Vikakoodeja pukkaa..
Vikakoodeja pukkaa..
Moi.Eli edellisten vikakoodien johdosta(p0101) vaihdoin ilmamassamittarin jonka jälkeen parin päivän ajon jälkeen tuli tcs off valo tauluun palamaan ja tyhjäkäynti tippui hyvin pienelle..Eli ei jaksa oikein käydä ilman kaasuttelua.Vein auton tos eilen piuhan päähän joka ton ylläolevan koodin lisäksi antoi myös seuraavat koodit : p1260 p1251 p1231
Mistäköhän on kyse?Voisiko joku hiukan antaa ohjeita miten / mistä kannattaisi tuota vyyhtiä lähteä purkamaan.
Mistäköhän on kyse?Voisiko joku hiukan antaa ohjeita miten / mistä kannattaisi tuota vyyhtiä lähteä purkamaan.
Re: Vikakoodeja pukkaa..
P1260 - Throttle Return Spring Too Low Force
P1251 - Throttle Motor Full PWM in Closing Direction
P1230 - Throttle Position Sensor 1 & 2 Circuit Sum Out Of Range
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =limb+home
Kaasuläppä limb homessa.
P1251 - Throttle Motor Full PWM in Closing Direction
P1230 - Throttle Position Sensor 1 & 2 Circuit Sum Out Of Range
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =limb+home
Kaasuläppä limb homessa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Vikakoodeja pukkaa..
No niin..Autosta oli huohotin puoli korkannu..Kaasuläppäkotelossa oli öljyä oikein mukavasti ja käynti oli oikein tukkosta.Nyt sit kun saatiin huohotinpuoli uusittua niin edelleen herjaa noi samat vikakoodit mutta tyhjäkäynti nyt 1500 kun se ennen tätä oli noin 500..voiko kyse siis olla limp home tilasta vaiko jostain muusta?
Re: Vikakoodeja pukkaa..
Limphomessa kaasuläpän ohjaus toimii vaijerilla, joten voit tarkistaa tilanteen, kun pyydät jonkun kaveriksi painamaan kaasua ja katsot itse liikkuuko vaijeri läppäkotelossa. Onko läppäkotelo putsattu? Limphomen resetointiohje löytyy etsillä.
Eski
Eski
Re: Vikakoodeja pukkaa..
Mihin tuossa kaveria tarvitsee. Läppikselle menevä putki vaan irti ja katsoo liikkuuko läppä vaijerista nyhtämällä. Resetointiin löytyy hyvät ohjeet youtubesta hakusanoilla saab limb home reset.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vikakoodeja pukkaa..
Jep, näkee sen noinkin.
Tällainen video ainakin löytyy: http://www.youtube.com/watch?v=nlqyT9eNMuU
Foorumin pilkunussimisperinteitä ylläpitäen on pakko vielä korjata, että se on muuten limp home, eikä limb
Eski
Tällainen video ainakin löytyy: http://www.youtube.com/watch?v=nlqyT9eNMuU
Foorumin pilkunussimisperinteitä ylläpitäen on pakko vielä korjata, että se on muuten limp home, eikä limb

Eski
Re: Vikakoodeja pukkaa..
No raaja-nilkutus, iran-irak.. Mobiilisti naputtelin, niin siksi en saanut pastettua youtuben linkkiäkään. :)
Jos jatketaan pilkunnussimislinjalla, niin kaasupoljinta painelemalla vaijeri liikkuu aina, olipa limpissä tai ei. ;)
-Sami
Jos jatketaan pilkunnussimislinjalla, niin kaasupoljinta painelemalla vaijeri liikkuu aina, olipa limpissä tai ei. ;)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vikakoodeja pukkaa..
Täällä samaa vikaa. Tyhjäkäynti siellä 1500. Uusi läppäkotelo asennettu ja sopeutettu mutta edelleen pukkaa limphomea. Huohotinpäivitys tehty n. 3v sitten kun auton hommasin.
Lähinnä kyselen kuinka hasardia tehdä pitempää matkaa? Tuusula-jkl-Tuusula
Lerssien sun muun tarkastukselle sai ajan vasta ensi viikolle ja olis vähän pakkorako
Lähinnä kyselen kuinka hasardia tehdä pitempää matkaa? Tuusula-jkl-Tuusula
Lerssien sun muun tarkastukselle sai ajan vasta ensi viikolle ja olis vähän pakkorako

Re: Vikakoodeja pukkaa..
Onko näin? Läpän ohjaushan tapahtuu normaalisti sähköisesti. Enpä ole itse koskaan tuota noin katsonut. Ainakaan läppäkotelon vaijerista kaasuttelu ei pitäisi onnistua muuten kuin limphome-tilassa...Tobbana kirjoitti: Jos jatketaan pilkunnussimislinjalla, niin kaasupoljinta painelemalla vaijeri liikkuu aina, olipa limpissä tai ei.
Eski
Re: Vikakoodeja pukkaa..
Lues Eski ajatuksen kanssa. Vaijeri liikkuu, läppä ei, ellei ole limpissä. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Vikakoodeja pukkaa..
Itse en lähtisi pitkää reissua limpissä ajamaan. Jos limpin syy ei ole selvillä, voi tulla isompaakin vahinkoa kuin reissun keskeytyminen...napalmi kirjoitti: Lähinnä kyselen kuinka hasardia tehdä pitempää matkaa? Tuusula-jkl-Tuusula
Tobbanalle: niinpä tietysti

Eski
Re: Vikakoodeja pukkaa..
Kiitoksia kaikille vastanneille.Limphome tilahan siel tosiaan oli päällä..Huohotin puoli meni vaihtoon ja myös se ilmamassamittari.Nyt sit mennäänkin taas uusilla vioilla.. 
