core2 kirjoitti:Liittyy kyllä, jos vaihdat pariston ja yrität avata auton ovet, jos auto on lukittu, ne eivät luultavasti aukea ellei tee tätä kertomaani operaatiota, ja ellei avaimen kaukosäätimellä voi auton lukittuja ovia avata ei sillä myöskään luultavasti voi startata koska immobilizer ei tiedä mikä avain on kysymyksessä, ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko autossa varashälytin tai ei, kumpikin häly ja immobilizer ohjataan Twicesta ja ne tsekkaavat toistensa toiminnat.
Mutta, mutta tuurilla ne laivatkin seilaa. Et maininnut VM:ia.
Edit: tuo yllä oleva koskee 900 1998 ja eteenpäin, -97:ssa on I.C.E control unit ja C-lukitus yksiköt I.c.e löytyy kojelaudasta melko vaikeasta paikasta, mutta C-lukitus on rattitangon sisäpuolella.
9-3:stahan tässä oli kyse. 900:n järjestelmistä en tiedä, mutta rohkenen luulla, että myös 900:aa on ollut saatavilla ilman keskuslukituksen kauko-ohjausta ja täten ilman avainta jossa olisi paristoa, koska 9-3:akin on.
Lähetin, ajonesto
Sijainti Auton avaimessa
Jännitteensyöttö Magneettinen
Tähän asti on käynnistynyt myös kaukosäätimettömillä (paristottomilla) avaimilla joissa on pelkkä siru. Hyvää tuuria on siis kestänyt kohta 12 vuotta. Ajonesto tietää hyvin mikä avain on kyseessä ilman paristoakin, koska virtalukon ympärillä oleva kehä tunnistaa avaimen sisällä olevan sirun, jolla ei ole tekemistä pariston kanssa.
Alkuperäisen kysyjän autossa vika on jossain muualla kuin kaukosäätimen paristossa.