Vikakoodeja pukkaa..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Hese79
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Elo 18, 2006 15:09
Paikkakunta: Tampere

Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Hese79 »

Moi.Eli edellisten vikakoodien johdosta(p0101) vaihdoin ilmamassamittarin jonka jälkeen parin päivän ajon jälkeen tuli tcs off valo tauluun palamaan ja tyhjäkäynti tippui hyvin pienelle..Eli ei jaksa oikein käydä ilman kaasuttelua.Vein auton tos eilen piuhan päähän joka ton ylläolevan koodin lisäksi antoi myös seuraavat koodit : p1260 p1251 p1231

Mistäköhän on kyse?Voisiko joku hiukan antaa ohjeita miten / mistä kannattaisi tuota vyyhtiä lähteä purkamaan.
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

P1260 - Throttle Return Spring Too Low Force
P1251 - Throttle Motor Full PWM in Closing Direction
P1230 - Throttle Position Sensor 1 & 2 Circuit Sum Out Of Range

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =limb+home
Kaasuläppä limb homessa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Hese79
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Elo 18, 2006 15:09
Paikkakunta: Tampere

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Hese79 »

No niin..Autosta oli huohotin puoli korkannu..Kaasuläppäkotelossa oli öljyä oikein mukavasti ja käynti oli oikein tukkosta.Nyt sit kun saatiin huohotinpuoli uusittua niin edelleen herjaa noi samat vikakoodit mutta tyhjäkäynti nyt 1500 kun se ennen tätä oli noin 500..voiko kyse siis olla limp home tilasta vaiko jostain muusta?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Eski »

Limphomessa kaasuläpän ohjaus toimii vaijerilla, joten voit tarkistaa tilanteen, kun pyydät jonkun kaveriksi painamaan kaasua ja katsot itse liikkuuko vaijeri läppäkotelossa. Onko läppäkotelo putsattu? Limphomen resetointiohje löytyy etsillä.

Eski
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mihin tuossa kaveria tarvitsee. Läppikselle menevä putki vaan irti ja katsoo liikkuuko läppä vaijerista nyhtämällä. Resetointiin löytyy hyvät ohjeet youtubesta hakusanoilla saab limb home reset.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, näkee sen noinkin.
Tällainen video ainakin löytyy: http://www.youtube.com/watch?v=nlqyT9eNMuU

Foorumin pilkunussimisperinteitä ylläpitäen on pakko vielä korjata, että se on muuten limp home, eikä limb :lol:

Eski
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

No raaja-nilkutus, iran-irak.. Mobiilisti naputtelin, niin siksi en saanut pastettua youtuben linkkiäkään. :)

Jos jatketaan pilkunnussimislinjalla, niin kaasupoljinta painelemalla vaijeri liikkuu aina, olipa limpissä tai ei. ;)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
napalmi
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 16:20
Paikkakunta: Tuusula

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja napalmi »

Täällä samaa vikaa. Tyhjäkäynti siellä 1500. Uusi läppäkotelo asennettu ja sopeutettu mutta edelleen pukkaa limphomea. Huohotinpäivitys tehty n. 3v sitten kun auton hommasin.

Lähinnä kyselen kuinka hasardia tehdä pitempää matkaa? Tuusula-jkl-Tuusula

Lerssien sun muun tarkastukselle sai ajan vasta ensi viikolle ja olis vähän pakkorako :evil:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tobbana kirjoitti: Jos jatketaan pilkunnussimislinjalla, niin kaasupoljinta painelemalla vaijeri liikkuu aina, olipa limpissä tai ei. ;)
Onko näin? Läpän ohjaushan tapahtuu normaalisti sähköisesti. Enpä ole itse koskaan tuota noin katsonut. Ainakaan läppäkotelon vaijerista kaasuttelu ei pitäisi onnistua muuten kuin limphome-tilassa...

Eski
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Lues Eski ajatuksen kanssa. Vaijeri liikkuu, läppä ei, ellei ole limpissä. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Eski »

napalmi kirjoitti: Lähinnä kyselen kuinka hasardia tehdä pitempää matkaa? Tuusula-jkl-Tuusula
Itse en lähtisi pitkää reissua limpissä ajamaan. Jos limpin syy ei ole selvillä, voi tulla isompaakin vahinkoa kuin reissun keskeytyminen...

Tobbanalle: niinpä tietysti :D

Eski
Hese79
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Elo 18, 2006 15:09
Paikkakunta: Tampere

Re: Vikakoodeja pukkaa..

Viesti Kirjoittaja Hese79 »

Kiitoksia kaikille vastanneille.Limphome tilahan siel tosiaan oli päällä..Huohotin puoli meni vaihtoon ja myös se ilmamassamittari.Nyt sit mennäänkin taas uusilla vioilla.. :D
Vastaa Viestiin