Lämppäri

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Lämppäri

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Tampereella käytiin jouluna ja takas tulo matkalla rupes yhtäkkiä puhaltamaan pelkästään kuumaa, ei kuulut mitään ääniä tai ei ilmottanut muutenkaan mitenkään, rupes vaan puhaltamaan kuumaa ilmaa, vois sanoa että ois pärjänny sortseilla ja t-paidalla loppu matkan. 8) Mistäs lähettäis vikaa korjaamaan?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Teki vastaavan tempun tänään matkalla. Yks kaks puhallussuunta kääntyi normaalista tuulilasi-jalkatila välimuodosta eteen-jalka -asentoon ja kone alkoi puhaltamaan voimalla kuumaa ilmaa. Lämpötilan säätäminen lo-asentoon ei vaikuttanut mitään.

ACC:n kalibrointi (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan) palautti toiminnan normaaliksi. Joku tilapäinen häiriö oli kysessä... Pari päivää sitten vanha akku oli kovilla startissa, eli olisiko ACC mennyt siinä sekaisin.

Kokeilepas samaa omassasi. Jos kalibroinnin jälkeen lämpötila ei säädy, kannattaa tarkistaa mekaanisen vivuston toiminta (lähinnä akvaariokotelossa olevan lämmönsäätöläpän varsi katkeaa usein)
Oze
"Turbo"
Viestit: 286
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 13:49
Paikkakunta: Jyväskylän korpilahti

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja Oze »

mulla aivan sama vika päällä. kennoon menevä vivusto liikkuu ja sisäilmankierto läppä toimii. pitäisikö sen lämmönsäätöläpän olla saman tyyppinen hässäkkä kuin sisäilman kiertoluukku. eilen pimeessä koitin tiirata.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja pevi »

Nimim. blobbo on ihan oikeilla linjoilla. Lisäyksenä voisi mainita, että jos puhallus tai lämmityksensäätö ei muutu mihinkään, vaan on jäänyt yhteenkohtaan, niin kyseessä saattaa olla askelmoottorin akselin liikkuminen ulospäin. Tällöin se ei ota enää kiinni hammasratas vaihteistoon. Em. paketti on kojetaulun sisällä suurinpiirtein radion takana. Tyypillisimmin em. vika ilmenee nimenomaan lämmösäädössä.

Vm 95 eteenpäin olevissa ACC3 tietokoneissa tuppaa olemaan kaikenlaista jäynää, joten en pitäisi sitäkään mitenkään poissuljettuna. Minulla niitä on pari varaosana ja kokeilu järjestynee helposti ainakin Turun alueelle. Irrotushan on suhteellisen helppo homma.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

pevi kirjoitti:Lisäyksenä voisi mainita, että jos puhallus tai lämmityksensäätö ei muutu mihinkään, vaan on jäänyt yhteenkohtaan, niin kyseessä saattaa olla askelmoottorin akselin liikkuminen ulospäin.
Puhallus"voiman" säätö kyllä toimii ja lämpötilan lukema muuttuu näytöllä mutta lämpötila ei muutu. Ja koitan tänään töitten jälkeen kalibroida härvelin kuntoon.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja pevi »

9000cse kirjoitti:
pevi kirjoitti:Lisäyksenä voisi mainita, että jos puhallus tai lämmityksensäätö ei muutu mihinkään, vaan on jäänyt yhteenkohtaan, niin kyseessä saattaa olla askelmoottorin akselin liikkuminen ulospäin.
Puhallus"voiman" säätö kyllä toimii ja lämpötilan lukema muuttuu näytöllä mutta lämpötila ei muutu. Ja koitan tänään töitten jälkeen kalibroida härvelin kuntoon.
Vaikuttaisi sitten nimenomaan servomoottorin vialta. Se ei anna mitään hälytyksiä, eikä sitä voi paljastaa TECH:llä. Helpoin konsti on katsoa akvaarion puolelta liikkuuko lämmitysläpän akseli säädettäessä ACC:lta HI/LO lämpötila-asennot.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

9000cse kirjoitti: (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan)
Eipä tuntunut tapahtuvan yhtään mitään?!?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja jus »

9000cse kirjoitti:
9000cse kirjoitti: (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan)
Eipä tuntunut tapahtuvan yhtään mitään?!?
Pitää painaa niin että kumpikin nappi menee melko tarkasti samaan aikaan pohjaan.
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

jus kirjoitti:
9000cse kirjoitti:
9000cse kirjoitti: (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan)
Eipä tuntunut tapahtuvan yhtään mitään?!?
Pitää painaa niin että kumpikin nappi menee melko tarkasti samaan aikaan pohjaan.
Kumpikin, siinähän on 3nappia?!?! Pitäiskö sen jotenkin ilmottaa että jotain on tapahtunut? tekstit vilkkua tai jotain :?:
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Kobe85
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Su Huhti 19, 2009 17:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja Kobe85 »

9000cse kirjoitti:
9000cse kirjoitti:
9000cse kirjoitti: (omassa mallissani tapahtuu painamalla auto ja <> näppäimet pohjaan)
Eipä tuntunut tapahtuvan yhtään mitään?!?
Pitää painaa niin että kumpikin nappi menee melko tarkasti samaan aikaan pohjaan.
Kumpikin, siinähän on 3nappia?!?! Pitäiskö sen jotenkin ilmottaa että jotain on tapahtunut? tekstit vilkkua tai jotain :?:[/quote]

Nyt oot ilmeisesti painanu AUTO nappulaa ja niitä kahta lämmönsäätönappulaa yhtäaikaa. Kalibrointi tapahtuu AUTO ja sit sitä nappulaa ACC:stä, mistä se alkaa puhaltamaan naamalle sitä ilmaa. eli ihan se oikeassa alakulmassa oleva nappula. Hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärsit :)
EX:ät 2x OG900 -88 manuaali ja -92 automaatti, Saab 9000t CDE -96 automaatti
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Nyt oot ilmeisesti painanu AUTO nappulaa ja niitä kahta lämmönsäätönappulaa yhtäaikaa. Kalibrointi tapahtuu AUTO ja sit sitä nappulaa ACC:stä, mistä se alkaa puhaltamaan naamalle sitä ilmaa. eli ihan se oikeassa alakulmassa oleva nappula. Hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärsit :)

8O ahaaa, joo täytyypi koittaa uudestaan, ilmotan kohta kuinka kävi. :mrgreen:
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Kobe85
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Su Huhti 19, 2009 17:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja Kobe85 »

9000cse kirjoitti:
Nyt oot ilmeisesti painanu AUTO nappulaa ja niitä kahta lämmönsäätönappulaa yhtäaikaa. Kalibrointi tapahtuu AUTO ja sit sitä nappulaa ACC:stä, mistä se alkaa puhaltamaan naamalle sitä ilmaa. eli ihan se oikeassa alakulmassa oleva nappula. Hankala selittää, mutta toivottavasti ymmärsit :)

8O ahaaa, joo täytyypi koittaa uudestaan, ilmotan kohta kuinka kävi. :mrgreen:
Onnistuko kalibrointi? Eli saiko ohjeista mitään selvää? :lol:
EX:ät 2x OG900 -88 manuaali ja -92 automaatti, Saab 9000t CDE -96 automaatti
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

joo kalibrointi onnistui mutta vika ei poistunut, tai ainakin valot meni edestakas hetken aikaa ja näytössä oli hetken pelkkä I.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
9000cse
"Aero"
Viestit: 325
Liittynyt: To Huhti 10, 2008 17:30
Paikkakunta: Turku

Re: Lämppäri

Viesti Kirjoittaja 9000cse »

Mimmi kirjoitti:
9000cse kirjoitti:joo kalibrointi onnistui mutta vika ei poistunut, tai ainakin valot meni edestakas hetken aikaa ja näytössä oli hetken pelkkä I.
Eli 1 vika muistissa.
Eli miten jatketaan?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Vastaa Viestiin