Flekti huutaa ja lämmöt nousee
Flekti huutaa ja lämmöt nousee
Mikäs NG900:ssa on finaalissa kun flekti on alkanut huutamaan tavallista herkemmin vaikka kelit on kylmentyneet? Eilen potkijaisiin lähtiessä sidi ilmotti jäähdytysnesteen vajaudesta ja jouduin lisäämään varmaan litran verran nestettä.
Vaikuttas että nesteet häviää pieninä määrinä höyrynä ilmaan kun ei auton alla eikä letkuissa näy olevan vuotoa eikä paisuntasäiliön pinta kupli ettei kannetiivistekään falskaa... Mites nuo termari & vesipumppu, liittyskö tähän ja alkasko jommankumman aika olemaan ohi, mittarissa nyt 156tkm ja ikä -95.
Vaikuttas että nesteet häviää pieninä määrinä höyrynä ilmaan kun ei auton alla eikä letkuissa näy olevan vuotoa eikä paisuntasäiliön pinta kupli ettei kannetiivistekään falskaa... Mites nuo termari & vesipumppu, liittyskö tähän ja alkasko jommankumman aika olemaan ohi, mittarissa nyt 156tkm ja ikä -95.
Viimeksi muokannut NG900T, La Marras 06, 2004 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Mulla hukkasi aikanaan aika pitkään nesteitä mystisesti. Ylempi vesiletku olikin sitten syyllinen, lojahti vihdoin kunnolla. Maksoi Laakkosella 243mk. Samasta aiheesta keskusteltu joskus aikasemminkin forumin alkuaikoina.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Musta taas tuntuu et jokainen saabbi hukkaa nestettä.. Aina kun naapuri pistää tulille ton 9-3 siinä alkaa flekti höriseen..
Häirittee mun keskittymistä kun käynnistän omaa romua.
Ja kaikkialla muuallakin kun saabbi pistetään tulille ni johan flekti rääkyy apua. 




Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Tuntus ettei vesi nyt jostain syystä kierrä.... Koitappa kiehauttaa termari ja jos aukee ihan ok, niin sitten vesipumppu yms tutkinnan alle....
Mites syyläri.... OG satkuissa ainakin jäähdytyshaitarit hapettuu ovelasti, vaikka näyttää priimalta niin lämmönsiirtokyky on ihan nollassa....
Toivottavasti löytyy vika.... Mullakin oli samaa vikaa, mutta meni onneksi syylärinvaihdolla ohi....
Mites syyläri.... OG satkuissa ainakin jäähdytyshaitarit hapettuu ovelasti, vaikka näyttää priimalta niin lämmönsiirtokyky on ihan nollassa....
Toivottavasti löytyy vika.... Mullakin oli samaa vikaa, mutta meni onneksi syylärinvaihdolla ohi....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
NG900T kirjoitti:Vaihtoehdot lienee siis joko termari, vesipumppu tai syyläri tukossa, mites näitä nyt vois testailla kotikonstein? termarin "kiehautus" ?
Joo, elikkä kun oot aamumunat keitellyt niin ryhdyt seuraavanlaisiin hommiin....
Nakkaat termarin kattilaan ja alat keitteleen.... Jos on mittari mikä kestää kunnolla lämpöjä, niin mittailet sillä ja tarkkailet, koska termostaatti aukee....
Jos ei mittaria ole niin kiehumispiste on hyvä vertailupiste.... Jos ei aukene ollenkaan niin homma on selvä....
Aukeaman pitäsi olla lisäksi kunnollinen.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
http://www.thesaabsite.com/900new/NG900 ... 20properly?
A failing thermostat can often be identified by noting that the temperature gauge will steadily climb and the gauge will not come down. This is an indication that the thermostat is not opening. BE CAREFUL! In this condition, the engine coolant temperature is extremely hot and will burn you!
Tuntuis tuon perusteella että termari on jäänyt jumiin kiinni -asentoon.
Hyvä sivusto muuten, paljon hyviä vinkkejä ihan tutuista hämärämpiin ongelmiin...
Kiitos vaan e0000333 reseptistä
Toisaalta samalla kun termostaatin irroitan niin samalla sen myös vaihtaa uuteen kun tuo ei nyt kalliskaan onneks ole, mutta voishan sitäkin toisaalta ihan kokeilumielessä testata jälkeenpäin... frouvalle vaan ei viitsi puhua mitään mitä sitten kattilassa kokkailen.
A failing thermostat can often be identified by noting that the temperature gauge will steadily climb and the gauge will not come down. This is an indication that the thermostat is not opening. BE CAREFUL! In this condition, the engine coolant temperature is extremely hot and will burn you!
Tuntuis tuon perusteella että termari on jäänyt jumiin kiinni -asentoon.
Hyvä sivusto muuten, paljon hyviä vinkkejä ihan tutuista hämärämpiin ongelmiin...
Kiitos vaan e0000333 reseptistä

Toisaalta samalla kun termostaatin irroitan niin samalla sen myös vaihtaa uuteen kun tuo ei nyt kalliskaan onneks ole, mutta voishan sitäkin toisaalta ihan kokeilumielessä testata jälkeenpäin... frouvalle vaan ei viitsi puhua mitään mitä sitten kattilassa kokkailen.

Viimeksi muokannut NG900T, Su Marras 07, 2004 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429