98E5 tankkiin -> check engine

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: 98E5 tankkiin -> check engine

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Anturi muistaakseni melko keskellä, imusarjan takana. Oisko ollu 17mm vai 19mm kannalla, ihan normi lenkkiavaimella vaihdettavissa.
#3834
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 98E5 tankkiin -> check engine

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

GetawayCar kirjoitti:Onko juuri tosi, että nesteen lämpötila-anturi on tulipellin puolella moottoria?
Olis sille insinööri varmaan löytäny vielä vähän vaikeammankin paikan, jos oikein olis yrittänyt.. :)
Polttoaineensuihkutuslaitteiston lämpöanturi on siellä imusarjan alla keskellä, sininen liitin. Ei paha paikka n. 200mm jatkolle ja pitkälle 19mm hylsylle. Kiristysmomentti niinkin pieni kuin 13Nm.
GetawayCar kirjoitti:Mittarissa on ollut aikaisemmin myös samoja oireita kuin monella muullakin on kuulunut olevan, eli viisari on laahannut alhaalla, pidemmänkin ajon jälkeen.
Tarkista kannen vaihdelaatikon puoleisessa päädyssä sijatsevan kojetaulun lämpötilamittarin oman anturin kontakti ja johdotuksen kunto, sekä mahdollisesti mittaritaulun takapuolelta löytyvät ruuvikontaktit ja jos ei auta niin anturi vaihtoon.
GetawayCar kirjoitti:Mikä anturi on moottorin vaihdelaatikon puoleisessa päässä olevien venttiilikopan ja imusarjan seutuville menevien letkujen alla?
Soon just se, edellämainittu kojetaulun lämpömittarin oma anturi.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 98E5 tankkiin -> check engine

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

En vieläkään ymmärrä miksi pitää olla oma anturi mittarille, ei olis kovin paha rasti ottaa trionicilta suoraan mittaristolle signaalia :?: Noh, onpahan 50% mahdollisuus, että porsii vähemmän kriittinen palikka :)
M97CSB234EFM57001 RE85
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 98E5 tankkiin -> check engine

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ysikoo kirjoitti:En vieläkään ymmärrä miksi pitää olla oma anturi mittarille, ei olis kovin paha rasti ottaa trionicilta suoraan mittaristolle signaalia :?: Noh, onpahan 50% mahdollisuus, että porsii vähemmän kriittinen palikka :)
No onhan sekin edistystä MY94-95 mallista jossa on viä oma anturi flektille :)
Mittaristo on semmosta designia että se ei osaa kysyä mitään trionicilta, periaatteessahan trionic autoissa rpm yms tieto olisi ollut saatavilla trionic:ta.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 98E5 tankkiin -> check engine

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tonnarissa lienee automaailman lyhyin CAN-väylä, Trionic-malleissa siis muutama sentti eculta "production use only"-liittimelle. :)

Samalla moottorinohjauksella olevat NG900/OG9-3 on jo autona sen verran edistyneempiä että väylä löytyy ja siellä liikkuu kätevästi tuo data.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kaipa
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 15:48
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: 98E5 tankkiin -> check engine

Viesti Kirjoittaja kaipa »

smeq kirjoitti:98E5 on käsittääkseni samaa ysikasia kuin ennenkin?

Montakos kertaa "check engine" vilkahtaa, kun käännät virrat päälle?


2 Manifold absolute pressure sensor
3 Temperature sensor, manifold
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault
Milläs tuon check engine valon saa kuitattua pois?? Minulla ko. valo päällä ja 5 kertaa vilkkuu virtojen päälle laiton jälkeen. TCS valo syttyi kun starttasin auton käyntiin lämpimänä heti ajon jälkeen (renkaisiin ilmaa)tämän jälkeen ajelin muutaman kilometrin vajailla tehoilla kotiin ja sain täydet tehot päälle kun sammutin auton n. 10 sekunnin ajaksi, mutta check engine teksti jäi, TCS-valo poistui. Auto on 2.3 turbo -92
Vastaa Viestiin