
3.0 Tid
Re: 3.0 Tid
Mikshän ihmeessä nuo vee kutvoset on niitä halvimpia ikäluokkansa femmoja 

Re: 3.0 Tid
Itse ostin liikkeestä, kuukautta myöhemmin alkoi laatikosta kuulua ulinaa. Ei ollut liikkeestä ostettunakaan kuin perävalotakuu. Näin kuluttaja-asiamiehen ja liikkeen mielestä. Autolla ajettu silloin karvan yli 200tkm, joka lienee tänäpäivänä jo minimi suurimmassa osassa ko. autoja.JussiE kirjoitti:Mutta hyvänä ohjeena voisi pitää sitä, ettei ainakaan yksityiseltä osta. Perävalotakuu ei hirveästi lohduta. Toisaalta ei se autoliikkeenkään takuu lohduta jos menee umpeen ennen vian ilmenemistä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 3.0 Tid
Öljynvaihtovälin puolittaminen ainakin auttaa ja siirtyminen täyssynteettiseen 0w40 öljyyn.Ainakin tässä minun auton tapauksessa(ajettu 320 000km,alkuperäinen 02 vuosimallin moottori eikä mitään ongelmia)9-5T kirjoitti:Kerrotko miten huolto voisi estää putkien vajoamisen?JussiE kirjoitti:Varmasti hyvä huolto ja oikeat aineet moottorissa auttaa.
Re: 3.0 Tid
Jos olisit lukenut samaisen kappaleen loppuun, niin:9-5T kirjoitti:Varmasti hyvä huolto ja oikeat aineet moottorissa auttaa.
Kerrotko miten se on estänyt putkien vajoamisen?
Varmasti hyvä huolto ja oikeat aineet moottorissa auttaa. Pahasti tekovikaisessa yksilössä tämä todennäköisesti vain lisää hieman kestoikää, ei estä ongelman ilmenemistä jossain vaiheessa.
Saab 9-5 3,0TiD Vector 2002
Re: 3.0 Tid
Eikö olisi huomattavasti helpompaa kertoa sitä että miksi mikään huolto ei vaikuta lähtökohtaisesti rakenteelliseen vikaan?
Vai silkkaa tietämättömyyttäsikö kyselet?
Vai silkkaa tietämättömyyttäsikö kyselet?
Re: 3.0 Tid
Pointti ei ollut että mikään huolto ESTÄISI putkien vajoamista. Saattaa vaan antaa autolle muutaman ajokilometrin lisää. En jaksaisi enää saivarrella näiden sanamuotojen kanssa.9-5T kirjoitti:Miten mikään huolto estää putkien vajoamisen edes päivän myöhemmin?JussiE kirjoitti:Jos olisit lukenut samaisen kappaleen loppuun, niin:
Varmasti hyvä huolto ja oikeat aineet moottorissa auttaa. Pahasti tekovikaisessa yksilössä tämä todennäköisesti vain lisää hieman kestoikää, ei estä ongelman ilmenemistä jossain vaiheessa.
Putkien vajoaminen on yhdistetty hyvinkin monessa aiheeseen liittyvässä selvityksessä öljyn laatuun ja määrään. Mm. autoihin tuli päivitys jossa öljytikkua lyhennettiin. Kyseessä on varmasti vika moottorissa ja jos sylinteriputket ovat vajotakseen niin ne sitten vajoavat. Luulisin tosin että jos sillä ajelee vaikka kokonaan ilman öljyä, niin vajoavat vähän nopeammin.
Saab 9-5 3,0TiD Vector 2002
Re: 3.0 Tid
Mikä ihmeen seikka tai asia esti jo kerralla reilusti kertomasta sitä että "väite" on perusteeton?9-5T kirjoitti:Eikö tuollaiselle väitteelle saa kysyä perusteita?Minuteman kirjoitti:Eikö olisi huomattavasti helpompaa kertoa sitä että miksi mikään huolto ei vaikuta lähtökohtaisesti rakenteelliseen vikaan?
Vai silkkaa tietämättömyyttäsikö kyselet?
Re: 3.0 Tid
Saattaahan se jotain muutakin aiheuttaa.9-5T kirjoitti:Minä luulen että ilman öljyä ajaminen aiheuttaa muita ongelmia kuin putkien vajoamisen.JussiE kirjoitti: Luulisin tosin että jos sillä ajelee vaikka kokonaan ilman öljyä, niin vajoavat vähän nopeammin.
Saab 9-5 3,0TiD Vector 2002
Re: 3.0 Tid
Höpöhöp, ja pask. jauh. sekä pilk. nus. ja tiedät sen itsekin.9-5T kirjoitti:Minä en tiedä mitään huoltoa joka voisi estää tai myöhästyttää putkien vajoamisen, siksi kysyin jos "tiedon" kertojilla oli tiedossa joku syy miksi niin kävisi.Minuteman kirjoitti:Mikä ihmeen seikka tai asia esti jo kerralla reilusti kertomasta sitä että "väite" on perusteeton?
Olisit voinut kerralla ja reilusti, ja yhdellä ainoalla viestillä kertoa asian oikean tolan.
Re: 3.0 Tid
Noniin, nyt jatketaan pelkästään aiheesta. Jokainen joka kirjoittaa aiheeseen saa tuoda myös selkeästi oman näkökantansa eikä vain kyseenalaista toisen kirjoitusta. Samoin loppuu vihjailut, kirjoitetaan selkeästi suoraan se oma näkökanta esiin niin ei tule tälläistä vääntöä.
Tommi / ylläpito
Tommi / ylläpito
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 3.0 Tid
Kyllähä tuo on rakenteellinen ongelma ja etsillähän tuosta löytyy paljon tekstiä syistä ja seurauksista. Itse aikanaan kyselin Suomen maahantuojan tekniseltä neuvonnalta, onko nuo viimeiset päivitykset auttaneet asiaan, mutta ei tullut selvää vastausta kysymykseen. Saksan päässä kerrottiin että opelissa on ollut ongelmia vielä sen jälkeenkin, kun lopettivat saabissa 2005 tuon konetyypin käytön. Kertoivat käytön vaikuttavan paljon, tuleeko ongelmia. Koneen pitää antaa lämmetä rauhallisella ajolla, liian raju pistemäinen lämmönnousu suurikokoisessa lohkossa on ollut yksi syy ongelmiin. Putkien sovitustapaa muutettiin, joka paransi kestävyyttä. Tällaisia vastauksia sain aikanaan, mutta asiasta on kirjoitettu paljon, myös opelin foorumilla. Ja rellukin käytti samaa konetta.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 3.0 Tid
Eli ei koskaan konetta (ainakaan tätä 308 L) kylmiltään pakkasesta väkisin vääntäen käyntiin! Onneksi on nuo Eberit ym. keksitty, jos ei ole sähköä saatavilla.joukolainen kirjoitti:Kertoivat käytön vaikuttavan paljon, tuleeko ongelmia. Koneen pitää antaa lämmetä rauhallisella ajolla, liian raju pistemäinen lämmönnousu suurikokoisessa lohkossa on ollut yksi syy ongelmiin.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-