
Lämppäri
Lämppäri
Tampereella käytiin jouluna ja takas tulo matkalla rupes yhtäkkiä puhaltamaan pelkästään kuumaa, ei kuulut mitään ääniä tai ei ilmottanut muutenkaan mitenkään, rupes vaan puhaltamaan kuumaa ilmaa, vois sanoa että ois pärjänny sortseilla ja t-paidalla loppu matkan.
Mistäs lähettäis vikaa korjaamaan?

SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Lämppäri
Teki vastaavan tempun tänään matkalla. Yks kaks puhallussuunta kääntyi normaalista tuulilasi-jalkatila välimuodosta eteen-jalka -asentoon ja kone alkoi puhaltamaan voimalla kuumaa ilmaa. Lämpötilan säätäminen lo-asentoon ei vaikuttanut mitään.
ACC:n kalibrointi (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan) palautti toiminnan normaaliksi. Joku tilapäinen häiriö oli kysessä... Pari päivää sitten vanha akku oli kovilla startissa, eli olisiko ACC mennyt siinä sekaisin.
Kokeilepas samaa omassasi. Jos kalibroinnin jälkeen lämpötila ei säädy, kannattaa tarkistaa mekaanisen vivuston toiminta (lähinnä akvaariokotelossa olevan lämmönsäätöläpän varsi katkeaa usein)
ACC:n kalibrointi (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan) palautti toiminnan normaaliksi. Joku tilapäinen häiriö oli kysessä... Pari päivää sitten vanha akku oli kovilla startissa, eli olisiko ACC mennyt siinä sekaisin.
Kokeilepas samaa omassasi. Jos kalibroinnin jälkeen lämpötila ei säädy, kannattaa tarkistaa mekaanisen vivuston toiminta (lähinnä akvaariokotelossa olevan lämmönsäätöläpän varsi katkeaa usein)
Re: Lämppäri
mulla aivan sama vika päällä. kennoon menevä vivusto liikkuu ja sisäilmankierto läppä toimii. pitäisikö sen lämmönsäätöläpän olla saman tyyppinen hässäkkä kuin sisäilman kiertoluukku. eilen pimeessä koitin tiirata.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Lämppäri
Nimim. blobbo on ihan oikeilla linjoilla. Lisäyksenä voisi mainita, että jos puhallus tai lämmityksensäätö ei muutu mihinkään, vaan on jäänyt yhteenkohtaan, niin kyseessä saattaa olla askelmoottorin akselin liikkuminen ulospäin. Tällöin se ei ota enää kiinni hammasratas vaihteistoon. Em. paketti on kojetaulun sisällä suurinpiirtein radion takana. Tyypillisimmin em. vika ilmenee nimenomaan lämmösäädössä.
Vm 95 eteenpäin olevissa ACC3 tietokoneissa tuppaa olemaan kaikenlaista jäynää, joten en pitäisi sitäkään mitenkään poissuljettuna. Minulla niitä on pari varaosana ja kokeilu järjestynee helposti ainakin Turun alueelle. Irrotushan on suhteellisen helppo homma.
Vm 95 eteenpäin olevissa ACC3 tietokoneissa tuppaa olemaan kaikenlaista jäynää, joten en pitäisi sitäkään mitenkään poissuljettuna. Minulla niitä on pari varaosana ja kokeilu järjestynee helposti ainakin Turun alueelle. Irrotushan on suhteellisen helppo homma.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Lämppäri
Puhallus"voiman" säätö kyllä toimii ja lämpötilan lukema muuttuu näytöllä mutta lämpötila ei muutu. Ja koitan tänään töitten jälkeen kalibroida härvelin kuntoon.pevi kirjoitti:Lisäyksenä voisi mainita, että jos puhallus tai lämmityksensäätö ei muutu mihinkään, vaan on jäänyt yhteenkohtaan, niin kyseessä saattaa olla askelmoottorin akselin liikkuminen ulospäin.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Lämppäri
Vaikuttaisi sitten nimenomaan servomoottorin vialta. Se ei anna mitään hälytyksiä, eikä sitä voi paljastaa TECH:llä. Helpoin konsti on katsoa akvaarion puolelta liikkuuko lämmitysläpän akseli säädettäessä ACC:lta HI/LO lämpötila-asennot.9000cse kirjoitti:Puhallus"voiman" säätö kyllä toimii ja lämpötilan lukema muuttuu näytöllä mutta lämpötila ei muutu. Ja koitan tänään töitten jälkeen kalibroida härvelin kuntoon.pevi kirjoitti:Lisäyksenä voisi mainita, että jos puhallus tai lämmityksensäätö ei muutu mihinkään, vaan on jäänyt yhteenkohtaan, niin kyseessä saattaa olla askelmoottorin akselin liikkuminen ulospäin.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Lämppäri
Eipä tuntunut tapahtuvan yhtään mitään?!?9000cse kirjoitti: (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan)
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Lämppäri
Pitää painaa niin että kumpikin nappi menee melko tarkasti samaan aikaan pohjaan.9000cse kirjoitti:Eipä tuntunut tapahtuvan yhtään mitään?!?9000cse kirjoitti: (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan)
Re: Lämppäri
Kumpikin, siinähän on 3nappia?!?! Pitäiskö sen jotenkin ilmottaa että jotain on tapahtunut? tekstit vilkkua tai jotainjus kirjoitti:Pitää painaa niin että kumpikin nappi menee melko tarkasti samaan aikaan pohjaan.9000cse kirjoitti:Eipä tuntunut tapahtuvan yhtään mitään?!?9000cse kirjoitti: (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan)

SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Lämppäri
Kumpikin, siinähän on 3nappia?!?! Pitäiskö sen jotenkin ilmottaa että jotain on tapahtunut? tekstit vilkkua tai jotain9000cse kirjoitti:Pitää painaa niin että kumpikin nappi menee melko tarkasti samaan aikaan pohjaan.9000cse kirjoitti:Eipä tuntunut tapahtuvan yhtään mitään?!?9000cse kirjoitti: (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan)

Nyt oot ilmeisesti painanu AUTO nappulaa ja niitä kahta lämmönsäätönappulaa yhtäaikaa. Kalibrointi tapahtuu AUTO ja sit sitä nappulaa ACC:stä, mistä se alkaa puhaltamaan naamalle sitä ilmaa. eli ihan se oikeassa alakulmassa oleva nappula. Hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärsit

EX:ät 2x OG900 -88 manuaali ja -92 automaatti, Saab 9000t CDE -96 automaatti
Re: Lämppäri
Nyt oot ilmeisesti painanu AUTO nappulaa ja niitä kahta lämmönsäätönappulaa yhtäaikaa. Kalibrointi tapahtuu AUTO ja sit sitä nappulaa ACC:stä, mistä se alkaa puhaltamaan naamalle sitä ilmaa. eli ihan se oikeassa alakulmassa oleva nappula. Hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärsit


SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Lämppäri
Onnistuko kalibrointi? Eli saiko ohjeista mitään selvää?9000cse kirjoitti:Nyt oot ilmeisesti painanu AUTO nappulaa ja niitä kahta lämmönsäätönappulaa yhtäaikaa. Kalibrointi tapahtuu AUTO ja sit sitä nappulaa ACC:stä, mistä se alkaa puhaltamaan naamalle sitä ilmaa. eli ihan se oikeassa alakulmassa oleva nappula. Hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärsit
ahaaa, joo täytyypi koittaa uudestaan, ilmotan kohta kuinka kävi.

EX:ät 2x OG900 -88 manuaali ja -92 automaatti, Saab 9000t CDE -96 automaatti
Re: Lämppäri
joo kalibrointi onnistui mutta vika ei poistunut, tai ainakin valot meni edestakas hetken aikaa ja näytössä oli hetken pelkkä I.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: Lämppäri
Eli miten jatketaan?Mimmi kirjoitti:Eli 1 vika muistissa.9000cse kirjoitti:joo kalibrointi onnistui mutta vika ei poistunut, tai ainakin valot meni edestakas hetken aikaa ja näytössä oli hetken pelkkä I.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-