JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24616
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
kopio tuolta kuvien luota..
Jotain säätämistä..
EGT anturi löysi paikkansa
minä näen pultin siinä pakosarjassa en EGT anturia... 8.8 lienee pultin kovuus... ei ota selvää ku epätarkka kuva
Jotain säätämistä..
EGT anturi löysi paikkansa
minä näen pultin siinä pakosarjassa en EGT anturia... 8.8 lienee pultin kovuus... ei ota selvää ku epätarkka kuva
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Reps*
Oikeassa taidat olla
Mutta pidemmälle mentäessä, siinä on paikka anturille.. pultti suojasi kierteitä
Pitäis siis korjata, että anturille löytyi paikka: "mutteri" hitsattu kohilleen johon anturi kierretään kiinni

Oikeassa taidat olla

Mutta pidemmälle mentäessä, siinä on paikka anturille.. pultti suojasi kierteitä

Pitäis siis korjata, että anturille löytyi paikka: "mutteri" hitsattu kohilleen johon anturi kierretään kiinni

- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24616
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
huumorilla mennään...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Kulkispa se autoki pelkällä huumorilla, mutta kun ei. Pyydetään jotain 1.3paaria...mutta ei päästä kuin yhteen :S
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
huomasitko muuten että EGT:n kiinnikkeen jenka oli 1/8NPT, olisko osa siitä vuototuhinasta tullut siitä suunasta jos millimutteriin vedit kiinni ?jeippo kirjoitti:Reps*![]()
Oikeassa taidat olla
Mutta pidemmälle mentäessä, siinä on paikka anturille.. pultti suojasi kierteitä
Pitäis siis korjata, että anturille löytyi paikka: "mutteri" hitsattu kohilleen johon anturi kierretään kiinni
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Eikun se pultti suojasi kierteitä 
Jeippo, eikun aattelin ettää olet tupakilla ollut jossain tallin ulkopuolella ja auto käynyt tallin oven suussa. Helposti moisissa tilanteissa jää huomaamatta tommoset pienet vuodot... Mulla ei ole muuta ropleemaa öljyvuotojen kanssa kuin että kendali tulee normaalia saappimaisemmin tiivisteiden ohi, ja aikanaan eskortissa vilkkui öljyvalo mutkissa.
Katista vaan aattelin tosiaan että kauhee jumppa sitten leimalle mennessä, ei ne kai kuitenkaan niin pahasti ahdista että ainakaan tehojen takia ei laittais. Mutta juu maksaahan ne hitosti. Ja tekee sitten paremmaksi joskus ajan kanssa, nyt heti kun on aina kiire

Jeippo, eikun aattelin ettää olet tupakilla ollut jossain tallin ulkopuolella ja auto käynyt tallin oven suussa. Helposti moisissa tilanteissa jää huomaamatta tommoset pienet vuodot... Mulla ei ole muuta ropleemaa öljyvuotojen kanssa kuin että kendali tulee normaalia saappimaisemmin tiivisteiden ohi, ja aikanaan eskortissa vilkkui öljyvalo mutkissa.
Katista vaan aattelin tosiaan että kauhee jumppa sitten leimalle mennessä, ei ne kai kuitenkaan niin pahasti ahdista että ainakaan tehojen takia ei laittais. Mutta juu maksaahan ne hitosti. Ja tekee sitten paremmaksi joskus ajan kanssa, nyt heti kun on aina kiire

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Juu huomasin että jenka oli eri ku "normi" pulteissa. Sikspä kiersinki tuon pultin vaan sormilla alulle sen verran kun meni jenkoja pilaamatta. Tarkoituksena ettei roiskeet pääse tukkimaan kierteitä. Ja niin tiukkaan anturi siihen meni, ettei kyllä falskaa sieltä.
Juu tuossa öljyvuodossa olin skarppina onneks
ja eihän se kisakissa ahdista, eikä maksa jos tietää mistä tilaa. Mutta se nyt jäi ja varauduin joka vuotiseen putkijumppaan tosiaan 
Juu tuossa öljyvuodossa olin skarppina onneks


Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Noniin nyt on 370km ajettu Toimivalla pelillä.
Tänään tarkistin vuodot letkuista, eikä mitään ongelmia löytynyt. Sit kiristin vielä hukkiksen kelloa vähän, eli nostin peruspaineet johkain 0,65bar ja kappas... johan rupes kerään ahtoja ja Mairi ja Reqqi menivät käsikädessä kuin nunna ja joku.
Amul näytti välillä -258 ja -62 ja jotain sinne päin.
Tosin karttojakin muokkasi kangasalan tohtori taas parempaan päin.
Seuraavaks sit ne suuttimet ja muutama heponen lisää ja tarkempi säätö laajakaistan kanssa. Joskos tuohon sais vielä vähän agressiivisuutta lisää. Mutta nyt hyvät jussit kaikille
Tänään tarkistin vuodot letkuista, eikä mitään ongelmia löytynyt. Sit kiristin vielä hukkiksen kelloa vähän, eli nostin peruspaineet johkain 0,65bar ja kappas... johan rupes kerään ahtoja ja Mairi ja Reqqi menivät käsikädessä kuin nunna ja joku.
Amul näytti välillä -258 ja -62 ja jotain sinne päin.
Tosin karttojakin muokkasi kangasalan tohtori taas parempaan päin.
Seuraavaks sit ne suuttimet ja muutama heponen lisää ja tarkempi säätö laajakaistan kanssa. Joskos tuohon sais vielä vähän agressiivisuutta lisää. Mutta nyt hyvät jussit kaikille

Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Miten alhaalta herää vs. alkuperäinen ahdin?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
0,5bar/2500rpm
1bar/3000rpm
optimoimattomalla softalla ja vajaalla peruspaineella, mutta tuskin tuosta enää montaa sataa kierrosta paranee.
Verrokki T25 2-litrainen T5 kone 3" putki:
0,5bar/1700rpm
1bar/2200rpm
1bar/3000rpm
optimoimattomalla softalla ja vajaalla peruspaineella, mutta tuskin tuosta enää montaa sataa kierrosta paranee.
Verrokki T25 2-litrainen T5 kone 3" putki:
0,5bar/1700rpm
1bar/2200rpm
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Täytyypä logata omasta vitosella tuolta alhaalta niin katsotaan miten eroaa 3" putki vs. ahdistusputki.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Tulipas tässä mieleen vielä kun säätöjä haetaan eikä softakaan ole kokonaan valmis, niin kuinka on? MaiR ja Mreq kulkee tosi nätisti yhdessä, mutta sit sivusilmällä kun kyttäilee ahtopaine mittaria, niin piikkaa sinne 1,35-1,4bar mutta laskee saman tien kuin lehmänhäntä 0,9-1.0 baariin. Onko siis forgen kello vielä liian löysä pitämään painetta yllä vai johtuuko kyseinen raju ja nopea lasku softan kartoista? Eihän sen tartte varmaankaan jäädä sinne 1,4baariin, mutta ei nyt luulis että ihan nuin rajua laskua pitäis ihan heti tulla kun saavuttaa tuon kyseisen paineen. Siinä about 3500rpm-4000rpm kohdalla on tuo piikki tulee ja siittä se siit laskeeki heti. Eli jäykempää jousta vois varmaan koittaa? kerran jo vaihdoin sen vihrästä siniseen. Vielä olis punanen kokeilematta..
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Turbo muuttuu ahtaan pakopuolen vuoksi pakokaasujarruksi? Kaasuja ei vaan kulje riittävästi läpi isommilla jengoilla jotta voisi ahtoja tulla enempää? Tolleen samalla tapaa ainakin itellä teki 16T-#7:n kanssa, enää ei.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
Tuskin nyt td05 16g big bore ja jollain isoimmalla pakopuolen pesällä ja siivellä ihan heti ahtaaks käy 3"putkiston kanssa. Vasta kun on otettu se 270hp irti ja valmistaja lupailee kuitenki että vielä 100hp on otettavissa. Niin vähän epäilen että ahistaa vielä mistään todellakaan.
Re: JL 3" DP + 9-3 muut projektit / tehtävät jatkuu
No eihän se nyt niin iso ole 
Kerro sitten jossain vaiheessa miten ratkaisitte paineen piikkailun ja ahtojen tippumisen yläkierroksilla.

Kerro sitten jossain vaiheessa miten ratkaisitte paineen piikkailun ja ahtojen tippumisen yläkierroksilla.