ng900 b-pilarin tuuletusaukot

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
lebardi
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 20:27

ng900 b-pilarin tuuletusaukot

Viesti Kirjoittaja lebardi »

Auto on siis vuoden 95 saab 900. Ongelmana on takalasien huurtuminen/jäätyminen. B-pilarien tuuletusräppänöistä ei tule lämmintä ilmaa joten takalasit ovat aina jäässä tai huurussa.

Kuuluuko niistä edes tulla lämmintä ilmaa vai ovatko ne vain jotain raikasilmaräppänöitä? Autossa ei ole ilmastointia ja uudesta asti auton omistanut muistelee, ettei sieltä koskaan olisi lämmintä ilmaa tullutkaan.

Mikähän siis ratkaisuksi?
lebardi
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Su Tammi 23, 2011 20:27

Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot

Viesti Kirjoittaja lebardi »

Näköjään hönkäys kovenee laitettaessa puhallus jaloille. Kuumaa se hönkäys ei kuitenkaan ole.

Mikähän järki tossakin nyt sitten on. Tuulilasi vetää huuruun jos näillä keleillä lyö puhalluksen jaloille. Aivopieru?
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot

Viesti Kirjoittaja patse »

Eipä ne kovin hyvin toimi jos on enempi porukkaa kyydissä ja lämmityslaitteen kautta ulkoa tulee kosteata ilmaa sisään. Varsinkin jos auto on jatkuvasti ulkona. Lämpöisessä tallissa kunnollinen auton kuivattelu auttaa vähäksi aikaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sisäkierron pois päältä ottaminen saattaa auttaa asiaan...vai onks nois sellaista nappia/vipua?? :saab:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

On noissa sellainen nappula. Sitä myös saattaa vahingossa painaa, kun tavoittelee isoilla kintailla takaläsinlämmityksen nappia.
Voisin kuvitella, että raitisilmansuodattimenkin vaihto voi vaikuttaa positiivisesti tuon ongelman suhteen. Itse en ole jaksanut moista operaatiota tehdä, ja ikkunat ovat usein hyvinkin huurussa; käytännössä pitää päättää katsooko mieluummin etuosan ikkunoista ulos vai takalaseista pienistä ympyriäisistä aukoista, jotka tuonne saa maksimiteholla puolen tunnin puhalluksella tehtyä. :D
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot

Viesti Kirjoittaja Holmes »

Ääni raitisilma suodattimelle. 9000 lopetti huurtumisen suodattimen vaihdon jälkeen.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot

Viesti Kirjoittaja patse »

lebardi kirjoitti:...Mikähän siis ratkaisuksi?
Taakse jalkatilaan kummallekin puolelle puhaltaa ilmaa kolmesta aukosta. Niistä voi kokeilla sulkea teipillä vaikka ensi alkuun yhden ja ihmetellä miten auttaa. Itse laitoin toisenkin aukon puoliksi umpeen. kokeillaan nyt viikonlopun lämpenevissä keleissä miten toimii.
Tosin taidan saada just ilmastonnin takaisin käyttöön, kunhan onnistun askartelemaan kompuran hihnapyörän laakerin kuntoon, niin saa siitäkin apua, jos oikein plussa keleihin äityy.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Vastaa Viestiin