Kytkin kulunut?
Veikkaisin, että tuo musta mönjä tulee kytkinputken värinänvaimentimesta (kumiletkun kohta). Ja kytkimen ilmaukseen ei tarvi mitään vippaskonsteja. Neste tulee painovoimaisesti systeemin läpi, kun jarrunestesäiliön kannen auki (ainakin, kun kytkinputki on uusi).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Meikäläinenhän tappeli porukoiden 900S -92:n kytkimen kanssa taannoin. Siinä oli ongelmana tuo samainen aivan pohjassa irroittaminen. Käänsin polkimessa olevan holkin toisin päin, vähän apua. Vaihdoin palautusjousen ja tiivisteet pääsylinteriin, vähän apua ja uudet nesteet. Nyt hiljattain ajoin sillä saballa (en ole pitkään aikaan ajanut) ja kytkin olikin muuttunut "normaaliksi". Ihmettä ja kummaa, että aika+käyttö korjasi loput. Kytkin pelaa kuin pelaakin mallikkaasti.
Ilmaus oli kyllä yhtä tuskaa, paineistin jarrunestesäiliön paineilmalla (auton renkaasta painetta) ja neste tuli hädin tuskin ilmausruuvista. Ilmeisesti siellä on kumipurua sun muuta roskaa tukkeena?
Ilmaus oli kyllä yhtä tuskaa, paineistin jarrunestesäiliön paineilmalla (auton renkaasta painetta) ja neste tuli hädin tuskin ilmausruuvista. Ilmeisesti siellä on kumipurua sun muuta roskaa tukkeena?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Noniin, muutaman tunnin taakka on ohi ja tulos oli harmittava, kytkin on yhtä loppu kuin ennenkin vaihdoin pääsylinterin jousen ja tiivisteet sekä uudet nesteet ja tietysti ilmaus eikä auttanut..
Tosin Mertmi sanoi, että kytkin oli palautunut myöhemmin normaaliksi, noh täytyy tarkkailla.
Varmaan joudun tekemään kytkinremontin, täytyy miettiä että yritänkö edes tehdä sitä itse vai vienkö korjaamolle vaihdettavaksi, siellä on vähän tavaraa edessä esim. IC-putket
Tosin Mertmi sanoi, että kytkin oli palautunut myöhemmin normaaliksi, noh täytyy tarkkailla.
Varmaan joudun tekemään kytkinremontin, täytyy miettiä että yritänkö edes tehdä sitä itse vai vienkö korjaamolle vaihdettavaksi, siellä on vähän tavaraa edessä esim. IC-putket

#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla taaskin nelosella kiihyttäessä välillä saa kaasua pumpata et noupeus ja kierrokset ees jotenkin menis samaa vauhtia.
Vaikutti aika paljon nää viileet kelit kun ei enää luista muu kuin renkas
Vaikutti aika paljon nää viileet kelit kun ei enää luista muu kuin renkas

900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o