jotakin elektroniikkaa? tarkastusta? Jos ei niin ei muutaku sokee lätkä sinne loppuu se sotkeminen. Mä laitan joka pirssistä tuon tukkeeseen samantien kun tollanen tulee eteen. Ihan turha kampe...
V-M
Mitäs jos poistaa tuon karan ja säätömoottorin välisen mekaanisen kytkennän, silloin se moottori pääsee kääntymään mutta venttili pysyy kiinni? Silloin se ei tiedä missä asennossa se itse venttili on ja moottori säätää tyytyväisenä.
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Re: EGR venttiilin hinta
Ohjausjärjestelmä tutkii ilmamassan muuttumista, joten sytyttää vikavalon.jstrang kirjoitti:Lujassa on. EI irtoa. Oon hakannu pienellä moskalla sinne laipan väliin meisselia, talttaa ja puukkoaMimmi kirjoitti:On elektroniikkaa, eli ei onnistu.V-M kirjoitti:Onko tuossa jotakin elektroniikkaa? tarkastusta? Jos ei niin ei muutaku sokee lätkä sinne loppuu se sotkeminen. Mä laitan joka pirssistä tuon tukkeeseen samantien kun tollanen tulee eteen. Ihan turha kampe...
V-M
Mitäs jos poistaa tuon karan ja säätömoottorin välisen mekaanisen kytkennän, silloin se moottori pääsee kääntymään mutta venttili pysyy kiinni? Silloin se ei tiedä missä asennossa se itse venttili on ja moottori säätää tyytyväisenä.
Janne
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: EGR venttiilin hinta
Mårå
Juu, älä vaan yritä tunkea mitään sinne laipan ja imusarjan väliin. koita saada se venttiili pyörähtämään vähäsen niin saat sen sitten nitkutettua irti. Itse käytän tällaisessa hommassa messinkituurnaa(halk. 15 mm) ja 3 kg lekaa. Pehmeä tuurna varmistaa sen että mitään ei mene rikki, messinki kun on pehmeää.
Juu, älä vaan yritä tunkea mitään sinne laipan ja imusarjan väliin. koita saada se venttiili pyörähtämään vähäsen niin saat sen sitten nitkutettua irti. Itse käytän tällaisessa hommassa messinkituurnaa(halk. 15 mm) ja 3 kg lekaa. Pehmeä tuurna varmistaa sen että mitään ei mene rikki, messinki kun on pehmeää.
Re: EGR venttiilin hinta
Joo, pitää koittaa saada se pyörähtämään vähän. Piti vaan kursia pirssi kasaan aamulla, että pääsi käymään kylillä. Homma jatkuu kohta. Mutta lujassa se tosiaan on. Ikään kuin vulkanoituneet yhteen.Nuts kirjoitti:Mårå
Juu, älä vaan yritä tunkea mitään sinne laipan ja imusarjan väliin. koita saada se venttiili pyörähtämään vähäsen niin saat sen sitten nitkutettua irti. Itse käytän tällaisessa hommassa messinkituurnaa(halk. 15 mm) ja 3 kg lekaa. Pehmeä tuurna varmistaa sen että mitään ei mene rikki, messinki kun on pehmeää.
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Re: EGR venttiilin hinta
Tilasin Ebaystä ja maksaa vähän alle 300 ekua kuluineen.jstrang kirjoitti:Mistä olette hommaneet EGR-venttiilin 2.2Tid (2003) koneeseen?
Harakirikaupassakin maksaa yli 500 euroa
Vai oliko tähän joku korjauskonsti? Se siis jumittaa ja helikopteri valo syttyy ajoittain.
Jumittaa auki asentoon, kun kädelläkin koittaa.
Janne
Vanhaa en ole saanut lekallakaan vielä irti...
Ootellaan uutta osaa ensin.
Paska värkki sanon minä, tuo EGR.
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Re: EGR venttiilin hinta
Kyllähän se niin on että kaikki ympäristöhärvelit autoissa tuottaa pelkkää harmia, ikävä kyllä. 1.9 TID koneeseen tuo EGR näemmä vähän halvempi.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: EGR venttiilin hinta
Itse ostin tuolta http://www.ws-autoteile.com/
Ennen SAAB 90, jälkeen SAAB 9000, nyt SAAB 9-3. Noilla pääsee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!
Ducati 749 Ja tällä kerkee!