98E5 tankkiin -> check engine
Re: 98E5 tankkiin -> check engine
Anturi muistaakseni melko keskellä, imusarjan takana. Oisko ollu 17mm vai 19mm kannalla, ihan normi lenkkiavaimella vaihdettavissa.
#3834
Re: 98E5 tankkiin -> check engine
Polttoaineensuihkutuslaitteiston lämpöanturi on siellä imusarjan alla keskellä, sininen liitin. Ei paha paikka n. 200mm jatkolle ja pitkälle 19mm hylsylle. Kiristysmomentti niinkin pieni kuin 13Nm.GetawayCar kirjoitti:Onko juuri tosi, että nesteen lämpötila-anturi on tulipellin puolella moottoria?
Olis sille insinööri varmaan löytäny vielä vähän vaikeammankin paikan, jos oikein olis yrittänyt..![]()
Tarkista kannen vaihdelaatikon puoleisessa päädyssä sijatsevan kojetaulun lämpötilamittarin oman anturin kontakti ja johdotuksen kunto, sekä mahdollisesti mittaritaulun takapuolelta löytyvät ruuvikontaktit ja jos ei auta niin anturi vaihtoon.GetawayCar kirjoitti:Mittarissa on ollut aikaisemmin myös samoja oireita kuin monella muullakin on kuulunut olevan, eli viisari on laahannut alhaalla, pidemmänkin ajon jälkeen.
Soon just se, edellämainittu kojetaulun lämpömittarin oma anturi.GetawayCar kirjoitti:Mikä anturi on moottorin vaihdelaatikon puoleisessa päässä olevien venttiilikopan ja imusarjan seutuville menevien letkujen alla?
Re: 98E5 tankkiin -> check engine
En vieläkään ymmärrä miksi pitää olla oma anturi mittarille, ei olis kovin paha rasti ottaa trionicilta suoraan mittaristolle signaalia
Noh, onpahan 50% mahdollisuus, että porsii vähemmän kriittinen palikka 


M97CSB234EFM57001 RE85
Re: 98E5 tankkiin -> check engine
No onhan sekin edistystä MY94-95 mallista jossa on viä oma anturi flektilleysikoo kirjoitti:En vieläkään ymmärrä miksi pitää olla oma anturi mittarille, ei olis kovin paha rasti ottaa trionicilta suoraan mittaristolle signaaliaNoh, onpahan 50% mahdollisuus, että porsii vähemmän kriittinen palikka

Mittaristo on semmosta designia että se ei osaa kysyä mitään trionicilta, periaatteessahan trionic autoissa rpm yms tieto olisi ollut saatavilla trionic:ta.
Re: 98E5 tankkiin -> check engine
Tonnarissa lienee automaailman lyhyin CAN-väylä, Trionic-malleissa siis muutama sentti eculta "production use only"-liittimelle. 
Samalla moottorinohjauksella olevat NG900/OG9-3 on jo autona sen verran edistyneempiä että väylä löytyy ja siellä liikkuu kätevästi tuo data.

Samalla moottorinohjauksella olevat NG900/OG9-3 on jo autona sen verran edistyneempiä että väylä löytyy ja siellä liikkuu kätevästi tuo data.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 78
- Liittynyt: La Tammi 08, 2011 15:48
- Paikkakunta: Siilinjärvi
- Viesti:
Re: 98E5 tankkiin -> check engine
Milläs tuon check engine valon saa kuitattua pois?? Minulla ko. valo päällä ja 5 kertaa vilkkuu virtojen päälle laiton jälkeen. TCS valo syttyi kun starttasin auton käyntiin lämpimänä heti ajon jälkeen (renkaisiin ilmaa)tämän jälkeen ajelin muutaman kilometrin vajailla tehoilla kotiin ja sain täydet tehot päälle kun sammutin auton n. 10 sekunnin ajaksi, mutta check engine teksti jäi, TCS-valo poistui. Auto on 2.3 turbo -92smeq kirjoitti:98E5 on käsittääkseni samaa ysikasia kuin ennenkin?
Montakos kertaa "check engine" vilkahtaa, kun käännät virrat päälle?
2 Manifold absolute pressure sensor
3 Temperature sensor, manifold
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault