Auto on siis vuoden 95 saab 900. Ongelmana on takalasien huurtuminen/jäätyminen. B-pilarien tuuletusräppänöistä ei tule lämmintä ilmaa joten takalasit ovat aina jäässä tai huurussa.
Kuuluuko niistä edes tulla lämmintä ilmaa vai ovatko ne vain jotain raikasilmaräppänöitä? Autossa ei ole ilmastointia ja uudesta asti auton omistanut muistelee, ettei sieltä koskaan olisi lämmintä ilmaa tullutkaan.
Mikähän siis ratkaisuksi?
ng900 b-pilarin tuuletusaukot
Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot
Näköjään hönkäys kovenee laitettaessa puhallus jaloille. Kuumaa se hönkäys ei kuitenkaan ole.
Mikähän järki tossakin nyt sitten on. Tuulilasi vetää huuruun jos näillä keleillä lyö puhalluksen jaloille. Aivopieru?
Mikähän järki tossakin nyt sitten on. Tuulilasi vetää huuruun jos näillä keleillä lyö puhalluksen jaloille. Aivopieru?
Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot
Eipä ne kovin hyvin toimi jos on enempi porukkaa kyydissä ja lämmityslaitteen kautta ulkoa tulee kosteata ilmaa sisään. Varsinkin jos auto on jatkuvasti ulkona. Lämpöisessä tallissa kunnollinen auton kuivattelu auttaa vähäksi aikaa.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot
sisäkierron pois päältä ottaminen saattaa auttaa asiaan...vai onks nois sellaista nappia/vipua?? 

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot
On noissa sellainen nappula. Sitä myös saattaa vahingossa painaa, kun tavoittelee isoilla kintailla takaläsinlämmityksen nappia.
Voisin kuvitella, että raitisilmansuodattimenkin vaihto voi vaikuttaa positiivisesti tuon ongelman suhteen. Itse en ole jaksanut moista operaatiota tehdä, ja ikkunat ovat usein hyvinkin huurussa; käytännössä pitää päättää katsooko mieluummin etuosan ikkunoista ulos vai takalaseista pienistä ympyriäisistä aukoista, jotka tuonne saa maksimiteholla puolen tunnin puhalluksella tehtyä.
Voisin kuvitella, että raitisilmansuodattimenkin vaihto voi vaikuttaa positiivisesti tuon ongelman suhteen. Itse en ole jaksanut moista operaatiota tehdä, ja ikkunat ovat usein hyvinkin huurussa; käytännössä pitää päättää katsooko mieluummin etuosan ikkunoista ulos vai takalaseista pienistä ympyriäisistä aukoista, jotka tuonne saa maksimiteholla puolen tunnin puhalluksella tehtyä.

Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot
Ääni raitisilma suodattimelle. 9000 lopetti huurtumisen suodattimen vaihdon jälkeen.
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Re: ng900 b-pilarin tuuletusaukot
Taakse jalkatilaan kummallekin puolelle puhaltaa ilmaa kolmesta aukosta. Niistä voi kokeilla sulkea teipillä vaikka ensi alkuun yhden ja ihmetellä miten auttaa. Itse laitoin toisenkin aukon puoliksi umpeen. kokeillaan nyt viikonlopun lämpenevissä keleissä miten toimii.lebardi kirjoitti:...Mikähän siis ratkaisuksi?
Tosin taidan saada just ilmastonnin takaisin käyttöön, kunhan onnistun askartelemaan kompuran hihnapyörän laakerin kuntoon, niin saa siitäkin apua, jos oikein plussa keleihin äityy.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18