OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
Ajan autoa päivittäin ja se toimi kuin enkeli. Tänään ajelin nopeusrajoitusten mukaisesti motaria parikymmentä kilometri ja moottoritien päässä liikennevaloissa yhtä-äkkiä 0 RPM
! Pyörittää hyvin mutta ei lähde käyntiin. Ei edes lupaa. Missä vika?
! Pyörittää hyvin mutta ei lähde käyntiin. Ei edes lupaa. Missä vika?
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
Suriseeko bensapumppu? Tuleeko bensaa?
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
Bensapumpulle täältäkin ääni.
Puolakin on helpa uusia ja helppo vaihtaa.
Puolakin on helpa uusia ja helppo vaihtaa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
Kiitos. Bensapumppua minäkin pelkään. Mikä on helpoin tapa tarkastaa tuleeko koneeseen bensaa?Suabisti kirjoitti:Bensapumpulle täältäkin ääni.
Puolakin on helpa uusia ja helppo vaihtaa.
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
Paluuletku irti bensanpaineensäätimestä ja korvaat sen pidemmällä letkulla, jonka toinen pää on sangossa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
No jopas jotakin. Kaunokainen hyrähti käyntiin ekalla yrittämällä. Olisikohan vika kuitenkin puolassa. Bensapumppu tuntuu toimivan aivan moitteettomasti. Vieläkö löytyy muita ehdotuksia vai vaihdanko puolan ja jään toivomaan parasta? Nykyinen taitaa olla orkkis ja kilsoja mittarissa 265.000.
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
Minä veikkaisin puolan sijasta ennemmin sytytyksen pääteastetta (jos vika nyt ylipäätänsä oli sytytyksen puolella). Puolien kanssa ikinä ollu ongelmia, mutta nuo pääteasteet on temppuillu sitäkin useammin.
Onhan se vika toki voinut olla ihan mitä tahansa muutakin, mutta eihän sitä nyt pysty toteamaan kun auto toimii... Tuskin kuitenkaan kannattaa lähteä varmuuden vuoksi osia vaihtamaan vielä tässä vaiheessa kun ei tiedä missä vika on.
Onhan se vika toki voinut olla ihan mitä tahansa muutakin, mutta eihän sitä nyt pysty toteamaan kun auto toimii... Tuskin kuitenkaan kannattaa lähteä varmuuden vuoksi osia vaihtamaan vielä tässä vaiheessa kun ei tiedä missä vika on.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
tuskin puolassa vikaa. polttoainepumppu voi ruveta toimimaan jäähdyttyään tai pienellä tärähdyksellä.
seuraavan kerran kun oireilee niin potkaise tankin pohjaan pari kertaa, niin jos sillä lähtee taas pelaan niin pumpussa todennäköisesti vikaa.
seuraavan kerran kun oireilee niin potkaise tankin pohjaan pari kertaa, niin jos sillä lähtee taas pelaan niin pumpussa todennäköisesti vikaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
tipahtiko kiekka mittari yhtäkkiä ihan nollille ja pysyi siellä myös startatessa elottomana? jos näin niin sytkäpäätteeseen kohdistaisin epäilyt. onko se bosch?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
syttypääte ekana testiin. Hall-anturin hajoaminen jakajasta tai pyörijän sisällä olevan vastuksen rikkoutuminen on myös koettu. Toki puolakin voi mennä, mutta se tuskin ihan totaalisesti poikii, vaan lähinnä kuumuu ja antaa huonoa kipinää. Tämä on oma kokemus.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
Kiitos vinkeistä,
Puola vaihdettu >>> tyhjäkäynti seilaili vielä vähän ja pientä epätasaisuutta (välillä 2500 - 3500 rpm) kiihdytettäessä. Alipaineletku imusarjasta virranjakajan kelloon oli rispaantunut. Vaihdettu. >>>> selkeä parannus nykimiseen. Auto ei ole stumpannut tuon ensikerran jälkeen kertaakaan. Uusi sytytyksen pääteaste tilattu. Vaihdan sen. Mitä vielä. Kaasuläpän asentotunnistin?
Puola vaihdettu >>> tyhjäkäynti seilaili vielä vähän ja pientä epätasaisuutta (välillä 2500 - 3500 rpm) kiihdytettäessä. Alipaineletku imusarjasta virranjakajan kelloon oli rispaantunut. Vaihdettu. >>>> selkeä parannus nykimiseen. Auto ei ole stumpannut tuon ensikerran jälkeen kertaakaan. Uusi sytytyksen pääteaste tilattu. Vaihdan sen. Mitä vielä. Kaasuläpän asentotunnistin?
Re: OG 900 T16 (1991) JÄTTI MOTARIN PÄÄHÄN
itse en suosittele ainakan laittamaan mitään muuta kuin boschin sytkä päätettä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu