VÄLIJÄÄHDYTTIMEN KIMPPATILAUS
Ei oo vielä laskua näkyny. Toisaalta en oo nyt pariin viikkoon kattonu firman sähköposteja kun ei viitti kännykän kanssa niitä hakea, isyysloma jatkuu vielä viikon - sen jälkeen kattelen kyllä ja kerron tilanteen.
Olipa hyvä että tuli tässä vaiheessa puheeks se lähtöjen erilaisuus...
Olipa hyvä että tuli tässä vaiheessa puheeks se lähtöjen erilaisuus...
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Repo soitti mulle tänään.
Mies oli suivaantunut koska kennojen piti olla valmiina kun lasku tulee jenkkilästä. Nyt jenkit olivatkin keksineet aloittaa kennojen tekemisen vasta kun olivat saaneet rahat niistä. Repo oli siksikin harmissaan että hänen aikataulussaan olisi jo ollut hyvin aikaa coolereiden tekemiseen.
Ja lisäksi hän oli ihmeissään miksi laskun tekemiseen oli kulunut lähes kuukausi tilauksesta.
Jenkit ovat luvanneet lähettää tavarat 9.10. (mua ihmetyttää kun se on lauantai).
No, ainakin paketti tulee lentokoneella eikä kanootilla
Tosin Repo sanoi kokeneensa joskus suomen päässä tapahtuvassa tullauksessa useankin päivän viiveitä, mut ainakin tälle kontille pitäis olla kaikki riittävät dokumentit...
Mies oli suivaantunut koska kennojen piti olla valmiina kun lasku tulee jenkkilästä. Nyt jenkit olivatkin keksineet aloittaa kennojen tekemisen vasta kun olivat saaneet rahat niistä. Repo oli siksikin harmissaan että hänen aikataulussaan olisi jo ollut hyvin aikaa coolereiden tekemiseen.
Ja lisäksi hän oli ihmeissään miksi laskun tekemiseen oli kulunut lähes kuukausi tilauksesta.
Jenkit ovat luvanneet lähettää tavarat 9.10. (mua ihmetyttää kun se on lauantai).
No, ainakin paketti tulee lentokoneella eikä kanootilla

Tosin Repo sanoi kokeneensa joskus suomen päässä tapahtuvassa tullauksessa useankin päivän viiveitä, mut ainakin tälle kontille pitäis olla kaikki riittävät dokumentit...
Jopas kestää coolerin saanti..
Hermot alkaa meneen. pakko myöntää.
Vaan eipä tolla ole enään mitää merkitystä että tuleeko se ny vai puolen vuoden päästä kun nastatkin on jo alla joten ei viiti penkkiinkään enää lähtiä..
Olis tullut vaan nopeammaksi hakia jenkeistä ite nuo tavarat. 





Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Repo soitti tänään. Tavarat tuli tullista läpi ja nyt on hallin lattialla lavallinen coolerikennoja
Irroitan autoni orkkis coolerin nyt viikonloppuna ja työaikaa projektille Repo on varannut loppuviikosta alkaen.
Kennot ovat kuulemma odotettua leveämpiä, mutta hommasta tulee sit lisää tietoa kun saadaan vielä autokin halliin ihmeteltäväksi.
Kun nyt edes ajovalot mahtuis jäämään paikoilleen
Oikeasti kyse on parista sentistä, mut kohta tiedetään haittaako mitään...

Irroitan autoni orkkis coolerin nyt viikonloppuna ja työaikaa projektille Repo on varannut loppuviikosta alkaen.
Kennot ovat kuulemma odotettua leveämpiä, mutta hommasta tulee sit lisää tietoa kun saadaan vielä autokin halliin ihmeteltäväksi.
Kun nyt edes ajovalot mahtuis jäämään paikoilleen

Oikeasti kyse on parista sentistä, mut kohta tiedetään haittaako mitään...
Hö, Ainoa motiivi ko härpättimen tilaamiseen oli se että se tippus orkkiksen paikalle ilman että tarvii koko keulaa alkaa muotoileen uudestaan.2,3T sport kirjoitti:Repo soitti tänään. Tavarat tuli tullista läpi ja nyt on hallin lattialla lavallinen coolerikennoja![]()
Irroitan autoni orkkis coolerin nyt viikonloppuna ja työaikaa projektille Repo on varannut loppuviikosta alkaen.
Kennot ovat kuulemma odotettua leveämpiä, mutta hommasta tulee sit lisää tietoa kun saadaan vielä autokin halliin ihmeteltäväksi.
Kun nyt edes ajovalot mahtuis jäämään paikoilleen![]()
Oikeasti kyse on parista sentistä, mut kohta tiedetään haittaako mitään...

-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Totta. Ja sellaisista ne etumaksutkin on suoritettu ja vain orkkis paikkaan sopivat kelpuutetaan.JouniCSE kirjoitti:Hö, Ainoa motiivi ko härpättimen tilaamiseen oli se että se tippus orkkiksen paikalle ilman että tarvii koko keulaa alkaa muotoileen uudestaan
Mun ois pitäny olla kirjoittamatta aiheesta ennen kuin on sovitettu ja mittailtu...
Ei muuten ole orkkis-kennonkaan irroittaminen ihan sekunnin homma.
Suoritan operaation huomenna ja kirjoitan sit sen lupaamani ohjeen

Potku: Saadaanko me fotot näkyviin loka-cola pullon hinnalla?

-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Kuuleri irroitettu ja vien sen Repolle malliksi.
Ennenkuin teen varsinaisen irroitusohjeen niin tässä vaiheessa suosittelen valmistelemaan projektia seuraavasti.
Kennojen alla on musta muovinen pohjalevy (n.40cm x 80cm, en mitannut vaan arvioin muistinvaraisesti) joka on kiinni kuudella 10mm kannalla olevalla ruuvilla.
Irroittakaa jokainen ruuvi yksitellen ja laittakaa sitten takaisin
Jos tähän kuluu muutama minuutti niin kaikki on hyvin, mutta tekisi mieli vannoa että suurimmalla osalla kuluu puolesta tunnista kahteen tuntiin ko. projektissa.
Mun auto on tuoreemmasta päästä tonnareita, mutta siinäkin oli kolme ruuvia ruostunut niin tehokkaasti sellaisiin muoviin puristettuihin vastakappaleisiin että vastakappale alkoi pyöriä mukana.
Ne jumittuneet ruuvi-vastakappale mysteeriot saa jokainen tuhota tyylillään. Korvaaviksi kiinnikkeiksi minä hankin aikoinaan 6x40mm pultteja ja tietty mutterin ja pari korilaattaa per pultti.
Korilaatta=ulkohalkaisijaltaan suurikokoinen prikka tai aluslevy. Ruuvimyyjät nimeävät korilaatan koodilla DIN 9021.
Irroittakaa neljä etumaista ruuvia ensin, koska taaempien ruuvien vastakappaletta ylettää puristamaan pihdeillä tms. välineillä vasta kun muovilevyn etureunan irroittaa spoilerista. Taivuttakaa sitä muovilevyn etureunaa voimakkaasti alaspäin jolloin työkalut ylettävät taaempien reunaruuvien vastakappaleisiin.
Toivottavasti mahdollisimman harvalla tulee ongelmia ruuvien kanssa, mut jos tulee niin väittäisin että nuo ruuvit voivat viedä jopa puolet koko IC:n vaihtoajasta. Jos jollakin on varata REILUSTI aikaa IC:n vaihtoon kertaprojektina niin noi ruuvit voi jättää varsinaiseen remonttipäivään.
Jos autojenne edelliset omistajat ovat levyn irroittaneet niin ongelmat voivat olla vähäisiä tuoreiden, mahdollisesti muovien läpi porattujen piikkikärkiruuvien tähden...
Kirjoitan lisää...
Ennenkuin teen varsinaisen irroitusohjeen niin tässä vaiheessa suosittelen valmistelemaan projektia seuraavasti.
Kennojen alla on musta muovinen pohjalevy (n.40cm x 80cm, en mitannut vaan arvioin muistinvaraisesti) joka on kiinni kuudella 10mm kannalla olevalla ruuvilla.
Irroittakaa jokainen ruuvi yksitellen ja laittakaa sitten takaisin

Jos tähän kuluu muutama minuutti niin kaikki on hyvin, mutta tekisi mieli vannoa että suurimmalla osalla kuluu puolesta tunnista kahteen tuntiin ko. projektissa.
Mun auto on tuoreemmasta päästä tonnareita, mutta siinäkin oli kolme ruuvia ruostunut niin tehokkaasti sellaisiin muoviin puristettuihin vastakappaleisiin että vastakappale alkoi pyöriä mukana.
Ne jumittuneet ruuvi-vastakappale mysteeriot saa jokainen tuhota tyylillään. Korvaaviksi kiinnikkeiksi minä hankin aikoinaan 6x40mm pultteja ja tietty mutterin ja pari korilaattaa per pultti.
Korilaatta=ulkohalkaisijaltaan suurikokoinen prikka tai aluslevy. Ruuvimyyjät nimeävät korilaatan koodilla DIN 9021.
Irroittakaa neljä etumaista ruuvia ensin, koska taaempien ruuvien vastakappaletta ylettää puristamaan pihdeillä tms. välineillä vasta kun muovilevyn etureunan irroittaa spoilerista. Taivuttakaa sitä muovilevyn etureunaa voimakkaasti alaspäin jolloin työkalut ylettävät taaempien reunaruuvien vastakappaleisiin.
Toivottavasti mahdollisimman harvalla tulee ongelmia ruuvien kanssa, mut jos tulee niin väittäisin että nuo ruuvit voivat viedä jopa puolet koko IC:n vaihtoajasta. Jos jollakin on varata REILUSTI aikaa IC:n vaihtoon kertaprojektina niin noi ruuvit voi jättää varsinaiseen remonttipäivään.
Jos autojenne edelliset omistajat ovat levyn irroittaneet niin ongelmat voivat olla vähäisiä tuoreiden, mahdollisesti muovien läpi porattujen piikkikärkiruuvien tähden...
Kirjoitan lisää...
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Oisit vielä lisännyt: -Saksassa ei suolata teitäMimmi kirjoitti:Minulla ei ollut yhtään ongelmia ko. ruuvien kanssa (kop, kop).

Toivottavasti ei muillakaan tule vastaavia ongelmia ruuvien kanssa kuin mulla oli, mutta tutkikaa tilanne etukäteen ettei aikatauluun tule yllättäviä viiveitä.
Vein Repolle mallin tänään ja näin ne jenkeistä tulleet kennot.
Huh huh


Kennot ovat alkuperäistä leveämpiä, mutta pikaisen mittailun perusteella kaikki kiinnityspisteet jne tulevat sopimaan kuten pitikin. Varsinaiset mallikappaleen sovitustyöt alkavat perjantaina.
Jos joku vielä käy niitä kennoja ihailemassa niin voisi varmaan räpsäistä muutaman valokuvan foorumille ihasteltavaksi. Varmaankin menee kennon asennus minun osalta ensi kesään, ellen sitten taas ole koko vuotta jossain työmatkalla...
Asiasta kolmanteen, nyt kun kennot ovat jo saapuneet maahan ja ensimmäistä sovitellaan paikalleen niin olisi varmaankin aika saada minullekin jonkunlainen (ennakko)lasku etten jää ilman cooleria. Toisaalta jos sen joutuu lähettämään mulle kotiin niin maksaa sitten kuluineen kaiken kerralla.
Asiasta kolmanteen, nyt kun kennot ovat jo saapuneet maahan ja ensimmäistä sovitellaan paikalleen niin olisi varmaankin aika saada minullekin jonkunlainen (ennakko)lasku etten jää ilman cooleria. Toisaalta jos sen joutuu lähettämään mulle kotiin niin maksaa sitten kuluineen kaiken kerralla.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
#1856
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Pitää räpsiä pari kuvaa kun kennot on vielä n.250% isompia kuin orkkiskuuleri. Kyllä niille häviää Scaniankin coolerit joten näyttävät tosi julman kokoisilta.9kTA kirjoitti:Jos joku vielä käy niitä kennoja ihailemassa niin voisi varmaan räpsäistä muutaman valokuvan foorumille ihasteltavaksi.

(yhdestä kennosta tulee kaksi cooleria)
Juuri toi ruuvien katkominen viekin sit x-määrän aikaa etenkin jos haluaa säilyttää sen muovilevyn kiinnityskohdat ehjinä.Milli kirjoitti:Itse ainakin joudun katkoon pari niistä ruuveista koska ne suttaa tyhjää.
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Siellä on Aero sovituskappaleena coolerille ja ens tiistaina tulee lisää tietoa tai luultavammin auto mallicoolereineen on silloin valmis.
Otin muuten fotonkin mun vanhasta coolerista tollasen uuden kennon eteen sijoitettuna, näyttää orkkiscooleri aika vaatimattomalta vaikka onkin vakioauton cooleriksi isokokoinen
Voin lähettää ottamani kuvan mailina jos joku laittaa sen linkkinä tänne näytille vähän niinku teaseriksi...
Otin muuten fotonkin mun vanhasta coolerista tollasen uuden kennon eteen sijoitettuna, näyttää orkkiscooleri aika vaatimattomalta vaikka onkin vakioauton cooleriksi isokokoinen

Voin lähettää ottamani kuvan mailina jos joku laittaa sen linkkinä tänne näytille vähän niinku teaseriksi...

-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti: