Flekti huutaa ja lämmöt nousee

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Flekti huutaa ja lämmöt nousee

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mikäs NG900:ssa on finaalissa kun flekti on alkanut huutamaan tavallista herkemmin vaikka kelit on kylmentyneet? Eilen potkijaisiin lähtiessä sidi ilmotti jäähdytysnesteen vajaudesta ja jouduin lisäämään varmaan litran verran nestettä.

Vaikuttas että nesteet häviää pieninä määrinä höyrynä ilmaan kun ei auton alla eikä letkuissa näy olevan vuotoa eikä paisuntasäiliön pinta kupli ettei kannetiivistekään falskaa... Mites nuo termari & vesipumppu, liittyskö tähän ja alkasko jommankumman aika olemaan ohi, mittarissa nyt 156tkm ja ikä -95.
Viimeksi muokannut NG900T, La Marras 06, 2004 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla hukkasi aikanaan aika pitkään nesteitä mystisesti. Ylempi vesiletku olikin sitten syyllinen, lojahti vihdoin kunnolla. Maksoi Laakkosella 243mk. Samasta aiheesta keskusteltu joskus aikasemminkin forumin alkuaikoina.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Musta taas tuntuu et jokainen saabbi hukkaa nestettä.. Aina kun naapuri pistää tulille ton 9-3 siinä alkaa flekti höriseen.. :roll: :x Häirittee mun keskittymistä kun käynnistän omaa romua. :twisted: Ja kaikkialla muuallakin kun saabbi pistetään tulille ni johan flekti rääkyy apua. :?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Omassa ainakin tuon ilmastoinnin takia flekti huutaa vähän väliä.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
aaltot
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 04:25

Viesti Kirjoittaja aaltot »

Frostgrey kirjoitti:Omassa ainakin tuon ilmastoinnin takia flekti huutaa vähän väliä.
Sama juttu, jos 9-3 sessa pitää ilmastointia päällä niiin ainakin mulla flekti huutaa vaikka olis +12, ja ilman sitä ei....
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Jotainhan se enteili, nyt on alkanu lämmöt nousta, ja sinne punaselle asti jos antaa mennä :? Ajoviima ei riitä jäähdyttämään riittävästi, joten on välillä sammutettava tien sivuun jäähdyttelemään.

Ehdotuksia?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Tuntus ettei vesi nyt jostain syystä kierrä.... Koitappa kiehauttaa termari ja jos aukee ihan ok, niin sitten vesipumppu yms tutkinnan alle....


Mites syyläri.... OG satkuissa ainakin jäähdytyshaitarit hapettuu ovelasti, vaikka näyttää priimalta niin lämmönsiirtokyky on ihan nollassa....


Toivottavasti löytyy vika.... Mullakin oli samaa vikaa, mutta meni onneksi syylärinvaihdolla ohi....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mulla tuossa vanhassa satkussa rupes oireileen samalla tavoin , syy löytyi lopulta syyläri oli tukossa ja täytyi vaihtaa uusi .
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vaihtoehdot lienee siis joko termari, vesipumppu tai syyläri tukossa, mites näitä nyt vois testailla kotikonstein? termarin "kiehautus" ? :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

NG900T kirjoitti:Vaihtoehdot lienee siis joko termari, vesipumppu tai syyläri tukossa, mites näitä nyt vois testailla kotikonstein? termarin "kiehautus" ? :roll:

Joo, elikkä kun oot aamumunat keitellyt niin ryhdyt seuraavanlaisiin hommiin....


Nakkaat termarin kattilaan ja alat keitteleen.... Jos on mittari mikä kestää kunnolla lämpöjä, niin mittailet sillä ja tarkkailet, koska termostaatti aukee....

Jos ei mittaria ole niin kiehumispiste on hyvä vertailupiste.... Jos ei aukene ollenkaan niin homma on selvä....

Aukeaman pitäsi olla lisäksi kunnollinen.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

http://www.thesaabsite.com/900new/NG900 ... 20properly?

A failing thermostat can often be identified by noting that the temperature gauge will steadily climb and the gauge will not come down. This is an indication that the thermostat is not opening. BE CAREFUL! In this condition, the engine coolant temperature is extremely hot and will burn you!

Tuntuis tuon perusteella että termari on jäänyt jumiin kiinni -asentoon.

Hyvä sivusto muuten, paljon hyviä vinkkejä ihan tutuista hämärämpiin ongelmiin...

Kiitos vaan e0000333 reseptistä :)
Toisaalta samalla kun termostaatin irroitan niin samalla sen myös vaihtaa uuteen kun tuo ei nyt kalliskaan onneks ole, mutta voishan sitäkin toisaalta ihan kokeilumielessä testata jälkeenpäin... frouvalle vaan ei viitsi puhua mitään mitä sitten kattilassa kokkailen. :D
Viimeksi muokannut NG900T, Su Marras 07, 2004 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:frouvalle vaan ei viitsi puhua mitään mitä sitten kattilassa kokkailen. :D
Nakkaat sen muina miehinä pottujen kaveriksi. :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin