JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kopio tuolta kuvien luota..

Jotain säätämistä..

EGT anturi löysi paikkansa


minä näen pultin siinä pakosarjassa en EGT anturia... 8.8 lienee pultin kovuus... ei ota selvää ku epätarkka kuva
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Reps* :lol:

Oikeassa taidat olla :D
Mutta pidemmälle mentäessä, siinä on paikka anturille.. pultti suojasi kierteitä :)
Pitäis siis korjata, että anturille löytyi paikka: "mutteri" hitsattu kohilleen johon anturi kierretään kiinni :)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

huumorilla mennään...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Kulkispa se autoki pelkällä huumorilla, mutta kun ei. Pyydetään jotain 1.3paaria...mutta ei päästä kuin yhteen :S
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

jeippo kirjoitti:Reps* :lol:

Oikeassa taidat olla :D
Mutta pidemmälle mentäessä, siinä on paikka anturille.. pultti suojasi kierteitä :)
Pitäis siis korjata, että anturille löytyi paikka: "mutteri" hitsattu kohilleen johon anturi kierretään kiinni :)
huomasitko muuten että EGT:n kiinnikkeen jenka oli 1/8NPT, olisko osa siitä vuototuhinasta tullut siitä suunasta jos millimutteriin vedit kiinni ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Eikun se pultti suojasi kierteitä :)

Jeippo, eikun aattelin ettää olet tupakilla ollut jossain tallin ulkopuolella ja auto käynyt tallin oven suussa. Helposti moisissa tilanteissa jää huomaamatta tommoset pienet vuodot... Mulla ei ole muuta ropleemaa öljyvuotojen kanssa kuin että kendali tulee normaalia saappimaisemmin tiivisteiden ohi, ja aikanaan eskortissa vilkkui öljyvalo mutkissa.

Katista vaan aattelin tosiaan että kauhee jumppa sitten leimalle mennessä, ei ne kai kuitenkaan niin pahasti ahdista että ainakaan tehojen takia ei laittais. Mutta juu maksaahan ne hitosti. Ja tekee sitten paremmaksi joskus ajan kanssa, nyt heti kun on aina kiire :P
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Juu huomasin että jenka oli eri ku "normi" pulteissa. Sikspä kiersinki tuon pultin vaan sormilla alulle sen verran kun meni jenkoja pilaamatta. Tarkoituksena ettei roiskeet pääse tukkimaan kierteitä. Ja niin tiukkaan anturi siihen meni, ettei kyllä falskaa sieltä.

Juu tuossa öljyvuodossa olin skarppina onneks :) ja eihän se kisakissa ahdista, eikä maksa jos tietää mistä tilaa. Mutta se nyt jäi ja varauduin joka vuotiseen putkijumppaan tosiaan :)
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Noniin nyt on 370km ajettu Toimivalla pelillä.

Tänään tarkistin vuodot letkuista, eikä mitään ongelmia löytynyt. Sit kiristin vielä hukkiksen kelloa vähän, eli nostin peruspaineet johkain 0,65bar ja kappas... johan rupes kerään ahtoja ja Mairi ja Reqqi menivät käsikädessä kuin nunna ja joku.
Amul näytti välillä -258 ja -62 ja jotain sinne päin.
Tosin karttojakin muokkasi kangasalan tohtori taas parempaan päin.

Seuraavaks sit ne suuttimet ja muutama heponen lisää ja tarkempi säätö laajakaistan kanssa. Joskos tuohon sais vielä vähän agressiivisuutta lisää. Mutta nyt hyvät jussit kaikille :)
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Miten alhaalta herää vs. alkuperäinen ahdin?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

0,5bar/2500rpm
1bar/3000rpm
optimoimattomalla softalla ja vajaalla peruspaineella, mutta tuskin tuosta enää montaa sataa kierrosta paranee.

Verrokki T25 2-litrainen T5 kone 3" putki:
0,5bar/1700rpm
1bar/2200rpm
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Täytyypä logata omasta vitosella tuolta alhaalta niin katsotaan miten eroaa 3" putki vs. ahdistusputki.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Tulipas tässä mieleen vielä kun säätöjä haetaan eikä softakaan ole kokonaan valmis, niin kuinka on? MaiR ja Mreq kulkee tosi nätisti yhdessä, mutta sit sivusilmällä kun kyttäilee ahtopaine mittaria, niin piikkaa sinne 1,35-1,4bar mutta laskee saman tien kuin lehmänhäntä 0,9-1.0 baariin. Onko siis forgen kello vielä liian löysä pitämään painetta yllä vai johtuuko kyseinen raju ja nopea lasku softan kartoista? Eihän sen tartte varmaankaan jäädä sinne 1,4baariin, mutta ei nyt luulis että ihan nuin rajua laskua pitäis ihan heti tulla kun saavuttaa tuon kyseisen paineen. Siinä about 3500rpm-4000rpm kohdalla on tuo piikki tulee ja siittä se siit laskeeki heti. Eli jäykempää jousta vois varmaan koittaa? kerran jo vaihdoin sen vihrästä siniseen. Vielä olis punanen kokeilematta..
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Turbo muuttuu ahtaan pakopuolen vuoksi pakokaasujarruksi? Kaasuja ei vaan kulje riittävästi läpi isommilla jengoilla jotta voisi ahtoja tulla enempää? Tolleen samalla tapaa ainakin itellä teki 16T-#7:n kanssa, enää ei.
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Tuskin nyt td05 16g big bore ja jollain isoimmalla pakopuolen pesällä ja siivellä ihan heti ahtaaks käy 3"putkiston kanssa. Vasta kun on otettu se 270hp irti ja valmistaja lupailee kuitenki että vielä 100hp on otettavissa. Niin vähän epäilen että ahistaa vielä mistään todellakaan.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu

Viesti Kirjoittaja f-19 »

No eihän se nyt niin iso ole :)

Kerro sitten jossain vaiheessa miten ratkaisitte paineen piikkailun ja ahtojen tippumisen yläkierroksilla.
Vastaa Viestiin