Sanokaas nyt hyvät veljet (ja siskot?) miten tässä nyt pitäis toimia, vai pitäiskö mitenkään. Eli, alla on vuoden 2008 9-3 SC Aero TTiD automaattilootalla ja hienolla varustuksella. Mittarissa n.20000km. Eli näyttävä, uuden karhea loistoauto.
Meille kun tuli perheenlisäystä kesäkuussa ja ajomäärät romahti ainakin tuleviksi pariksi vuodeksi (ollut +25tkm/vuosi, jatkossa ehkä max 15tkm/vuosi), ei dieseli ole enää niin järkevä vaihtoehto. Eikä kulutuskaan ole kovin tärkeää noilla kilsoilla.
Nyt on alkanut entistä enemmän houkuttaa 2.0T+XWD+automaatti yhdistelmä. Suomessa ei ole tarjontaa käytännössä juuri ollenkaan jos haluaa vähän ajetun. Ruotsista löytyis heti muutama alle 50tkm ajettu joka täyttää kriteerit. Ei tarvis olla Aero tai mitään, pääasia että nuo em yhdistelmät täsmää.
Saabin tilanne kun on mitä on, näiden autojen arvo ja haluttavuus ei ole ihan parasta A-ryhmää. Myymään tuskin kannattaa alkaa (Nikke M kauppasi vastaavaa, toki 100tkm enemmän ajettua Aeroa alle 25k€), kun tuosta autosta vasta viime lokakuussa melkein neljäkymppiä tuli pulitettua..
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Onko teillä heittää jotain ihmeen viisastenkiveä mun otsaan, miten tuo Aero vaihtuu XWD+Aut. malliin mahdollisimman kivuttomasti?? Spekuloikaa edes!
Oisko sittenkin 2.8T vaihtoehto, niitä kun on pari tarjolla myös Suomessa? Ei houkuta kyllä sen kulutus kun ei XWD automaatilla pääse kuulemma alle 12l jos ajaa yhtään kaupungilla. Mitä se sitten on kun ajaa talvella pelkästään kaupungilla...