SRS valo käynnistäessä -93 CS
SRS valo käynnistäessä -93 CS
Mahtaako olla tontussa airbag vakiovaruste otsikon mukaisella mallilla? Käynnistäessä varmaan pitäisi valon vilkahtaa tarkastuksen aikana. Onko valo "SRS" vai "AIRBAG" ????
Nii-i, eli onkohan valo vaiennettu vai pimeäenä jos ei pala käynnistäessä...
Nii-i, eli onkohan valo vaiennettu vai pimeäenä jos ei pala käynnistäessä...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- Matalapaineturbo
SRS valo palaa
Asiantunteva katsastushenkilö kertoo kyllä uusintakatsastuksen ajan jos SRS palaa/vilkkuu ja jos katsastushenkilö tietää sen liittyvän turvallisuuteen. Minun piti itse kertoa mitä valo tarkoittaa ja siitä sain palkaksi hylkäyksen.
94 vuodesta alkaen on SRS valo syttynyt säännöllisesti n. 1½ vuoden välein ja edellyttänut vikakoodin nollausta merkkihuollossa (aina vikakoodina ollut apukuskin puoleinen tyyny, jota ei minulla ole). Saabin maahantuoja ei vastaa aieeseen koskeviin kyselyihin, hyväksynevät tämän lisäveron merkkihuollolle...
94 vuodesta alkaen on SRS valo syttynyt säännöllisesti n. 1½ vuoden välein ja edellyttänut vikakoodin nollausta merkkihuollossa (aina vikakoodina ollut apukuskin puoleinen tyyny, jota ei minulla ole). Saabin maahantuoja ei vastaa aieeseen koskeviin kyselyihin, hyväksynevät tämän lisäveron merkkihuollolle...
-
- Matalapaineturbo
SRS valo palaa
Olis hyvä, jos joku jolla on vielä suhteet Saab:n maahantuojaan kunnossa selvittäisi, kenen tekemiä nämä paska SRS-laitteet ovat ja miten ne voisi saada pois katsastusvaatimuksista? Kun laitetta ei kerraan saada toimkvaksi.
Re: SRS valo palaa
Käsittääkseni jos samaa mallia on saanut samaan aikaan ilman airbag:a, voi vaihtaa tilalle tavallisen ratin. Ainakin kaveri onnistu vm-94 BMW:n vaihtaan tyynyttömän sportti ratin tyynyllisen vakion tilalle ja meni katsaksastuksesta mukisematta läpi. Joutu huollossa käymään disabloimassa bagin merkkivalon.9000 cs -94 kirjoitti:Olis hyvä, jos joku jolla on vielä suhteet Saab:n maahantuojaan kunnossa selvittäisi, kenen tekemiä nämä paska SRS-laitteet ovat ja miten ne voisi saada pois katsastusvaatimuksista? Kun laitetta ei kerraan saada toimkvaksi.
Mulla on tontus kans SRS ja ei se oo ainakaan vielä kiukutellu, valo syttyy pariks sekunniks ja sammuu sit. Tosin juuri tuli se maakinen 200tkm täyteen niin kai sitä voi alkaa odotteleen kaikenlaista pikkuvikaa..

Re: SRS valo palaa
Odottele vielä 100 tkm, ei ne vielä noissa lukemissa ala. 300 tkm lukeman tietämiin asettuu aikapaljon kuluvien osien vaihtamista, sen jälkeen taas helpottaa vähäksi aikaaJouniCSE kirjoitti:Tosin juuri tuli se maakinen 200tkm täyteen niin kai sitä voi alkaa odotteleen kaikenlaista pikkuvikaa..

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Kyllä se on siellä piktogrammissa, muistaakseni katon kohdalla.hakuba2 kirjoitti:Mun autossa on ollu alunperin airbag-ratti, edellinen omistaja on vaihtanut sen perinteiseen rattiin. Mut ei mulla mitään SRS-valoa ole missään..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)