ilmastointi ongelmaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Osaiskohan joku sanoa, mikä on vialla, kun allekirjoituksen auton ilmastointi pelaa silloin ku sillä itellä kiinnostaa. ilmastointi huollon teetin viime kesänä, jo sillon oli samanlaisia vinkeitä... :? Johan tuolla pärjää, mutta olis se mukava, että se pelais niinku pitää, ku kerran on olemassa.
Niin ja sisäilmankierto menee joskus itsestään päälle, yleensä käynnistyksen yhteydessä. Sisäilman haistelija vaihdettu uuteen käytettyyn..
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja sarka »

Käsittääkseni ihan normaalia toimintaa tuo sisäilmankierrätys.

Itellä tulis mieleen että olis elektroniikassa jotain vikaa tai ihan liitin irti/löysällä jos se ihan millon sattuu toimii... Vai tarkoititko, että ei tule kylmää kuin millon sattuu? Silloin voisi syynä olla viallinen/löysä kompressorin magneettikytkin tai sen johto
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja et »

Haku toiminnon käyttö olisi suotavaa mutta kun edes viitsis painaa "Näytä aktiiviset viestiketjut" nappia.
http://m.youtube.com/watch?desktop_uri= ... qf9o&gl=US
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Tarkotin että tuo ite automatiikka ei aina pelaa, kyllä tuon saa kylmää puhaltaan, ku laittaa lämpötilan "LO" asentoon. Monesti toimii ihan oikein että saa helteilläkin olla lämpösäädetty esim: 21.
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja sarka »

et kirjoitti:... mutta kun edes viitsis painaa "Näytä aktiiviset viestiketjut" nappia.%2Fwatch%3Fv%3DUT06QUfqf9o&v=UT06QUfqf9o&gl=US
Ei löytynyt mitään tähän ongelmaan liittyvää?

Jos piuhat ja liittimet on kaikkialla ok niin luulisin elektroniikkayksikön olevan loppunsa edellä.

Edit: sulla on vissiin ACC3 niin en tiedä miten se näyttää vikakoodit, mutta ne jos lukaisee niin pitäs vian löytyä helpolla.
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

sarka kirjoitti:Edit: sulla on vissiin ACC3 niin en tiedä miten se näyttää vikakoodit, mutta ne jos lukaisee niin pitäs vian löytyä helpolla.
Ajamalla kalibroinnin näyttää ACC:n paneelin näyttö vikojen lukumäärän. Itse viikakoodit pitää lukea TECH2:sella.
Jos kalibrointi menee läpi ja 0 loimottaa näytössä on kaikki paneelin mukaan OK.
Kalibrointi kannattaa kuitenkin ajaa, ongelma saattaa korjaantua sillä.

Kalibroinnin näppäinyhdistelmä löytyy auton käyttöohjekirjasta.
Oisko ollu AUTO ja <-> napit samaan aikaan pohjaan?
Pöhkis
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: La Syys 12, 2009 20:26

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Pöhkis »

DIggItaLLr kirjoitti:
sarka kirjoitti:Edit: sulla on vissiin ACC3 niin en tiedä miten se näyttää vikakoodit, mutta ne jos lukaisee niin pitäs vian löytyä helpolla.
Ajamalla kalibroinnin näyttää ACC:n paneelin näyttö vikojen lukumäärän. Itse viikakoodit pitää lukea TECH2:sella.
Jos kalibrointi menee läpi ja 0 loimottaa näytössä on kaikki paneelin mukaan OK.
Kalibrointi kannattaa kuitenkin ajaa, ongelma saattaa korjaantua sillä.

Kalibroinnin näppäinyhdistelmä löytyy auton käyttöohjekirjasta.
Oisko ollu AUTO ja <-> napit samaan aikaan pohjaan?
Vahvistan napit oikeiks
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Kiitoksia taas kaikille vastanneille, tämä ongelma ratkesi tällä kertaa kalibroinnilla, jota ei varmasti ikinä ole tehty, autolla ajettu kuiten kohta 340 000km, taas oli foorumista hyötyä.. :)
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Vika palautui, eli satunnaisesti pelaa. Ja kalibroinnin yhteydessä ei näytä nollaa vaan ykköstä, mitäs tämä tarkoittaa?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4249
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Tarkoittaa että löytynyt yksi vika. Koodi pitää lukea testerillä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5435
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kuuluuko o-renkaiden olla jämptejä vai hieman väljiä kun niitä sovitetaan esim höyrystimen liitoksiin? Ts. jos pistää renkaan putkeen ja putken suun alaspäin niin pitäskö sen renkaan pysyä siinä? Epäilyttää vaa mitä tuli ostettua Etolasta..

Ilmastoinnin romppeet muuten nyt asenettu muuten, mutta uutta kuivainta en ole avannut. Onko siitä haittaa jos ne putket ja anturin liittää siihen ja kuivain sitten haukkaa kosteaa ilmaa sisäänsä ja on ilman aineita päiviä?
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7786
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Epäilyttää vaa mitä tuli ostettua Etolasta..

Toivottavasti linkin mukaista tuotetta....
http://o-ring.info/en/products/by-compound/hnbr-x-nbr/
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5435
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

NBR70 myivät Tiivistekeskuksen soiton jälkeen. H edessä näemmä lisää lämpitilakestoa 30 astetta, mutta eikai kompuran painepuolellakaan nyt yli 120 asteen huidella?
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5435
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nonii aivan loistava lyhytlohko -> pitkälohto (ja samalla wanhan mallin -> r134a) konversio kylmästöinnin osalta suoritettu loppuun kunnialla. Turhinta työtä teetti ne Etolan/Etran o-renkaat. Möivät löysiä ja ohkasia paskoja, jokka vuoti ku seula mutta onneksi Turun Thermohuollossa oli sellasia kunnon nakkeja, joita sitten tuli vaihdeltua tilalle. Kylmämies samalla koki jotain uutta, jota ei ole ennen tavannut: typellä tehdyssä koeponnistuksessa ei vuotanut mutta alipaineella vuoti... Etola näemmä osaa kaiken.

Jälkihuolestumista tuli aineiden osalta. Jos tämä huoltomies kattoi auton vuosimallin mukaan aineet niin eikai se sinne mitää r12 korvaavaa laittanut vai näkeekö se heti kompurasta (tarra kyl siä paskan alla piilos) ja/tai liittimistä et kuuluu tökätä r134a? En vain ottanut tota konversioo puheeksi...

Ot: sähköpeilit ollu samois säädöis 5v ja nyt ei enää pelaa. Ilmastoinnin kaikki anturit ollu avoimes ilmas vähintään 5v ja pelaavat moitteetta...

Kiitokset Kangasalalle purkuosien myyjälle ja suosittelen Turun Thermohuoltoa muillekkin. En edes kysynyt hintaa misään vaiheessa, mutta halvemmaksi tuli kuin Motonetin pihassa olevan katoksen hinta... Plus sieltä motonetin pihalta ei saa koepaineistusta eikä varmaankaa Hellan o-renkaitakaan...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: ilmastointi ongelmaa

Viesti Kirjoittaja et »

JP_Vette kirjoitti:Kylmämies samalla koki jotain uutta, jota ei ole ennen tavannut: typellä tehdyssä koeponnistuksessa ei vuotanut mutta alipaineella vuoti...
Antoiko "kylmämies" typpipaineiden olla olla sisällä usean tunnin ajan ja yhtään ei paine laskenu?
JP_Vette kirjoitti:Jos tämä huoltomies kattoi auton vuosimallin mukaan aineet niin eikai se sinne mitää r12 korvaavaa laittanut vai näkeekö se heti kompurasta (tarra kyl siä paskan alla piilos) ja/tai liittimistä et kuuluu tökätä r134a? En vain ottanut tota konversioo puheeksi...
Toivottavasti ei ollu sokea "kylmämies".

Vinkki: Kylmästöinnin saa pelaamaan hetkellisesti millä tahansa F kylmäaineella mutta periaatteena on yleensä tehdä pitävä laitos.

Rahat pois tyhmältä asiakkaalta on arkipäivää autokorjaamoalalla.
Vastaa Viestiin