VÄLIJÄÄHDYTTIMEN KIMPPATILAUS

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Ei oo vielä laskua näkyny. Toisaalta en oo nyt pariin viikkoon kattonu firman sähköposteja kun ei viitti kännykän kanssa niitä hakea, isyysloma jatkuu vielä viikon - sen jälkeen kattelen kyllä ja kerron tilanteen.

Olipa hyvä että tuli tässä vaiheessa puheeks se lähtöjen erilaisuus...
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Repo soitti mulle tänään.

Mies oli suivaantunut koska kennojen piti olla valmiina kun lasku tulee jenkkilästä. Nyt jenkit olivatkin keksineet aloittaa kennojen tekemisen vasta kun olivat saaneet rahat niistä. Repo oli siksikin harmissaan että hänen aikataulussaan olisi jo ollut hyvin aikaa coolereiden tekemiseen.
Ja lisäksi hän oli ihmeissään miksi laskun tekemiseen oli kulunut lähes kuukausi tilauksesta.

Jenkit ovat luvanneet lähettää tavarat 9.10. (mua ihmetyttää kun se on lauantai).
No, ainakin paketti tulee lentokoneella eikä kanootilla :D

Tosin Repo sanoi kokeneensa joskus suomen päässä tapahtuvassa tullauksessa useankin päivän viiveitä, mut ainakin tälle kontille pitäis olla kaikki riittävät dokumentit...
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Voi v***u mitä toimintaa! :twisted: Menee ens kesään coolerin laitto.. :x
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jopas kestää coolerin saanti.. :roll: :twisted: Hermot alkaa meneen. pakko myöntää. :x Vaan eipä tolla ole enään mitää merkitystä että tuleeko se ny vai puolen vuoden päästä kun nastatkin on jo alla joten ei viiti penkkiinkään enää lähtiä.. :? Olis tullut vaan nopeammaksi hakia jenkeistä ite nuo tavarat. :twisted:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Repo soitti tänään. Tavarat tuli tullista läpi ja nyt on hallin lattialla lavallinen coolerikennoja :D
Irroitan autoni orkkis coolerin nyt viikonloppuna ja työaikaa projektille Repo on varannut loppuviikosta alkaen.

Kennot ovat kuulemma odotettua leveämpiä, mutta hommasta tulee sit lisää tietoa kun saadaan vielä autokin halliin ihmeteltäväksi.

Kun nyt edes ajovalot mahtuis jäämään paikoilleen :twisted:

Oikeasti kyse on parista sentistä, mut kohta tiedetään haittaako mitään...
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

2,3T sport kirjoitti:Repo soitti tänään. Tavarat tuli tullista läpi ja nyt on hallin lattialla lavallinen coolerikennoja :D
Irroitan autoni orkkis coolerin nyt viikonloppuna ja työaikaa projektille Repo on varannut loppuviikosta alkaen.

Kennot ovat kuulemma odotettua leveämpiä, mutta hommasta tulee sit lisää tietoa kun saadaan vielä autokin halliin ihmeteltäväksi.

Kun nyt edes ajovalot mahtuis jäämään paikoilleen :twisted:

Oikeasti kyse on parista sentistä, mut kohta tiedetään haittaako mitään...
Hö, Ainoa motiivi ko härpättimen tilaamiseen oli se että se tippus orkkiksen paikalle ilman että tarvii koko keulaa alkaa muotoileen uudestaan. :roll: Odotan mielenkiinnolla tuloksia ensimmäisen coolerin istutuksesta...
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

JouniCSE kirjoitti:Hö, Ainoa motiivi ko härpättimen tilaamiseen oli se että se tippus orkkiksen paikalle ilman että tarvii koko keulaa alkaa muotoileen uudestaan
Totta. Ja sellaisista ne etumaksutkin on suoritettu ja vain orkkis paikkaan sopivat kelpuutetaan.

Mun ois pitäny olla kirjoittamatta aiheesta ennen kuin on sovitettu ja mittailtu...

Ei muuten ole orkkis-kennonkaan irroittaminen ihan sekunnin homma.
Suoritan operaation huomenna ja kirjoitan sit sen lupaamani ohjeen :D

Potku: Saadaanko me fotot näkyviin loka-cola pullon hinnalla? :D
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Kuuleri irroitettu ja vien sen Repolle malliksi.

Ennenkuin teen varsinaisen irroitusohjeen niin tässä vaiheessa suosittelen valmistelemaan projektia seuraavasti.

Kennojen alla on musta muovinen pohjalevy (n.40cm x 80cm, en mitannut vaan arvioin muistinvaraisesti) joka on kiinni kuudella 10mm kannalla olevalla ruuvilla.

Irroittakaa jokainen ruuvi yksitellen ja laittakaa sitten takaisin 8O
Jos tähän kuluu muutama minuutti niin kaikki on hyvin, mutta tekisi mieli vannoa että suurimmalla osalla kuluu puolesta tunnista kahteen tuntiin ko. projektissa.

Mun auto on tuoreemmasta päästä tonnareita, mutta siinäkin oli kolme ruuvia ruostunut niin tehokkaasti sellaisiin muoviin puristettuihin vastakappaleisiin että vastakappale alkoi pyöriä mukana.
Ne jumittuneet ruuvi-vastakappale mysteeriot saa jokainen tuhota tyylillään. Korvaaviksi kiinnikkeiksi minä hankin aikoinaan 6x40mm pultteja ja tietty mutterin ja pari korilaattaa per pultti.
Korilaatta=ulkohalkaisijaltaan suurikokoinen prikka tai aluslevy. Ruuvimyyjät nimeävät korilaatan koodilla DIN 9021.

Irroittakaa neljä etumaista ruuvia ensin, koska taaempien ruuvien vastakappaletta ylettää puristamaan pihdeillä tms. välineillä vasta kun muovilevyn etureunan irroittaa spoilerista. Taivuttakaa sitä muovilevyn etureunaa voimakkaasti alaspäin jolloin työkalut ylettävät taaempien reunaruuvien vastakappaleisiin.

Toivottavasti mahdollisimman harvalla tulee ongelmia ruuvien kanssa, mut jos tulee niin väittäisin että nuo ruuvit voivat viedä jopa puolet koko IC:n vaihtoajasta. Jos jollakin on varata REILUSTI aikaa IC:n vaihtoon kertaprojektina niin noi ruuvit voi jättää varsinaiseen remonttipäivään.

Jos autojenne edelliset omistajat ovat levyn irroittaneet niin ongelmat voivat olla vähäisiä tuoreiden, mahdollisesti muovien läpi porattujen piikkikärkiruuvien tähden...

Kirjoitan lisää...
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mimmi kirjoitti:Minulla ei ollut yhtään ongelmia ko. ruuvien kanssa (kop, kop).
Oisit vielä lisännyt: -Saksassa ei suolata teitä :D


Toivottavasti ei muillakaan tule vastaavia ongelmia ruuvien kanssa kuin mulla oli, mutta tutkikaa tilanne etukäteen ettei aikatauluun tule yllättäviä viiveitä.

Vein Repolle mallin tänään ja näin ne jenkeistä tulleet kennot.
Huh huh 8O Kyllä kyseessä on ihan oikeat viri-coolerit noihin orkkiksiin verrattuna :twisted:

Kennot ovat alkuperäistä leveämpiä, mutta pikaisen mittailun perusteella kaikki kiinnityspisteet jne tulevat sopimaan kuten pitikin. Varsinaiset mallikappaleen sovitustyöt alkavat perjantaina.
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Jos joku vielä käy niitä kennoja ihailemassa niin voisi varmaan räpsäistä muutaman valokuvan foorumille ihasteltavaksi. Varmaankin menee kennon asennus minun osalta ensi kesään, ellen sitten taas ole koko vuotta jossain työmatkalla...

Asiasta kolmanteen, nyt kun kennot ovat jo saapuneet maahan ja ensimmäistä sovitellaan paikalleen niin olisi varmaankin aika saada minullekin jonkunlainen (ennakko)lasku etten jää ilman cooleria. Toisaalta jos sen joutuu lähettämään mulle kotiin niin maksaa sitten kuluineen kaiken kerralla.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itse ainakin joudun katkoon pari niistä ruuveista koska ne suttaa tyhjää. Ja itsehän myös taidan asennella vasta keväällä ton coolerin ellen saa jotain hyvää hallipaikkaa mis asennella.Ei jaksas tuolla hangessa.. :evil:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

9kTA kirjoitti:Jos joku vielä käy niitä kennoja ihailemassa niin voisi varmaan räpsäistä muutaman valokuvan foorumille ihasteltavaksi.
Pitää räpsiä pari kuvaa kun kennot on vielä n.250% isompia kuin orkkiskuuleri. Kyllä niille häviää Scaniankin coolerit joten näyttävät tosi julman kokoisilta. :twisted:
(yhdestä kennosta tulee kaksi cooleria)
Milli kirjoitti:Itse ainakin joudun katkoon pari niistä ruuveista koska ne suttaa tyhjää.
Juuri toi ruuvien katkominen viekin sit x-määrän aikaa etenkin jos haluaa säilyttää sen muovilevyn kiinnityskohdat ehjinä.
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Onko tullut mitään uutta tietoa?? Síksi vaan et kerkee kaivaa kuvetta sen verran.. :P
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Siellä on Aero sovituskappaleena coolerille ja ens tiistaina tulee lisää tietoa tai luultavammin auto mallicoolereineen on silloin valmis.

Otin muuten fotonkin mun vanhasta coolerista tollasen uuden kennon eteen sijoitettuna, näyttää orkkiscooleri aika vaatimattomalta vaikka onkin vakioauton cooleriksi isokokoinen 8)

Voin lähettää ottamani kuvan mailina jos joku laittaa sen linkkinä tänne näytille vähän niinku teaseriksi... 8)
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mimmi kirjoitti:Pistähän kuva tähän näytille.
Laittaisin mutku ei oo sivuja mihin siirrän kuvan ja sitten pistäisin linkin tänne. Ainakaan alkukeväästä näihin postauksiin ei saanu suoraan liitettyä kuvaa. Onko kuvio muuttunut sittemmin?
Vastaa Viestiin