pulttijako
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
pulttijako
Olenko lukenut raamattua oikein(faq)?
eli minun vanhan ysisatasen vanteet passaavat nykyiseen tonnariin. ysisatanen oli pystykeula 1988, kässäri otti taakse.
eli tosiaan molemmissa tuo 108 x 4?
eli minun vanhan ysisatasen vanteet passaavat nykyiseen tonnariin. ysisatanen oli pystykeula 1988, kässäri otti taakse.
eli tosiaan molemmissa tuo 108 x 4?
Sobrealimentación es la ostia.
Re: pulttijako
Kyllä. Erikoinen yhdistelmä sulla, itellä oli muinoin -87 viistokeula jossa kärmä otti eteen.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: pulttijako
juu harrastan erikois-saabeja vallan.vuorpe kirjoitti:Kyllä. Erikoinen yhdistelmä sulla, itellä oli muinoin -87 viistokeula jossa kärmä otti eteen.
nykyinen on siitä erikoinen että ei ole ruostetta missään;8)
Sobrealimentación es la ostia.
Re: pulttijako
Samanjakoiset Satkun vanteet kyllä menevät Tonnariin, mutta sopivuus ulkonäön ja ajettavuuden puolesta on makuasia. Ysisatasissa kun tapaavat vanteet alunperin olla 5,5" leveät ja ET39, vs. Tonnarin 6" ET33.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: pulttijako
Minuteman kirjoitti:Samanjakoiset Satkun vanteet kyllä menevät Tonnariin, mutta sopivuus ulkonäön ja ajettavuuden puolesta on makuasia. Ysisatasissa kun tapaavat vanteet alunperin olla 5,5" leveät ja ET39, vs. Tonnarin 6" ET33.
Ok, mutta voi siis ajaa turvallisesti kuitenkin?
Sobrealimentación es la ostia.
Re: pulttijako
Juu, mitään dramaattista ei tapahdu. Satkun pyörät jäävät Tonnarissa hieman sisemmäs pyöräkoteloihin, raideväli kapenee ja auto on hieman kiikkerämpi ajaa eikä ohjaus palauta aivan yhtä napakasti kuin omilla vanteillaan.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: pulttijako
noh, talvella ajelu on muutenkin aika kiikkerää hommaa....Minuteman kirjoitti:Juu, mitään dramaattista ei tapahdu. Satkun pyörät jäävät Tonnarissa hieman sisemmäs pyöräkoteloihin, raideväli kapenee ja auto on hieman kiikkerämpi ajaa eikä ohjaus palauta aivan yhtä napakasti kuin omilla vanteillaan.
Sobrealimentación es la ostia.
Re: pulttijako
eli jos tontun vanteet siis heittää sataseen niin ohjaustuntuma topakoituu ajettavuus paranee ja uraherkkyys vähenee? vai menikö se noin?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: pulttijako
Ei aivan. Ohjauksen palautusmomentti saattaa kyllä kasvaa tuoden topakampaa tuntua, mutta uraherkkyys voi jopa lisääntyä kasvatettaessa raideleveyttä vanteilla jotka autoon eivät ole varsinaisesti suunnitellut, ts. kun vanteen keskilinjaa kuljetetaan ulospäin tehtaalla ihanteelliseksi lasketusta olka-akselilinjan ja vanteen keskilinjan suhteesta.mestari kirjoitti:eli jos tontun vanteet siis heittää sataseen niin ohjaustuntuma topakoituu ajettavuus paranee ja uraherkkyys vähenee? vai menikö se noin?
Tosin kyllähän noita ristiin rastiin käytetään ja juurikin enemmän Tonnarin vanteita Satkussa, ja ajotuntumat ovat aina subjektiivisia, mutta pääsääntöisesti kyllä paras tulos ajotuntumalle saavutetaan pitäytymällä lähellä alkuperäisiä arvoja vanteen leveydessä sekä offsetissä. Kyllä niille tehtaan suosittelemille arvoille hyvät syynsä on.
Kyllä Tontun vanne kuitenkin Sataseen käy mieluummin kuin Satkun vanne Tonnariin, hiljattain lahjoitin eräälle Tonnaristille Cross-Spoket talvivanteiksi Satkun peltivanteiden tilalle, juuri sen tietyn huteruuden vuoksi.
Re: pulttijako
Varmaan aika moiset kinokset siellä etelässäuudestakaupungistasaab kirjoitti:noh, talvella ajelu on muutenkin aika kiikkerää hommaa....

SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: pulttijako
aivan hirveät si senor!9000cse kirjoitti:Varmaan aika moiset kinokset siellä etelässäuudestakaupungistasaab kirjoitti:noh, talvella ajelu on muutenkin aika kiikkerää hommaa....


Sobrealimentación es la ostia.
Re: pulttijako
...ja olit siis terassilla.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: pulttijako
Eikös tästä voi päätellä, että satkun vanne tulee sisemmäs 39-33=6 mm mutta tonnarin vanne on vastaavasti 12,7mm leveämpi joka jaettuna kahteen tekee sen, että vanteen sisäreuna tulee 6,35 mm sisemmäs satkua eli tonnarin vanteen sisä reuna on 0,35 mm sisempänä kuin satkun vanteen sisäreuna ja tonnarin vanteen ulkoreuna 12,35 mm ulompana kuin satkun vanteen ulkoreuna eli suurin piirtein sen puoli tuumaa.Minuteman kirjoitti:Ysisatasissa kun tapaavat vanteet alunperin olla 5,5" leveät ja ET39, vs. Tonnarin 6" ET33.
Juu, mitään dramaattista ei tapahdu. Satkun pyörät jäävät Tonnarissa hieman sisemmäs pyöräkoteloihin, raideväli kapenee ja auto on hieman kiikkerämpi ajaa eikä ohjaus palauta aivan yhtä napakasti kuin omilla vanteillaan.
Tosin en kyllä tiedä mistä raideväli virallisesti mitataan. Kiinnityslaipoista, vanteen reunasta vai keskilinjasta?
Raideväli siis pienenee (33-39) x 2 kpl = -12 mm käytettäessä tonnarissa satkun vanteita eli mitään dramaattista ei kieltämättä pitäisi tapahtua.
(Laskinkohan nyt oikein näin yön pimeinä tunteina)
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Re: pulttijako
uudestakaupungistasaab9-5T kirjoitti:Helsinki muistaakseni 17.12.20109000cse kirjoitti:Varmaan aika moiset kinokset siellä etelässä
Matalapaineturbo
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 5:01 pm
Viestit: 189

SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: pulttijako
on täälläki lunta joskus ;8)9000cse kirjoitti:uudestakaupungistasaab9-5T kirjoitti:Helsinki muistaakseni 17.12.20109000cse kirjoitti:Varmaan aika moiset kinokset siellä etelässä
Matalapaineturbo
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 5:01 pm
Viestit: 189
Paikkakunta: Barceloonas
Sobrealimentación es la ostia.