Hurjalta tuntuu vierestä seurata kun kone huutaa 3500rpm. Omassani olen muuten huomannut sellaisen featuren jo aiemminkin että kun dpf regen lähtee päälle niin samalla menee myös takalasin lämmitin päälle vaikka konsolissa se ei ole päällä! Saman teki nyt tuolla käskytetyllä regenilläkin. Bugi/vika?
Millä ohjainversiolla sait toimimaan ja kuinka nopeasti prosessi alkoi? Itse en ole kerinnyt tekstailemaan omaa..
Hurjalta tuntuu vierestä seurata kun kone huutaa 3500rpm. Omassani olen muuten huomannut sellaisen featuren jo aiemminkin että kun dpf regen lähtee päälle niin samalla menee myös takalasin lämmitin päälle vaikka konsolissa se ei ole päällä! Saman teki nyt tuolla käskytetyllä regenilläkin. Bugi/vika?
Millä ohjainversiolla sait toimimaan ja kuinka nopeasti prosessi alkoi? Itse en ole kerinnyt tekstailemaan omaa..
OP-Com sw 090821d ja hw 1.39. Alkoi käytännössä heti kun painikkeesta painoi, nosti ensin automaattisesti kierrokset 2000rpm ja hetken päästä 3500rpm. B1S1 ja B1S2 lämpötilat alkoivat hitaasti nousemaan ja kun saavuttivat tietyn pisteen alkoi prosentit juoksemaan ja lämpötilat hyppäsivät noihin vajaaseen 500 ja reiluun 600. Melkoisen lämmintä pakokaasua puskee prosessin aikana.
Hurjalta tuntuu vierestä seurata kun kone huutaa 3500rpm. Omassani olen muuten huomannut sellaisen featuren jo aiemminkin että kun dpf regen lähtee päälle niin samalla menee myös takalasin lämmitin päälle vaikka konsolissa se ei ole päällä! Saman teki nyt tuolla käskytetyllä regenilläkin. Bugi/vika?
Millä ohjainversiolla sait toimimaan ja kuinka nopeasti prosessi alkoi? Itse en ole kerinnyt tekstailemaan omaa..
OP-Com sw 090821d ja hw 1.39. Alkoi käytännössä heti kun painikkeesta painoi, nosti ensin automaattisesti kierrokset 2000rpm ja hetken päästä 3500rpm. B1S1 ja B1S2 lämpötilat alkoivat hitaasti nousemaan ja kun saavuttivat tietyn pisteen alkoi prosentit juoksemaan ja lämpötilat hyppäsivät noihin vajaaseen 500 ja reiluun 600. Melkoisen lämmintä pakokaasua puskee prosessin aikana.
Tarkoitin niitä koneen valinnan jälkeisiä variantteja. Hyvä että toimii, voi kärytellä vaikka ihan omaksi iloksi
Niin ne, vm 2007 alta Vectra-C/Signum ja Z19DTH koneeksi. Ei tunnista suoriltaan joten softan tarjoamista vaihtoehdoista neljänneksi ylin, eka missä on DPF+FP.
Voisiko tuo takalasin lämmitys liittyä juurikin noihin normaalia kuumempiin pakokaasuihin. Lämpimällä ilmalla on tunnetusti tapana nousta, ja kun se sieltä pakarista nousee jääkylmälle takalasille, niin poks? Esim. lentokoneissa käytetään lasien lämmitystä juurikin lämmönvaihteluiden ja lasin kestävyyden vuoksi(joustavuuden).
Vaatiiko tuo op-com käyttöönotto jotain kikkoja vai onko minun yksilöni vain rikki jo syntyessään? Punainen valo vain palaa vehkeessä ja ohjelmisto ilmoittaa, että "connectivity failed" tms. Ajuri kyllä tuntuisi asentuvan ok.
OP-Comilla tehdystä manuaalisesta DPF regeneroinnista vielä sen verran että myös minulla jätti muistiin jotta se olisi 70% täynnä vaikka regenerointi oli juuri tehty. Samanmoisen tiedon olin lukenut myös ulkomaisilta foorumeilta.
jmaatta kirjoitti:OP-Comilla tehdystä manuaalisesta DPF regeneroinnista vielä sen verran että myös minulla jätti muistiin jotta se olisi 70% täynnä vaikka regenerointi oli juuri tehty. Samanmoisen tiedon olin lukenut myös ulkomaisilta foorumeilta.
Muistaakseni TECH:ikin tekee saman. Auto polttelee sitten piakkoin itsekseen uudelleen tuon suodattimen. Meillä prosentit menivät ihan automaattisen regeneroinnin jälkeen jonnekin 17-18%, eli melko puhdasta jälkeä tulee.
jmaatta kirjoitti:Harmi kun tuli juuri nyt kokeiltua tuota toimintaa kun puhtausaste manuaalisen polton alkaessa oli 10%...
Eiköhän se auto polttele tuon suodattimen piakkoin. Sen takia se ilmeisesti asettaa arvoksi sen 70%, että tuo automaattinen regenerointi tulee piakkoin tuon manuaalisen polton jälkeen. En sitten tiedä todellista prosenttiarvoa, mihin tuolla manuaalisella poltolla pääsee? Kiitokset jmaatalle, nyt tietää että tuo pakotettu poltto toimii omassakin autossa, jos auto ei jostain syystä polttele puhtaaksi suodatinta automaagisesti.
OP-COM näytti meillä tosiaan viimeksi 18% arvoa, kun viimeisimmästä DPF poltosta oli laitteen mukaan 5km.