T5 etanolikonversio
Re: T5 etanolikonversio
Ihan hyvin pelittää täälläkin. Mulla ei tossa ole mitään ihmeellisiä muutoksia, suiten E85-konversio, 630 dekat, st3 t25 ahtokartta ja airon bensakartta. Noita starttaus- ja efterstartteja oon nostellu, efterstarteissa pakkasen puolella muistaakseni 38% lisää ja muualla 30%. Pitäis laajakaista askarrella vielä ni ei tarvis arvuutella.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: T5 etanolikonversio
Oletko monta tankillista ajanut peräkkäin etanolilla?ysikoo kirjoitti:Ihan hyvin pelittää täälläkin. Mulla ei tossa ole mitään ihmeellisiä muutoksia, suiten E85-konversio, 630 dekat, st3 t25 ahtokartta ja airon bensakartta. Noita starttaus- ja efterstartteja oon nostellu, efterstarteissa pakkasen puolella muistaakseni 38% lisää ja muualla 30%. Pitäis laajakaista askarrella vielä ni ei tarvis arvuutella.
Aamulla lähtee ensimmäisellä käyntiin, ja pysyy käynnissä?
Oletko muuttanut Start_insp! arvoa kuinka paljon?
630-suuttimet tietty laittaa aika reippaasti enemmän jo muutenkin, mutta sais vähän hajua että paljonko pitäisi muuttaa vakiosuuttimilla, jos sinulla toimii "oikein"

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Olisko nyt viides kokonainen tankki menossa riifjuulia. Start_inspi on nyt 8, vakiosuuttimilla oli 9. Ihan ok lähtee käyntiin, mitä nyt pikkasen kauemmin saa pyörittää. Yleensä oon sen verran käyttäny tyhjäkäynnillä että menee jo closed loopissa, joten en oo säädelly sitä puolta.
Kerran kokeilin -13 asteisena starttia, hörähti mutta ei jääny käymään. Sitte lisäsin efterstartteihin muistaakseni 10% lisää pakkaselle, seuraavana päivänä kone -15c ja lähti ku pal..no tunturikoivun alta
No ei, kyllä se ihan hilkulla oli mutta lähti ja jäi käymään kuitenkin.
Kerran kokeilin -13 asteisena starttia, hörähti mutta ei jääny käymään. Sitte lisäsin efterstartteihin muistaakseni 10% lisää pakkaselle, seuraavana päivänä kone -15c ja lähti ku pal..no tunturikoivun alta

M97CSB234EFM57001 RE85
Re: T5 etanolikonversio
Tänään tahtoi olla ongelmia käynnistyä. Puoli tuntia roikassa ja ulkona -5 astetta. Viidennellä yrittämällä vihdoin jäi käyntiin kun neljällä aiemmalla oli vain nopeasti hörähtänyt. Aineena tankissa edelleen se bensan ja etanolin seos, kun "ensimmäistä" tankillista yhä ajelen.
Re: T5 etanolikonversio
Tuntuu aika oudolta, mulla ei mitään ongelmaa noissa lämmöissä. Vasta kun menee alle -10 asteen alkaa tulee nihkeyttä.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: T5 etanolikonversio
Pääsihän tuo tosiaan yllättämään; mitään ongelmia ei ollut aiemmin käynnistyksen tai edes käynnin suhteen ja bensaakin on tosiaan varmaan lähes 20% ylimääräistä seassa. No saas nähdä, miten pakkasten kiristyessä asiat etenevät.
Re: T5 etanolikonversio
Tuossa minun edellisessä softassa on liikaa soppaa cranking-vaiheessa.
Tein hiukan muutoksia tuohon, pienensin roimasta bensat startilta ja rukkasin temperature compensation arvoa, ja sain uusia ongelmia mutta paremman startin.
Nyt on kolme päivää lähtenyt hienosti käyntiin nollakelillä, kierrokset ei seilaa, starttaa luotettavasti aamulla ilman esilämmitystä, töissä lämpimässä tallissa, tunnin seisomisen jälkeen jne, MUTTA jos starttaan ja sammutan about heti, niin sitten ei halua käyntiin uudestaan, taitaa siinä kohdassa saada liikaa...
Tämähän ei ole automaattikuskille ongelma, mutta manuaaliauton saattaa stumpata liikkeellelähdössä jolloin on hieman ikävää jos joutuu sahaa useamman kerran ennen kun lähtee.
Koitan saada tuon softaversion nettiin, tosin pakkasstarttia en ole päässyt testaamaan keleistä johtuen, joten saattaa sitten jäädä ruutuun pakkasilla...
Ja viinalla olis tarkoitus ajaa talvipäiville, en tiedä miten sieltä pääsis kotiin, mutta sinne ainakin pääsen
Mitään ylimääräistä 60l etanolilastia en ala raahaamaan, joten kait se on tolla kuravedellä jota bensaksi kehutaan ajettava kotiin
Tein hiukan muutoksia tuohon, pienensin roimasta bensat startilta ja rukkasin temperature compensation arvoa, ja sain uusia ongelmia mutta paremman startin.
Nyt on kolme päivää lähtenyt hienosti käyntiin nollakelillä, kierrokset ei seilaa, starttaa luotettavasti aamulla ilman esilämmitystä, töissä lämpimässä tallissa, tunnin seisomisen jälkeen jne, MUTTA jos starttaan ja sammutan about heti, niin sitten ei halua käyntiin uudestaan, taitaa siinä kohdassa saada liikaa...
Tämähän ei ole automaattikuskille ongelma, mutta manuaaliauton saattaa stumpata liikkeellelähdössä jolloin on hieman ikävää jos joutuu sahaa useamman kerran ennen kun lähtee.
Koitan saada tuon softaversion nettiin, tosin pakkasstarttia en ole päässyt testaamaan keleistä johtuen, joten saattaa sitten jäädä ruutuun pakkasilla...
Ja viinalla olis tarkoitus ajaa talvipäiville, en tiedä miten sieltä pääsis kotiin, mutta sinne ainakin pääsen

Mitään ylimääräistä 60l etanolilastia en ala raahaamaan, joten kait se on tolla kuravedellä jota bensaksi kehutaan ajettava kotiin

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Tänään kävin täydentämässä tankkia reilulla 60 litralla RE85:ttä, edelleen SID laskee kulutuksen roimasti yläkanttiin. Hassua...
Muuten ei mitään erikoista käytöksessä, mutta tässä illalla auto jäi lähes normilämmöstä viideksi tunniksi pihalle, n. -7 astetta, jonka jälkeen kylmäkäynnistys. Kahdella ensimmäisellä ei edes luvannut (pitkiä startteja) ja kolmannella pienen arpomisen jälkeen jäi käyntiin. Kaasua ei sietänyt vaihde päällä aluksi juuri yhtään, vaan aina meinasi sammahtaa. Tätä jatkui noin kahden minuutin ajan. 4.06 edelleen boksissa, koitan saada lähiaikoina päivitettyä.
Muuten ei mitään erikoista käytöksessä, mutta tässä illalla auto jäi lähes normilämmöstä viideksi tunniksi pihalle, n. -7 astetta, jonka jälkeen kylmäkäynnistys. Kahdella ensimmäisellä ei edes luvannut (pitkiä startteja) ja kolmannella pienen arpomisen jälkeen jäi käyntiin. Kaasua ei sietänyt vaihde päällä aluksi juuri yhtään, vaan aina meinasi sammahtaa. Tätä jatkui noin kahden minuutin ajan. 4.06 edelleen boksissa, koitan saada lähiaikoina päivitettyä.
Re: T5 etanolikonversio
Joo, jostain syystä minullakin SIDin kulutuslukemat on merkittävästi yläkanttiin, tiedä häntä mistä johtuu.
Uusimmalla softalla on lähtenyt todella nätisti käyntiin aamuisin, sekä lämpimästä että kylmästä, jos päivität niin suosittelen kokeilemaan tätä:
http://wormhole.coolsoft.fi/B204R-E85_v422.bin
Toki tuossa voi olla se ongelma että jos heti käynnistyksen jälkeen sammutat niin ei lähde heti uudestaan käyntiin, mutta eihän kukaan stumppaa lähdössä
Lämpimällä koneella en ole sammuttamista ja heti perään starttausta kokeillut, mutta kait se lämpimällä koneella sentään toimii... Ehkä
Uusimmalla softalla on lähtenyt todella nätisti käyntiin aamuisin, sekä lämpimästä että kylmästä, jos päivität niin suosittelen kokeilemaan tätä:
http://wormhole.coolsoft.fi/B204R-E85_v422.bin
Toki tuossa voi olla se ongelma että jos heti käynnistyksen jälkeen sammutat niin ei lähde heti uudestaan käyntiin, mutta eihän kukaan stumppaa lähdössä

Lämpimällä koneella en ole sammuttamista ja heti perään starttausta kokeillut, mutta kait se lämpimällä koneella sentään toimii... Ehkä

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Kiitoksia, täytyy tänään koittaa muistaa latailla tuo uusin päivitys.
Ei ole ollut tapana stögätä heti lähdössä, mutta tuo parkkialueen sisäänkäynti on hoidettu niin mallikkaasti, että siitä joko tullaan kytkimen kanssa todella varovasti tai sitten vauhdilla ja tukirakenteista välittämättä jyrätään läpi. Mutta tähän saakka on päästy sammuttamatta, joskin pariin kertaan jäänyt pahaenteisesti hetkellisesti kuoppiin jumiin.
Ei ole ollut tapana stögätä heti lähdössä, mutta tuo parkkialueen sisäänkäynti on hoidettu niin mallikkaasti, että siitä joko tullaan kytkimen kanssa todella varovasti tai sitten vauhdilla ja tukirakenteista välittämättä jyrätään läpi. Mutta tähän saakka on päästy sammuttamatta, joskin pariin kertaan jäänyt pahaenteisesti hetkellisesti kuoppiin jumiin.

Re: T5 etanolikonversio
Otin videonpätkän startista, http://www.youtube.com/watch?v=goYGa6R-FWI. Vähän nihkeästi pyörittää mutta se nyt ei viinasta johdu 

M97CSB234EFM57001 RE85
Re: T5 etanolikonversio
No niin, v. 4.22 tuupattu ecuun ja hyvin tuntuisi toimivan. Erilaisia startteja kokeiltu eikä vielä kertaakaan ole edes yrittänyt olla käynnistymättä saatika yrittänyt kyykätä kaasua painaessa. Toistaiseksi menemme siis tällä. 

Re: T5 etanolikonversio
Hyvä että sinullakin pelaaAzanovix kirjoitti:No niin, v. 4.22 tuupattu ecuun ja hyvin tuntuisi toimivan. Erilaisia startteja kokeiltu eikä vielä kertaakaan ole edes yrittänyt olla käynnistymättä saatika yrittänyt kyykätä kaasua painaessa. Toistaiseksi menemme siis tällä.

Minulla jonkun kerran sammunut startin jälkeen, mutta toisella lähtenyt heti käyntiin ja pysynyt. Pientä pätkää ja erittäin lyhyitä startti-stoppivälejä on tullut testattua, tuntuis lähtevän hyvin jollei jopa hiukan liian innokkaasti käyntiin.
Minulla on edelleen sama v4.22 kiinni, kait se jotain kertoo

Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: T5 etanolikonversio
Nyt kun sen vielä saisi pysyvästi tuohon eculle... Hook tyrkkäsi aikanaan sen 2,jotain -version ja itsellä ei puuhapalikat riitä kuin "väliaikaisohjelmointiin". Eli ecun irrottamalla palataan lähtötilateeseen. Sinänsä vaiva ei ole suuri ja akkua / ecua tulee nypittyä aika harvakseltaan irti. 

Re: T5 etanolikonversio
Ootko itävantaalla tänään 18-jälkeen?Azanovix kirjoitti:Nyt kun sen vielä saisi pysyvästi tuohon eculle... Hook tyrkkäsi aikanaan sen 2,jotain -version ja itsellä ei puuhapalikat riitä kuin "väliaikaisohjelmointiin". Eli ecun irrottamalla palataan lähtötilateeseen. Sinänsä vaiva ei ole suuri ja akkua / ecua tulee nypittyä aika harvakseltaan irti.
Olen kivikossa kääntymässä joten voisin poiketa kotimatkalla, autossa on aina tarvittavat palikat mukana.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower