Äiteelle lainasin jo jonkin aikaa kansivaivaa lievästi oireillutta satkuani vähän pitemmälle matkalle, ja auto levis jo menomatkasta. Tai ei varsin levinnyt, mutta kuumenee ja kuluttaa rajusti jäähdytinnestettä. Litratolkulla siis ja silti kuumenee yli.
Olishan se pitäny tietää, kun lähtiessä katoin öljyt ja totesin niiden olevan harmaan ruskeaa lillinkiä - eli vesi-öljy -emulsiota.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Peruskysymys kuuluu: kannattaako korjata vai vaihtaa suosiolla koko moottori? Muuten veisin auton Kuusakoskelle, mutta kun pelleiltään on tavallista parempi ja historiakin hyvin tiedossa. Riittäiskö kannen vaihto ja onko vaikea homma? Vai onko perusteltua pelätä, että vesi-öljyseos koneessa on jo tehnyt sen verran tuhoja esim. laakereissa, että korjauksesta ei kannata tekohengitystä kummempaa hoitokonstia toivoa?
Ja vielä: ei kellää sattus tekniikkaa tuohon 2.1 -16seen olemaan?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)