key not accepted vikaa pukkaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Teemu_83
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Elo 14, 2006 16:22
Paikkakunta: saarijärvi

key not accepted vikaa pukkaa

Viesti Kirjoittaja Teemu_83 »

Moikka!!

Emäntä soitti paniikissa kyliltä ja sano että ei saabbi käynnisty??

No sen verran selailin puhelimessa foorumia että sai käyntiin...eli paino tavaratilan avaus nappia samalla ku starttas :wink:

Mitä tolle vialle voi tehdä ku tekee molemmilla avaimilla samaa??

KEY NOT ACCEPTED
Saab 9-3/00 Steg3
Carina E Gti
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: key not accepted vikaa pukkaa

Viesti Kirjoittaja core2 »

Joskus auttaa, että seisoo auton ulkopuolella ja painaa avaanappulaa 4-8 kertaa peräkkäin noin sekunnin välein, kunnes auto vastaa. Ellei niin on paras tehdä Tech ohjelmointi kaikille avaimille.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: key not accepted vikaa pukkaa

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

.
Viimeksi muokannut jusa_71, Su Helmi 20, 2011 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: key not accepted vikaa pukkaa

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Avaimen paristo ei liity ajonestoon.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: key not accepted vikaa pukkaa

Viesti Kirjoittaja core2 »

Liittyy kyllä, jos vaihdat pariston ja yrität avata auton ovet, jos auto on lukittu, ne eivät luultavasti aukea ellei tee tätä kertomaani operaatiota, ja ellei avaimen kaukosäätimellä voi auton lukittuja ovia avata ei sillä myöskään luultavasti voi startata koska immobilizer ei tiedä mikä avain on kysymyksessä, ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko autossa varashälytin tai ei, kumpikin häly ja immobilizer ohjataan Twicesta ja ne tsekkaavat toistensa toiminnat.

Mutta, mutta tuurilla ne laivatkin seilaa. Et maininnut VM:ia.

Edit: tuo yllä oleva koskee 900 1998 ja eteenpäin, -97:ssa on I.C.E control unit ja C-lukitus yksiköt I.c.e löytyy kojelaudasta melko vaikeasta paikasta, mutta C-lukitus on rattitangon sisäpuolella.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
piekana
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2011 22:58

Re: key not accepted vikaa pukkaa

Viesti Kirjoittaja piekana »

Siinä virtalukon päällä on avaimenlukija.Lähtee ylös vetämällä pois,käytä pistoke irti ja kokeile toimiiko,minulla oli samanlainen vika ja alko pelaamaan irti käyttämällä,tosin laitoin uuden vaikka vanhaki alko toimiin.Olisi toimiva,tosin käytetty myytävänä,uusi maksoi 145e
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: key not accepted vikaa pukkaa

Viesti Kirjoittaja ballantine »

core2 kirjoitti:Liittyy kyllä, jos vaihdat pariston ja yrität avata auton ovet, jos auto on lukittu, ne eivät luultavasti aukea ellei tee tätä kertomaani operaatiota, ja ellei avaimen kaukosäätimellä voi auton lukittuja ovia avata ei sillä myöskään luultavasti voi startata koska immobilizer ei tiedä mikä avain on kysymyksessä, ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko autossa varashälytin tai ei, kumpikin häly ja immobilizer ohjataan Twicesta ja ne tsekkaavat toistensa toiminnat.

Mutta, mutta tuurilla ne laivatkin seilaa. Et maininnut VM:ia.

Edit: tuo yllä oleva koskee 900 1998 ja eteenpäin, -97:ssa on I.C.E control unit ja C-lukitus yksiköt I.c.e löytyy kojelaudasta melko vaikeasta paikasta, mutta C-lukitus on rattitangon sisäpuolella.
9-3:stahan tässä oli kyse. 900:n järjestelmistä en tiedä, mutta rohkenen luulla, että myös 900:aa on ollut saatavilla ilman keskuslukituksen kauko-ohjausta ja täten ilman avainta jossa olisi paristoa, koska 9-3:akin on.

Lähetin, ajonesto
Sijainti Auton avaimessa
Jännitteensyöttö Magneettinen

Tähän asti on käynnistynyt myös kaukosäätimettömillä (paristottomilla) avaimilla joissa on pelkkä siru. Hyvää tuuria on siis kestänyt kohta 12 vuotta. Ajonesto tietää hyvin mikä avain on kyseessä ilman paristoakin, koska virtalukon ympärillä oleva kehä tunnistaa avaimen sisällä olevan sirun, jolla ei ole tekemistä pariston kanssa.

Alkuperäisen kysyjän autossa vika on jossain muualla kuin kaukosäätimen paristossa.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Vastaa Viestiin