kehä III: Hermojen raastaja

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: kehä III: Hermojen raastaja

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

tturku kirjoitti: Ihmisten todellakin pitää vain tajuta, että liittymien kohdalla pitää antaa nätisti vetoketjussa tilaa liittymistä tulijoille, niin liikenne sujuu parhaiten.
Toinen mikä ihmisten pitäisi yleisesti ymmärtää on, että niissä liittymissä ja kiihdytyskaistoilla voisi tosiaankin _kiihdyttää_ sen vauhdin samaksi kuin muulla liikennevirralla. Samoin että sen liittymisen voi tehdä muuallakin kuin liittymäkaistan ensimmäisen 5m aikana.. On suorastaan käsittämätöntä millainen kiire ihmisillä on tunkea sinne muiden jalkoihin, vaikka vauhtia olisi puolet vähemmän ja kiihdytyskaista jatkuisi vielä, parhaimmillaan uutena omana kaistanaan, vaikka kuinka pitkälle.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: kehä III: Hermojen raastaja

Viesti Kirjoittaja tturku »

Täysin samaa mieltä. Nyt kun noita uusia liittymiä vasta tehdään, niin siellä on melkein joka kerta joku nysvä kiihdytyskaista päässä pysähtyneenä ja odottamassa sitä "väliä", mihin sitten sutii. Rampissa jo vauhtia sopisvasti vauhtia ja katsotaan se väli, johon suoraan vauhdilla sitten mennään ei tarvitse kovin isoa rakoa olla että ehtii.
Eniten ihmetyttää noi motarin ramppia 60 km/h ajavat, ja sitten aletaan jossain 80 vauhdissa sinne väliin työntämään. Lämä pohjaan ja nopeus on sama kuin koko motarilla ennenkuin siirrytään sekaan.
Itse ajan yleensä lujempaa kuin liityttävällä tiellä jolloin on helppo himmata sitten sopivasti vauhtia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin